Απίστευτο! Υπό δημοπράτηση κυκλικοί κόμβοι στις διασταυρώσεις Μυρωδάτου και Μαγγάνων πριν… δέκα χρόνια, αλλά το «ακύρωσε» το Ελεγκτικό Συνέδριο

Πληρώνουμε με την ζωή μας τις «αγκυλώσεις» των δημόσιων υπηρεσιών

Αργ. Πλέσιας: Σε φάση εκπόνησης μελέτης σήμερα η Περιφέρεια  – Η σύγχρονη αντίληψη είναι να κινηθούμε σε «συγχωρητική οδοποιία»

Ολοένα και περισσότερες είναι οι φωνές διαμαρτυρίας που φθάνουν την  «Θ» – μετά και το τελευταίο τραγικό δυστύχημα στην διασταύρωση του Μυρωδάτου όπου μια νέα γυναίκα έχασε την ζωή της αλλά και μετά από πληθώρα ατυχημάτων και δυστυχημάτων στο εν λόγω σημείο, όπως και στη διασταύρωση των Μαγγάνων – σχετικά με την τοποθέτηση φωτεινών σημάνσεων ή και την δημιουργία κυκλικών κόμβων στα προαναφερόμενα σημεία.

Ωστόσο, οι προσπάθειες από πλευράς των αρμοδίων για να δώσουν λύση στο θέμα, υπήρξαν εδώ και μια δεκαετία, αλλά… το Ελεγκτικό Συνέδριο είχε ακυρώσει – τότε – τις υπογραφές των συμβάσεων, θεωρώντας ότι θα έπρεπε να προκηρυχθούν ξεχωριστά οι μελέτες από τις κατασκευές.

Σήμερα, η Περιφέρεια ξεκίνησε μια νέα προσπάθεια, έχοντας δρομολογήσει τις σχετικές διαδικασίες και βρίσκεται ήδη σε φάση εκπόνησης της μελέτης για την δημοπράτηση των εν λόγω κόμβων.

Σε όλα τα παραπάνω αναφέρθηκε μιλώντας στην «Θ» ο γνωστός Πολιτικός Μηχανικός, πρ. μέλος της διοικούσας επιτροπής του ΤΕΕ Θράκης και πρόεδρος του Συλλόγου Μελετητών Ελλάδας, κ. Αργύρης Πλέσιας, εξηγώντας παράλληλα και τους λόγους για τους οποίους είναι ασφαλέστερος ο σχεδιασμός της «συγχωρητικής οδοποιίας» σε τέτοιου τύπου διασταυρώσεις, σε σχέση με την τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών.

ΥΠΗΡΞΑΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΝΑ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΘΕΙ  ΤΟ ΕΡΓΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΜΙΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ, ΑΛΛΑ…ΤΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΑΚΥΡΩΣΕ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ – ΣΕ ΦΑΣΗ ΕΚΠΟΝΗΣΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

Αναλυτικότερα, ο κ. Πλέσιας, εξήγησε στην «Θ» ότι:

Υπήρξαν εδώ και μια δεκαετία κάποιες προσπάθειες να δημοπρατηθεί κατευθείαν το έργο και θα είχε ήδη υλοποιηθεί εάν είχε τηρηθεί εκείνη η διαδικασία. Δυστυχώς το Ελεγκτικό Συνέδριο θεώρησε ότι υπήρξε μια παρατυπία όσον αφορά στο κομμάτι της εκπονηθείσας μελέτης (εάν δηλαδή υπήρχε ή δεν υπήρχε οριστική μελέτη ή προμελέτη και παρότι υπήρχαν και περιβαλλοντικοί όροι για το συγκεκριμένο έργο) και ακύρωσε την υπογραφή των συμβάσεων.

Καταλαβαίνετε ότι ένα έργο υποδομής, είναι αρκετά χρονοβόρο στις διαδικασίες ανάθεσης, εκπόνησης κλπ (υπάρχουν πολλές φορές θέματα ενστάσεων, θέματα διαφορετικών προσεγγίσεων κ.ο.κ.)

Υπο αυτήν την έννοια, στην συνέχεια – μετά την ακύρωση εκείνη του συγκεκριμένου έργου – η Περιφέρεια έχει δρομολογήσει διαδικασίες και είναι σε φάση εκπόνησης μελέτης (από όσο γνωρίζω) για την δημοπράτηση των συγκεκριμένων κόμβων.

Ο,ΤΙ ΠΙΟ ΑΣΦΑΛΕΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΕΙΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ, Ο ΚΟΜΒΟΣ – Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΙΝΗΘΟΥΜΕ ΣΕ «ΣΥΓΧΩΡΗΤΙΚΗ ΟΔΟΠΟΙΙΑ»

Επίσης ο κ. Πλέσιας, ανέφερε ότι:

Στην παραλιακή χάραξη, υπάρχουν οι κάθετες διασταυρώσεις με την Μάνδρα, με τα Άβδηρα, με το Μυρωδάτο και με τα Μάγγανα. Είναι τέσσερις οι διασταυρώσεις. Δεν θυμάμαι αν τους έχει δημοπρατήσει και τους 4 κόμβους, αλλά είναι σε φάση εκπόνησης των μελετών. Θεωρώ ότι σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, θα ολοκληρωθούν αυτές οι μελέτες και από εκεί και πέρα – εφόσον βρεθούν οι κατάλληλοι πόροι – θα δημοπρατηθεί η κατασκευή του.

Η κατασκευή που είχε ξεκινήσει, αφορούσε και στα τέσσερα σημεία αν θυμάμαι καλά. Θα είχαμε δηλαδή εδώ και μια δεκαετία κυκλικούς κόμβους που θεωρείται ότι είναι ο,τι πιο ασφαλές υπάρχει για τις διασταυρώσεις αυτού του τύπου. Οι διασταυρώσεις αυτού του τύπου, έχουν το πρόβλημα ότι και η σήμανση πολλές και κάποια στιγμή και η φωτεινή σηματοδότηση, είναι «αναξιόπιστη» διότι δεν υπάρχει μεγάλη κίνηση και δημιουργεί συνθήκες στους αναμένοντες οδηγούς (αν θυμάστε υπήρξε οδηγός που τον «κτύπησε» η αντηλιά και πέρασε έτσι).

Τέτοια συστήματα και τέτοια ατυχήματα είτε από απροσεξία του οδηγού είτε από «μη συμμόρφωση» δεν θεωρούνται «έμπιστα» – καθώς μπορεί να περιμένεις να περάσει κάποιος και να μην περάσει – δεν δημιουργούν μια λογική να τηρήσει τον κανονισμό ο πολίτης. Για παράδειγμα υπάρχει ένα φανάρι στις 4.00 τα χαράματα, αλλά δεν περνά κανείς. Ο οδηγός πρέπει να είναι τυπικός και να περιμένει το πράσινο, αλλά δυστυχώς αυτό δεν πείθει τον πολίτη πολλές φορές να το τηρήσει. Η σύγχρονη αντίληψη είναι να κινηθούμε σε σχεδιασμό που λέγεται «συγχωρητική οδοποιία». Δηλαδή ακόμη και για αυτόν που δεν θα τηρήσει μερικά πράγματα, να του δημιουργήσουμε συνθήκες για να αποφύγουμε τα ατυχήματα. Οι κυκλικοί κόμβοι είναι τέτοιας μορφής συνθήκη. Δεν μπορεί δηλαδή ένας οδηγός να περάσει μέσα από τον κυκλικό κόμβο. Θα αναγκαστεί να σταματήσει.