
Κατάξερες απολυμαντικές τάφροι – Ζημιές σε αυτοκίνητα, στο Π. Λάγος – Δηλώσεις στην «Θ»
Η ευλογιά συνεχίζει να απειλεί τα κοπάδια της ΑΜΘ, αφού ακόμη και πριν δώδεκα μέρες καταγράφηκε νέο κρούσμα, ενώ την ίδια στιγμή ο αφθώδης πυρετός συνεχίζει να «καίει» την Λέσβο, ενώ εδώ και καιρό έχει κάνει την εμφάνισή του μόλις λίγα χιλιόμετρα από τα σύντορά μας με την Τουρκία. Και όμως οι απολυμαντικές τάφροι στην ευρύτερη περιοχή, παραμένουν… κατάξερες, ενώ στην περίπτωση του Π. Λάγους, συμβαίνουν και ζημιές στα διερχόμενα οχήματα, αλλά η Περιφέρεια ΑΜΘ, συνεχίζει να… σφυρίζει αδιάφορα, όπως ανακύπτει από το ρεπορτάζ της «Θ», στο οποίο μιλούν ο πρόεδρος των Κτηνοτρόφων ΑΜΘ κος Νίκος Δημόπουλος και ο πρώην Θεμ. Αντιπεριφερειάρχης, κος Μιχάλης Αμοιρίδης.

ΔΕΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΗΚΑΜΕ ΚΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΜΘ
Πιο αναλυτικά, στο ερώτημα της «Θ» αναφορικά με το αν η Περιφέρεια ΑΜΘ έλαβε την πρωτοβουλία για ενημερωτικές συσκέψεις επί του ζητήματος του αφθώδους πυρετού και την λήψη μέτρων, ο κος Δημόπουλος, απαντά ως εξής:
«Δεν συνεργαστήκαμε καν. Η ενημέρωση υπάρχει με δελτία τύπου. Στις τάφρους, κάποιες στιγμές μπαίνει αυτό που πρέπει να μπαίνει. Επειδή όμως τα φορτηγά, κάθε φορά που περνούν, παίρνουν μαζί τους και κάτι, υπάρχουν πάρα πολλά χρονικά διαστήματα μέσα στην ημέρα, κατά τα οποία δεν έχουν νερό μέσα. Τα συνεργεία που απολυμαίνουν, είναι για συγκεκριμένες ώρες και δεν είναι υποχρεωτικό να περάσεις, ενώ όσον αφορά στις αψίδες, κάποιες είναι υπο κατασκευή και κάποιες μπορεί να υπάρχουν, αλλά και εκεί δεν ξέρω κατά πόσο υποχρεωτικά μπαίνουν στην διαδικασία. Επίσης, από εδώ (σ.σ. Καβάλα) φεύγει καράβι για Λήμνο και Μυτιλήνη. Δεν θα έπρεπε να είναι αυστηρά τα μέτρα και να μην περνούν έτσι τα αυτοκίνητα και στο πήγαινε, αλλά κυρίως στο έλα; Το ίδιο ισχύει και από πλευράς Τουρκίας. Εκεί δεν μπήκε σχεδόν τίποτα. Έβαλαν κάποια πράγματα μετά. Μας λένε για την Βουλγαρία ότι πηγαίνεις για απολύμανση και δεν υπάρχει τίποτα. Μου το αναφέρουν και οι κτηνοτρόφοι που περνάνε…»



ΓΙΝΑΜΕ ΠΕΡΙΓΕΛΟΣ – ΣΚΑΝΕ ΤΑ ΛΑΣΤΙΧΑ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΣΤΗΝ ΤΑΦΡΟ ΤΟΥ Π. ΛΑΓΟΥΣ
Από την πλευρά του, ο κος Αμοιρίδης, αναφερόμενος στις τάφρους αλλά και στους ουρές που σχηματίζονται στα σύνορα της Νυμφαίας, επισήμανε μεταξύ άλλων ότι:
«Είναι πολύ λυπηρό για την Περιφέρεια να ασχολούνται μόνον με το φαίνεσθαι και όχι με την ουσία των πραγμάτων. Ασχολούνται με τις φιέστες και τις φωτογραφίες και μάλιστα σε έργα που έχουν ξεκινήσει με την διοίκηση του Χρήστου Μέτιου, στον οποίο δεν κάνουν καμία αναφορά, ενώ με την ουσία δεν ασχολούνται καθόλου. Τελευταίο χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι οι τάφροι απολύμανσης που δημιουργήθηκαν μεταξύ των Περιφερειακών Ενοτήτων αλλά και στα σύνορα με τις ξένες χώρες, όπου δεν υπάρχει καμία εποπτεία και στην ουσία δεν λειτουργούν αυτές οι τάφροι. Και κανείς δεν ασχολείται. Γίναμε περίγελος αλλοδαπών επισκεπτών από την συνοριακή διάβαση της Νυμφαίας. Και αυτή η τάφρος δημιουργούσε και ουρές και χρονοκαθυστέρηση πάνω από μια ώρα και στο τέλος ενώ περνούσαν από αυτή, δεν είχε μέσα νερό. Αυτό είναι χαρακτηριστικό του πως λειτουργεί η Περιφέρεια σήμερα. Πέραν του γεγονότος ότι προχθές οι άνθρωποι στην Νυμφαία περνούσαν από μια άδεια τάφρο, είδα στο διαδίκτυο (και υπάρχει βίντεο) ότι στην τάφρο που υπάρχει στο Π. Λάγος, κάποιοι άνθρωποι που πέρασαν, έσκισαν τα λάστιχά τους (σ.σ. προφανώς λόγω κακοτεχνίας στην τάφρο). Το γεγονός αυτό και μόνο, επιβεβαιώνει ότι δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον και καμία εποπτεία της κατάστασης. Και πέρα από το ότι δεν ενδιαφέρονται για τους κτηνοτρόφους, σφυρίζουν αδιάφορα και όταν κάποιοι άνθρωποι παθαίνουν ζημιές όταν περνούν από έργα της Περιφέρειας. Είναι πολύ στενάχωρο αυτό και δείχνει ότι η περιοχή, με αυτόν τον τρόπο λειτουργίας, δεν έχει καμία προοπτική. Βλέπω το τελευταίο διάστημα ότι και η κα Παυλακάκη και ο Περιφερειάρχης, όπου υπάρχει κάποιο χαρούμενο γεγονός, πηγαίνουν και βγάζουν φωτογραφίες. Σαν να θέλουν να πουν ότι αυτοί είναι που το δημιούργησαν. Όταν όμως κάτι δεν πάει καλά, τότε φταίει οποιοσδήποτε άλλος εκτός από αυτούς. Και αυτά τα λίγα που θα έπρεπε να κάνουν, δεν τα κάνουν. Έχουν δημιουργήσει τάφρους για το φαίνεσθαι, που επί της ουσίας δεν λειτουργούν. Και βεβαίως θα πρέπει να αποζημιωθούν οι άνθρωποι που έπαθαν ζημιά στα οχήματά τους. Ο αγροτοκτηνοτροφικός τομέα της ΑΜΘ είναι από τους πλέον σημαντικούς οικονομικούς παράγοντες της περιοχής και αξίζει ιδιαίτερης φροντίδας και ειλικρινούς προσοχής. Όχι μόνο συσκέψεις για τις συσκέψεις και φωτογραφίες για τις φωτογραφίες».
«Θ»








