
Χωρίς κανονιστική και χωρίς ρύθμιση για την κυκλοφορία οχημάτων
Τι γίνεται με τραπεζοκαθίσματα, απαγορευτικά και ελέγχους
Άλλο ένα Καλοκαίρι που η Παλιά Πόλη της Ξάνθης, παραμένει άνευ ρυθμιστικής, την ίδια ώρα που έχει ήδη ξεκινήσει το «αδιαχώρητο», κυρίως τις βραδινές ώρες, που ο μοναδικός διατηρητέος οικισμός, αποτελεί πόλο επισκεψιμότητας.
Η απαγόρευση στην είσοδο της πόλης για οχήματα (πλην νόμιμων κατοίκων) υφίσταται, πλην όμως δεν εφαρμόζεται, ενώ ιδιαίτερα η κεντρική οδός Ορφέως κατακλύζεται από τραπεζοκαθίσματα. Εν τω μεταξύ, η προσβασιμότητα των Ατόμων με Αναπηρία είναι μηδενική, ενώ προβλήματα αντιμετωπίζουν και οδοί στα… «ψηλά» του οικισμού, κυρίως από τους εισερχόμενους εκ Βουλγαρίας που οδηγούνται εκεί μέσω gps θεωρώντας την οδό Υδραγωγείου ως είσοδο της πόλης και τα μεγάλα οχήματά τους, σε πολλές των περιπτώσεων, αγγίζουν τα «σαχνισιά».
Σε ο,τι αφορά στους ελέγχους ιδιαίτερα για την ανάπτυξη των τραπεζοκαθισμάτων, αυτοί διενεργούνται από την Υπηρεσία Ελέγχου του Δήμου Ξάνθης, αλλά μόνον τις πρωινές ώρες…
Με αφορμή και την αυριανή συζήτηση για την εφαρμογή των ρυθμίσεων, στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης, για όλα τα παραπάνω μίλησαν στην «Θ» η Πρόεδρος του Συλλόγου για την Προστασία και Αναβίωση της Παλιάς Πόλης κα Κατερίνα Μαυροδή και ο Εντεταλμένος Σύμβουλος της Υπηρεσίας Ελέγχου του Δήμου Ξάνθης κος Νίκος Γουναρίδης.
ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΤΟ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ – ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ Η ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΓΙΑ ΑΜΕΑ

Πιο αναλυτικά, η κα Μαυροδή αναφορικά με τα προβλήματα στην Παλιά Ξάνθη σε σχέση και με την προτεινόμενη ρυθμιστική, ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:
«Το απαγορευτικό στην είσοδο δεν εφαρμόζεται. Μια διαφορά με την προγενέστερη μελέτη, είναι ότι βγάζουν τα κολωνάκια (μπάρες) και δεν θα το εφαρμόσουν. Επίσης, τώρα επί της οδού Ορφέως, από τα παπάκια ως την πλατεία Αντίκα, θα κάνουν αλλαγή κάποιου κομματιού των κυβολίθων, ώστε να τοποθετηθεί όδευση ΑμεΑ στο κέντρο του δρόμου. Εμείς δεν είμαστε ενάντια σε αυτό, αν και πιστεύουμε ότι τα ΑμεΑ θα έχουν πολύ μεγάλο πρόβλημα, καθώς αποταθήκαμε και στον Σύλλογο ΑμεΑ Ξάνθης. Θα κρατήσουν δηλαδή τα τραπεζοκαθίσματα εκεί που βρίσκονται, από την στιγμή που βρίσκονται πάνω στην όδευση ΑμεΑ (τα ΑμεΑ δεν μπορούν αυτή τη στιγμή να πάνε στην Παλιά Πόλη, ούτε υπάρχει πρόσβαση). Παράλληλα θα γκρεμίσουν τα πεζοδρόμια στην πλατεία Αντίκα και θα το κάνουν μια ευθεία, ώστε να αυξηθεί η προσβασιμότητα. Αυτό γενικά είναι θετικό. Υπάρχουν και θετικά στοιχεία στην ρυθμιστική… Για τα τραπεζοκαθίσματα είναι γνωστό ότι πρέπει να γίνει ρύθμιση. Κάθε χρόνο κάνουν κάποια κανονιστική. Το επιτρεπόμενο όριο από ο,τι μας είπαν και οι ίδιοι, είναι μισό τετραγωνικό από τον τοίχο. Αυτή τη στιγμή, υποτίθεται ότι σε κανονικές συνθήκες θα μπορέσει να περάσει και ασθενοφόρο και πυροσβεστικό κλπ. Το θέμα είναι ότι δεν υπάρχει Δημοτική Αστυνομία. Εφόσον πας να λάβεις αστυνομικό μέτρο σε μια συγκεκριμένη περιοχή, πρέπει να έχεις ένα άτομο για να το ελέγξει…»
ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ ΜΕ ΤΟ ΕΝΑ ΟΧΗΜΑ ΑΝΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΟ – ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΙ ΔΙΕΡΧΟΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ ΜΕΣΩ… GPS
Επίσης, η ίδια αναφέρθηκε και σε κάποια άλλα θέματα, στα οποία οι κάτοικοι της Παλιάς Ξάνθης, είναι αντίθετοι με τα όσα ορίζει η μελέτη για τις ρυθμίσεις, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι:

«Ένα από αυτά στο οποίο είμαστε κάθετα ενάντια και από ο,τι έχουμε δει δημιουργεί πρόβλημα σε πολλούς κατοίκους του οικισμού από τα mails που απέστειλαν στον Σύλλογο, είναι το ένα αυτοκίνητο ανά νοικοκυριό. Στην ουσία, αν υπάρχουν δυο οχήματα σε ένα σπίτι, καλούνται να χρησιμοποιούν το ένα με ο,τι συνεπάγεται αυτό. Δεν μας υποδεικνύουν επίσης που θα το έχουν παρκαρισμένο. Να παρκάρουμε στο παζάρι τα οχήματα της Παλιάς Πόλης; Δεν θα υπάρξει παζάρι. Το ίδιο και για την οδό Β. Κωνσταντίνου. Ούτε υπάρχει κάποιο πάρκινγκ που δημιούργησε ο Δήμος. Και δεν είμαστε μόνο εμείς, αλλά και οι άνθρωποι που μένουν ψηλά (Αργυροκάστρου, Θάσου, Υδραγωγείου). Εμείς έχουμε πρόταση να βάλουν ένα mini bus για να μεταφέρει τους κατοίκους. Δεν υπάρχει εναλλακτική αυτή τη στιγμή για το θέμα αυτό των αυτοκινήτων. Επίσης ένα μεγάλο πρόβλημα που δημιουργείται, είναι από τα οχήματα των Βουλγάρων που έρχονται με τα gps και μπλέκουν στην οδό Υδραγωγείου και γίνονται διάφορα, όπως το ότι καταστρέφουν τα σαχνισιά των ανθρώπων. Επίσης στην οδό του Ακάθιστου Ύμνου, δεν έχει τοποθετηθεί μια ταμπέλα ότι είναι μονόδρομος και τα οχήματα εγκλωβίζονται εκεί μέσα. Το λιγότερο είναι τα τραπεζοκαθίσματα. Και αυτά δημιουργούν πρόβλημα, αλλά έχουμε και πολλά άλλα θέματα στην καθημερινότητα. Κάναμε μια πρόταση και στον Δήμο για να βγούμε από τους χάρτες και να μην υπάρχει προτεινόμενη διαδρομή μέσα από την Παλιά Πόλη για τους διερχόμενους απο την ορεινή περιοχή, αλλά δεν ξέρω αν εφαρμοστεί. Επίσης, στην οδό Υδραγωγείου (στα μουσουλμανικά νεκροταφεία) θα έπρεπε ήδη να έχει τοποθετηθεί μια πινακίδα που να αναφέρει το ύψος των 2,5 μέτρων για τα σαχνισιά…»
ΔΙΕΝΕΡΓΟΥΝΤΑΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΜΑΣ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΩΙΝΑ…
Από την πλευρά του, σε ο,τι αφορά στους ελέγχους, ο κος Γουναρίδης, επισήμανε τα εξής:
«Δεν υπάρχει κανονιστική που να βρίσκεται σε εφαρμογή. Αυτή τη στιγμή, η Υπηρεσία Ελέγχου, με την δύναμη που έχει, διενεργεί ελέγχους για τραπεζοκαθίσματα κάποια πρωινά και όχι πολύ συχνά. Γίνονται παρατηρήσεις για παραβάσεις κλπ, από την Υπηρεσία Ελέγχου, αλλά περισσότερο έχει επωμιστεί η Αστυνομία αυτό το βάρος της Παλιάς Πόλης.

Υπάρχει έλεγχος από την υπηρεσία μας και γίνονται παρατηρήσεις, ενώ μπορεί να βεβαιωθούν και κάποιες παραβάσεις όταν διαπιστωθούν. Δεν είναι εντελώς ανεξέλεγκτη η κατάσταση. Κάνουμε όσο μπορούμε ελέγχους, βάσει και όλου του άλλου έργου που έχει επωμιστεί, διότι έχει πολλές αρμοδιότητες μέσα στην πόλη. Οι επαγγελματίες πρέπει να εφαρμόζουν ο,τι προβλέπεται από την άδεια που λαμβάνουν από την αρμόδια υπηρεσία των αδειοδοτήσεων. Αν διαπιστωθεί παράβαση από την υπηρεσία μας, βεβαιώνεται. Όσον αφορά στα οχήματα που εισέρχονται, αυτό είναι έργο καθαρά της Αστυνομίας. Εμείς δεν μπορούμε να το ελέγξουμε. Υπάρχουν απαγορευτικές πινακίδες σε κάποια σημεία, αλλά είναι πολύ δύσκολος ο έλεγχος για το πάρκινγκ και την κίνηση των οχημάτων στην Παλιά Πόλη. Για τα τραπεζοκαθίσματα, υπάρχει έλεγχος, αλλά δεν είναι καθημερινός και αυτός που θέλουμε σαν Δημοτική Αρχή, αλλά όσο μπορούμε γίνεται έλεγχος. Η εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, μαζί με την ενημέρωση των πολιτών και όλων των επιχειρηματιών, πιστεύω ότι θα βελτιώσει την κατάσταση. Κινείται σε μια σωστή κατεύθυνση και για να βελτιωθεί και η ποιότητα ζωής των πολιτών της Παλιάς Πόλης και για να λειτουργούν όλα πολύ καλύτερα. Να μην υπάρχει άναρχη στάθμευση οχημάτων ή διέλευση. Αν υπήρχε Δημοτική Αστυνομία, θα μπορούσε να υπάρχει ένας πολύ καλύτερος έλεγχος από τον Δήμο. Γνωρίζετε όμως ότι δεν έχουμε και ότι αναμένουμε αν προκηρυχθούν οι θέσεις».
ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΥΡΙΟ ΤΟ ΠΡΩΙ, ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΠΑΛΙΑΣ ΞΑΝΘΗΣ
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κα Μαυροδή επικοινώνησε εκ νέου με την «Θ» και σε έντονο ύφος, επισήμανε ότι μέλη του Συλλόγου της Παλιάς Πόλης θα παραβρεθούν και στην αυριανή, πρωινή συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής, καθώς μπορεί στο Δημοτικό Συμβούλιο να κλήθηκαν για την κατάθεση των προτάσεών τους, επί του θέματος, αλλά στην Δημοτική Επιτροπή η απόφαση που θα ληφθεί για το θέμα της ημερήσιας διάταξης, που αφορά σε έγκριση και παραλαβή του Α’ Σταδίου της κυκλοφοριακής μελέτης, θα είναι δεσμευτική για το Δημοτικό Συμβούλιο και στάθηκε ιδιαίτερα στην αντίθεση των κατοίκων του οικισμού, για το «ένα όχημα ανά οικογένεια».
«Θ»








