Θετικά αξιολογούν τον «κόμβο» οι επαγγελματίες οδηγοί της Ξάνθης

Απολογιστικά, μετά τις τρεις πρώτες ημέρες…

Φρ. Καπετανόπουλος: Καλή λύση ένας κόμβος και στην Πλ. Ελευθερίας – Δεν έπρεπε να γίνει όμως η ενοποίηση των πλατειών

Καλά «σημάδια» από την λειτουργία των πρώτων τριών ημερών του νέου κόμβου της Λ. Στρατού, βλέπουν οι επαγγελματίες οδηγοί της πόλης, οι οποίοι καλούνται να διανύσουν καθημερινά την περιοχή και σε ώρες αιχμής, κατά τις οποίες σημειώνεται συνήθως μποτιλιάρισμα στο σημείο, που κατά περίπτωση έφτανε μέχρι και την… Πλατεία Ελευθερίας (επί της οδού Μπρωκούμη).

«Όπου υπάρχουν φανάρια μέσα στην πόλη, δημιουργούν πρόβλημα», όπως εξηγεί μιλώντας στην «Θ» ο πρόεδρος του Σωματείου Ραδιοταξί Ξάνθης κ. Φραντζής Καπετανόπουλος, ο οποίος προτείνει παράλληλα και την δημιουργία άλλων κόμβων (π.χ. στη διασταύρωση της πλ. Ελευθερίας) αλλά και στην βελτίωση σημείων όπως αυτού της κεντρικής πλατείας, εκφράζοντας παράλληλα την πεποίθηση ότι δεν έπρεπε εξ΄αρχής να γίνει ενοποίηση των πλατειών.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΚΑΛΑ Ο ΚΟΜΒΟΣ – ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΘΟΥΝ ΟΙ ΛΑΚΚΟΥΒΕΣ…

Πιο αναλυτικά ο κ. Καπετανόπουλος, εξήγησε στην «Θ» ότι «όπου χρησιμοποιούνται οι κυκλικοί κόμβοι, εξυπηρετούν πολύ στην κίνηση. Υπάρχει συνεχόμενη ροή και δεν γίνεται αυτό που βλέπαμε μέχρι πριν λίγο καιρό, όπου η οδός Δημοκρίτου (για παράδειγμα) να «μπλοκάρει» μέχρι την Πλατεία Ελευθερίας. Συνέβαινε και αυτό. Αυτήν την στιγμή, κάποιες ώρες αιχμής (8.00 το πρωί με τα σχολεία αλλά και στο σχόλασμα) υπάρχει μια κίνηση, αλλά η ροή είναι συνεχόμενη. Δεν έχουμε αυτό το πρόβλημα που είχαμε πιο πριν με τα φανάρια. Όσον αφορά στο πλάτος των πεζοδρομίων και των δρόμων, η αλήθεια είναι ότι και εμείς, όταν το πρωτοείδαμε, δυσανασχετήσαμε, αλλά τώρα που μπήκε σε λειτουργία ο κόμβος φαίνεται να έχει μια λογική. Βέβαια θα μπορούσαν να μην είναι τόσο μεγάλα τα πεζοδρόμια, αλλά πιστεύω ότι δεν θα δημιουργηθεί πρόβλημα. Καλό θα είναι να περιμένουμε να τελειώσει το έργο, αν και έχει δείξει καλά σημάδια μέχρι στιγμής. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι πρέπει να διορθώσουν τον δρόμο με κάποιες λακκούβες (επί της Δημοκρίτου, στρίβοντας προς την Λευκίππου). Πιστεύω ότι θα γίνει ασφαλτόστρωση, αλλά θα πρέπει να διορθωθούν κάποια σημεία. Υπάρχουν κάποιες ώρες αιχμής με κίνηση, αλλά υπάρχει καλή ροή. Αν δείτε και σε άλλες πόλεις, όπου υπάρχει κυκλικός κόμβος μέσα στην πόλη, δεν δημιουργείται πρόβλημα».

ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΦΑΝΑΡΙΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ – ΚΑΛΗ ΛΥΣΗ ΕΝΑΣ ΚΟΜΒΟΣ ΣΤΗΝ ΠΛ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ – ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΝΟΠΟΙΗΘΕΙ Η ΠΛΑΤΕΙΑ

Στο ερώτημα της «Θ» αναφορικά με το αν θα πρέπει να δημιουργηθούν και άλλοι κυκλικοί κόμβοι μέσα στην πόλη και να καταργηθούν οι φωτεινοί σηματοδότες, ο κ. Καπετανόπουλος, απαντά ως εξής:

«Όπου υπάρχουν φανάρια μέσα στην πόλη, δημιουργούν πρόβλημα. Ακόμη και στην κεντρική πλατεία (επί της 28ης Οκτωβρίου) υπάρχουν δυο συνεχόμενα φανάρια και κάποιες φορές, φτάνει η ουρά μέχρι τον «Παπαπαρασκευά». Η επιτυχία σε όλο το σύστημα, είναι να μπορεί να υπάρχει συνεχόμενη ροή. Αυτό είναι που προσπαθούν να πετύχουν, πιστεύω. Τουλάχιστον εμείς από την πείρα μας αυτό αντιλαμβανόμαστε. Πιστεύω ότι θα ήταν μια πολύ καλή λύση ένας κόμβος στην Πλατεία Ελευθερίας, ενώ θα πρέπει να γίνει κάτι και στην κεντρική πλατεία, στο κομμάτι μπροστά από την «Πιάτσα». Θα πρέπει κάπως να διαμορφωθεί, καθώς τα φανάρια εκεί δημιουργούν τεράστιο πρόβλημα. Φυσικά, όλα ξεκινούν από την πλατεία. Για εμάς και για όλο τον κόσμο με τον οποίο συνομιλούμε καθημερινά, η ενοποίηση της πλατείας, είναι κάτι απαράδεκτο. Θα έπρεπε δηλαδή η πλατεία να είναι πλατεία και να πηγαίνουν κυκλικά τα αυτοκίνητα, όπως ήταν παλιά. Αυτό θα ήταν ο,τι καλύτερο. Διότι ακόμη και για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, ένα πυροσβεστικό όχημα ή ένα ασθενοφόρο να θέλει να περάσει, πρέπει να διασχίσει την μισή πόλη, ενώ είναι δίπλα. Έχουμε μεγάλη συμφόρηση στην οδό Βενιζέλου. Αναγκάζονται να φύγουν από εκεί οι περισσότεροι και ο δρόμος (πλακόστρωτο) είναι σε χάλια κατάσταση. Πιστεύω ότι όπου μπορούν να μπουν κυκλικοί κόμβοι μέσα στην πόλη, θα διευκολύνουν πάρα πάρα πολύ. Και όταν θα αποσυμφορηθεί η Δημοκρίτου (εν προκειμένω) θα «ανοίξει» και η οδός Μιχαήλ Καραολή και θα έχει καλύτερη ροή οχημάτων. Πιστεύω ότι αν γίνουν και άλλοι κυκλικοί κόμβοι (όπως και αυτός στην διασταύρωση για το Δροσερό, επί της Λ. Στρατού, που είναι μέσα στα σχέδια) θα υπάρχει αποσυμφόρηση και στο κέντρο. Πάντως, εξ΄αρχής ήταν λάθος που ενοποιήθηκε η πλατεία. Δεν θα χρειάζονταν ούτε φανάρια, ούτε τίποτα».

ΜΑΛΑΜΑΤΕΝΙΑ ΑΛΑΤΖΑ