ΕΤΑΔ και Κτηματολόγιο, «πνίγουν» τα κάμπινγκ Μαγγάνων και Μυρωδάτου

Το status των υποδομών στις πλαζ του Δήμου Τοπείρου – Δηλώσεις στην «Θ»

ΕΤΑΔ στην μια περίπτωση και «Κτηματολόγιο» στην δεύτερη, αποτελούν τροχοπέδη – προς το παρόν τουλάχιστον – για την επαναλειτουργία των κάμπινγκ Μαγγάνων και Μυρωδάτου, αντίστοιχα.

Δυο χώροι που θα μπορούσαν να ξαναπάρουν «ζωή», αλλά όπως φαίνεται είναι εξαιρετικά δύσκολο το εγχείρημα. Παρόλα αυτά οι δυο παραλιακοί Δήμοι έχουν πρόθεση για την αξιοποίησή τους, όπως επισημαίνουν μιλώντας στην «Θ», ο Δήμαρχος Αβδήρων κος Γ. Τσιτιρίδης και ο Αντιδήμαρχος Τοπείρου κος Δ. Ψεμματάς.

Παράλληλα η «Θ» φιλοξενεί και τις δηλώσεις του αρμόδιου Αντιδημάρχου Τοπείρου κ. Χ. Λεπτοκαρύδη ο οποίος αναφέρεται στο σημερινό status των παραλιών Μαγγάνων και Ερασμίου.

ΘΕΜΑ ΜΕ ΤΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΜΠΙΝΓΚ ΜΥΡΩΔΑΤΟΥ

Αναλυτικότερα, ο κος Τσιτιρίδης, αναφορικά με το κάμπινγκ του Μυρωδάτου, επισήμανε στην «Θ» τα εξής:

«Το κάμπινγκ Μυρωδάτου, είναι δημοτική έκταση. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε τώρα, αφορά στο ότι το Κτηματολόγιο δεν μας έχει δώσει ξεχωριστό ΚΑΕΚ μόνο για το κάμπινγκ, όπως ζητήσαμε. Επειδή είναι μέρος ενός μεγάλου οικοπέδου 2000 στρεμμάτων, για να βγάλουμε την οικοδομική άδεια και να γίνουν κάποιες παρεμβάσεις, θα πρέπει να είναι ένα ξεχωριστό οικόπεδο. Ναι μεν συνορεύει κανονικά με δρόμους, αλλά το Κτηματολόγιο μας δίνει ένα ΚΑΕΚ για όλη την έκταση που είχε παραχωρήσει ο Νομάρχης Ξάνθης στην Κοινότητα Μυρωδάτου την δεκαετία του 1990. Προσπαθήσαμε να πάρουμε ξεχωριστό ΚΑΕΚ για τα 30 στρέμματα, αλλά δεν το δέχθηκε το Κτηματολόγιο. Τώρα προσπαθούμε να βρούμε έναν νομικό τρόπο για να το σπάσουμε από το υπόλοιπο τμήμα. Είχαμε κάνει μια τηλεδιάσκεψη με τον αρμόδιο για το Κτηματολόγιο Υφυπουργό και με υπηρεσιακούς παράγοντες και από την πλευρά του Δήμου Αβδήρων, αλλά μετά άλλαξε ο Υφυπουργός και πλέον ο Δικηγόρος προσπαθεί να βρει μια νομική λύση που προτάθηκε από τους υπηρεσιακούς παράγοντες του Κτηματολογίου. Ενώ είχαμε προχωρήσει σε αρκετά πράγματα, θα πρέπει πρώτα να λύσουμε αυτό το ζήτημα, για να εκδώσουμε οικοδομικές άδειες. Στο κάμπινγκ των Μαγγάνων εμπλέκεται η ΕΤΑΔ που είναι δύσκολη υπηρεσία (το αντιμετωπίζουμε στα Λουτρά Ποταμιάς). Εδώ, πρόκειται καθαρά για νομικό ζήτημα, το οποίο κυνηγάμε και αφορά κυρίως στο Κτηματολόγιο».

ΣΤΗΝ ΕΤΑΔ ΤΟ ΚΑΜΠΙΝΓΚ ΜΑΓΓΑΝΩΝ

Σε ο,τι αφορά στο κάμπινγκ των Μαγγάνων, ο κος Ψεμματάς μας ενημέρωσε για το σημερινό του status, ως εξής:΅

«Είμαστε σε δικαστική διαμάχη για το κάμπινγκ (με την ΕΤΑΔ). Λογικά το έχει κερδίσει ο Δήμος, αλλά δεν περιήλθε ακόμη στον Δήμο. Το κάμπινγκ ήταν δημοτικό και έκλεισε – τότε – με μια απόφαση. Ο Δήμος το διεκδίκησε για να το λειτουργήσει ως κάμπινγκ με τις προδιαγραφές που απαιτούνται. Είναι όμως χρονοβόρο το να έρθει στην κυριότητα του Δήμου και στην εκμετάλλευσή του, ώστε να μπορούμε να κάνουμε κάποια παρέμβαση. Προς το παρόν δεν μπορούμε. Φυσικά και έχουμε σκοπό να το αξιοποιήσουμε, διότι ειδικά τα Μάγγανα έχουν μεγάλη αύξηση πληθυσμού και επισκεψιμότητας. Και εφόσον υπάρχει ο χώρος, είναι καλό να γίνουν τα προβλεπόμενα για να το ξαναλειτουργήσουμε ως κάμπινγκ. Αυτή τη στιγμή όμως, δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι. Αυτή η ιστορία κρατάει 12-13 χρόνια. Υπάρχει πρόθεση από τον Δήμο, αλλά πρέπει να περιέλθει πρώτα στα «χέρια» του Δήμου, ώστε να διαμορφωθεί κατάλληλα ο χώρος και να μπορέσουμε να το λειτουργήσουμε.

ΟΙ ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΜΑΓΓΑΝΩΝ ΚΑΙ ΕΡΑΣΜΙΟΥ

Τέλος, σε ο,τι αφορά στις υποδομές των παραλιών Μαγγάνων και Ερασμίου, ο κος Λεπτοκαρύδης, σημείωσε τα εξής:

«Ο,τι έχει σχέση με Γαλάζια Σημαία, πληροί όλες τις προϋποθέσεις. Στην παραλία Μαγγάνων έχουμε συνολικά πέντε χημικές τουαλέτες (η μια για ΑμεΑ) όπως προβλέπει ο νόμος, ναυαγοσωστική κάλυψη κλπ. Επίσης υπάρχει και αποδυτήριο, στην μέση και ντουζιέρες. Ο Δήμος δεν ευθύνεται για τις τουαλέτες των ιδιωτών. Η δική μας αρμοδιότητα είναι το SEATRAC (σ.σ. πρόσβαση ατόμων με αναπηρία και ατόμων με κινητικές δυσκολίες στη θάλασσα). Υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις, διαφορετικά δεν μπορούμε να πάρουμε Γαλάζια Σημαία. Βέβαια, στην παραλία Ερασμίου δεν έχουμε Γαλάζια Σημαία. Όλες όμως οι υπόλοιπες προϋποθέσεις, υπάρχουν (τουαλέτες, SEATRAC, ναυαγοσωστική εταιρεία). Οι τουαλέτες συντηρούνται από τον ιδιώτη με τον οποίο έχουμε κάνει την σύμβαση. Είναι υποχρέωσή του. Ο Δήμος και η αρμόδια υπηρεσία, έχει κάνει ο,τι προβλέπει ο νόμος. Και μάλιστα τα ίδια μέτρα έχουμε πάρει και για την παραλία Ερασμίου όπου δεν έχουμε Γαλάζια Σημαία, αλλά σαν Δήμος υποστηρίζουμε τις υποδομές που θέτει μια Γαλάζια Σημαία».

«Θ»