Δημ. Βεζέρης: Έτσι γεφυρώνουμε τις υπηρεσίες με τους πολίτες

CITIBILL: Μία fintech εταιρεία από τη Θράκη για τη Θράκη

Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί μία στροφή των μεγάλων εταιρειών στις ηλεκτρονικές πληρωμές με αποτέλεσμα ο κλάδος των Fintech εταιρειών να είναι από τους ταχέως αναπτυσσόμενους.

Φυσικά, από τη συγκεκριμένη τάση της αγοράς δεν θα μπορούσαν να λείψουν οι ελληνικές εταιρείες, με ορισμένες να έχουν ξεχωρίσει ακόμη και σε διεθνές επίπεδο.

Ασφαλώς, κάθε φορά που θα ακούσουμε για μία Fintech εταιρεία, ευλόγως θα υποθέσουμε πως η έδρα της θα βρίσκεται στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπου είθισται να αναζητούν εργασία οι περισσότεροι προγραμματιστές.

Παρόλα αυτά, με μεγάλη μας έκπληξη, ενημερωθήκαμε για μία fintech εταιρεία που εδρεύει στην Περιφέρειά μας και συγκεκριμένα στην Ξάνθη.

Πρόκειται για την CITIBILL η οποία έχει κάνει δυναμική είσοδο στην αγορά της ΑΜΘ, έχοντας ήδη παρουσία στους Νομούς Ξάνθης, Ροδόπης και Καβάλας. 

Σε μία πρώτη τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε με τους ανθρώπους του CITIBILL, λάβαμε ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τη μετάβαση των δημόσιων φορέων της ΑΜΘ στον ψηφιακό μετασχηματισμό.

ΔΗΜ. ΒΕΖΕΡΗΣ: ΕΤΣΙ ΓΕΦΥΡΩΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ

Ιδρυτής και διευθυντής της CITIBILL είναι ο κ. Βεζέρης Δημήτριος με τον οποίο αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε μία συνάντηση μέσα από την οποία θα γνωρίζαμε την πλατφόρμα, καθώς στο άμεσο διάστημα θα παρέχει υπηρεσίες στους πολίτες.

Ερ. Πώς ένας Ηλεκτρολόγος Μηχανικός ασχολήθηκε επίσης με τον κλάδο της τεχνολογίας; Τι σας ενέπνευσε να δημιουργήσετε το CITIBILL;

Απ. Το μεράκι για την πληροφορική και τους υπολογιστές. Ξέρετε, ο λόγος που είχα ενθουσιαστεί το 1993, για τη σχολή της Ξάνθης, είναι ότι το τμήμα μετονομάστηκε εκείνη τη χρονιά σε «τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών». Νομίζω τότε πετούσα από τη χαρά μου. Το cloud, είναι η λογική που πάντα είχα στο μυαλό μου. Δε μπορούσα να αποδεχτώ το γεγονός ότι κάποιος πρέπει να επιλέξει ένα είδος υπολογιστή μη συμβατό με άλλους. Πρέσβευα πάντα ότι το λογισμικό πρέπει να χτίζεται σε μία ενιαία και σύγχρονη τεχνολογία και να είναι προσπελάσιμο από όλα τα «διαφορετικά συστήματα».

Ερ. Τι ακριβώς είναι το CITIBILL και τι προσφέρει;

Απ. Το CITIBILL είναι διαδικτυακό λογισμικό, το οποίο γεφυρώνει υπηρεσίες με πολίτες. Οποιοσδήποτε οργανισμός παρέχει υπηρεσίες κοινής ωφελείας και όχι μόνο, μπορεί να διαχειριστεί τις παροχές και τους λογαριασμούς του μέσω του CITIBILL. Ο πολίτης από την άλλη μπορεί να ενημερωθεί και να παρακολουθεί τους λογαριασμούς και τις πληρωμές του μέσω του ίδιου λογισμικού. Είναι το λογισμικό που οργανώνει τους δημόσιους φορείς και εξυπηρετεί τους πολίτες. Προσφέρει ενότητες λογισμικού για διαχείρισης λογαριασμών, έργων, εγγράφων και οργανώνει γραφεία κίνησης, υιοθετώντας πρακτικές GDPR & ISO 27001.

Ερ. Σε ποια αγορά δραστηριοποιείται;

Απ. Σίγουρα στο σπίτι μας στη Θράκη. Αυτή τη στιγμή έχουμε ισχυρή παρουσία στην Ξάνθη, στη Χρυσούπολη, στον Ίασμο και παράλληλα είμαστε σε επαφή με τους υπόλοιπους δήμους. Αναφερόμαστε πρωτίστως σε υπηρεσίες ύδρευσης, άρδευσης και αποχέτευσης και δευτερευόντως σε Δήμους και τεχνικές υπηρεσίες.

Ερ. Γιατί επιλέξατε την Ξάνθη και την ΑΜΘ και όχι την Αθήνα ή την Θεσσαλονίκη όπως οι περισσότερες τεχνολογικές εταιρείες;

Απ  Είμαι πολύ ευχαριστημένος που όλη η ομάδα είναι από την Ξάνθη και την Κομοτηνή και έχουμε μια εταιρεία πληροφορικής στην τεχνολογία των οικονομικών (fintech) στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Η Ελλάδα έχει καταπληκτικούς επιστήμονες και είναι αποτέλεσμα προσπάθειας και πίστης στους ανθρώπους της ΑΜΘ. Υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν να στηρίξουν και να αναπτύξουν ισάξια και καλύτερα επιχειρηματικές δραστηριότητες όπως και οπουδήποτε αλλού στον κόσμο. Το γεωγραφικό όριο ανάπτυξης για εμάς δεν υπάρχει. Εδώ σπουδάσαμε, εδώ αναπτυσσόμαστε και φυσικά παρέχουμε τις υπηρεσίες μας, παντού. Τώρα όσο αφορά στην ανάπτυξη της δραστηριότητας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, πιστεύω ότι ο άεργος χρόνος λόγω μετακινήσεων και πυκνότητας πληθυσμού, δεν αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, τουναντίον μάλλον.  

Ερ. Πόσο δύσκολη είναι η εξυπηρέτηση των πελατών σε απομακρυσμένες πόλεις;  

Απ. Καθόλου. Στην ΑΜΘ δεν έχουμε κανένα απολύτως πρόβλημα και μάλιστα είμαστε πολύ πιο άμεσα εξυπηρετικοί, σε σχέση με εταιρείες που εδρεύουν στην Αθήνα και αποτελούν τους κύριους ανταγωνιστές μας. Από την Ξάνθη σε 20’-30’ περιφερειακά μπορούμε να εξυπηρετήσουμε 608.000 ανθρώπους. Κατά συνέπεια όχι μόνο δεν έχουμε δυσκολία αλλά αυτό είναι ένα από τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του CITIBILL.

Ερ. Μία τέτοια εξυπηρέτηση απαιτεί και επαρκή στελέχωση. Πόσους προγραμματιστές διαθέτει το CITIBILL;

Απ. Είμαστε εφτά (7). Και λέω είμαστε διότι συμβάλλω προσωπικά, στο σχεδιασμό της αρχιτεκτονικής διάρθρωσης των διαδικασιών του λογισμικού και της βάσης δεδομένων. Όλοι οι προγραμματιστές μας είναι από την Ξάνθη και την Κομοτηνή. Το προσωπικό μας βέβαια στελεχώνεται επίσης από δύο (2) ανθρώπους στο μάρκετινγκ και δύο (2) επιπλέον στην υποστήριξη πελατών τόσο στο επίπεδο χρήσης του λογισμικού όσο και στην υποστήριξη θεμάτων IT.

Ερ. Αλήθεια, πώς κατορθώσατε να βρείτε προγραμματιστές από την περιοχή μας;

Απ. Με υπομονή και επιμονή, σταδιακά μέσα σε τέσσερα (4) χρόνια. Χρόνο με το χρόνο, μέσω αγγελιών, προστέθηκαν στο δυναμικό πολύ αξιόλογοι επιστήμονες, οι οποίοι συγχρονίστηκαν σχεδόν με τις ανάγκες μας. Είναι άξιο αναφοράς ότι, όποιος επέστρεφε μετά από σπουδές ή για προσωπικούς λόγους στην περιοχή μας, έβρισκε μια θέση εργασίας στο CITIBILL.

Ερ. Το περιβάλλον της τεχνολογίας αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς. Σε ποιο σημείο βρίσκεται το CITIBILL σήμερα και που θα βρίσκεται τους επόμενους 12-18 μήνες;

Απ. Κοιτάξτε, μέχρι σήμερα παρέχουμε λογισμικό οργάνωσης και διαχείρισης λογαριασμών, έργων, εγγράφων και κίνησης. Η προστιθέμενη αξία φαίνεται από την ψηφιοποίηση  των διαδικασιών των υπηρεσιών. Συγκεκριμένα οι οργανισμοί ελέγχουν ηλεκτρονικά όλες τις εργασίες τους και τις προγραμματίζουν, μέσω του υπολογιστή τους. Όλα τα έγγραφα είναι ψηφιακά και ελέγχεται η ροή όλων των υποθέσεων των πολιτών. Αυτό σε λίγο θα είναι ορατό από τον πολίτη, λόγω ποιότητας εξυπηρέτησης. Όλες οι καταμετρήσεις γίνονται ψηφιακά. Οι πληρωμές έχουν τη δυνατότητα να γίνονται μέσω διαδικτύου με ασφάλεια. Καταχωρούνται όλες οι κινήσεις των δημοσίων οχημάτων και καταχωρούνται οι εξυπηρετήσεις σε βλάβες από τα συνεργεία. Μετά από μικρή περίοδο θα μπορεί ο οργανισμός να μετρήσει την απόδοσή του και τα έργα κοινής ωφέλειας με ποσοτικοποιημένους δείκτες.  

Λόγω καινοτομιών, σύγχρονης τεχνολογίας και πιστότητας του CITIBILL, συνάπτουμε συνεργασίες με καταξιωμένες εταιρίες όπως η Alfaware, ώστε να μπορέσουν εβδομήντα (70) δήμοι αρχικά να χρησιμοποιήσουν τις τεχνολογίες μας. Ήδη πιλοτικά το εφαρμόζει ο δήμος Ιάσμου. Ο αμέσως επόμενος στόχος, που αναπτύσσουν σήμερα οι προγραμματιστές, είναι η παροχή ψηφιακής πρόσβασης στους πολίτες. Πιστεύω ότι μέσα στο καλοκαίρι οι πολίτες θα έρθουν σε επαφή με το CITIBILL. Ίσως και νωρίτερα.

Ερ. Πολύ ενδιαφέροντα όσα μας αναλύσατε. Θα ήθελα να σταθούμε στην τελευταία σας αναφορά για τους πολίτες. Ποια οφέλη θα αποκομίσει ο πολίτης από την εφαρμογή του CITIBILL;

Απ. Αρχικά αρχείο. Θυμάμαι ότι η μητέρα μου είχε ένα συρτάρι με όλους τους λογαριασμούς ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΔΕΥΑ κλπ με τις αντίστοιχες πληρωμές, μήπως κάποτε χρειαστούν. Σήμερα όλα είναι μέσα στο CITIBILL διαδικτυακά, όπου ο χρήστης θα έχει πρόσβαση σε όλο το ιστορικό των πληρωμών του και επίσης θα μπορεί να εξάγει επίσημες αναφορές για οποιαδήποτε νόμιμη χρήση. Σε δεύτερο επίπεδο, θα ελέγχει όλες τις πληρωμές του. Σε όλους τους συμβεβλημένους οργανισμούς, θα μπορεί να ελέγχονται οι λογαριασμοί σε οποιοδήποτε ακίνητο σε οποιαδήποτε ενταγμένη περιοχή της Ελλάδος. Θα μπορεί να πληρώνει έναν-έναν ή όλους τους λογαριασμούς με μία κίνηση. Με ένα κλικ που λένε.

Ερ. Κλείνοντας, που θα θέλατε να φτάσει το CITIBILL;

Απ. Πουθενά, να μείνει εδώ στην ΑΜΘ (γέλια). Στους μαθητές μου, στο ΑΤΕΙ Καβάλας, διδάσκω ότι ο επιχειρηματίας πρέπει να έχει ένα τέτοιο όραμα που να συνάδει με το λόγο ύπαρξης της εταιρείας. Σε εμάς λοιπόν, διότι δε μπορώ να διδάσκω χωρίς να τηρώ τα διδαχθέντα, το όραμά μας είναι να γίνει το CITIBILL η πλατφόρμα που θα γεφυρώσει τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς κοινής ωφέλειας με τον πολίτη, μέσα από ένα απλούστατο λογισμικό.  Θέλουμε να εξοικονομήσουμε προσωπικό χρόνο απλοποιώντας τις διαδικασίες και δίνοντας άμεση πρόσβαση από παντού.  Για αυτό στηρίζουμε τις διαδικτυακές τεχνολογίες, αυτό σπουδάσαμε και αυτό κάνουμε επ’ ωφελεία της κοινωνίας.