
Από 1 έως 4 Ιουλίου, για το μέτρο του Ψηφιακού Πελατολογίου
«Χρονοβόρα η διαδικασία– Θα φέρει προβλήματα – Χρειαζόμαστε έναν υπάλληλο μόνο για αυτό», συγκλίνουν στην «Θ» Αγγ. Δημητριάδης και Γ. Ζερζελίδης
Σε «καθολική» απεργία διαρκείας, καταβαίνουν τα συνεργεία αυτοκινήτων και όλες οι συναφείς με το επάγγελμα επιχειρήσεις στην Ξάνθη, από την 1η Ιουλίου (και μέχρι τις 4 Ιουλίου), αντιδρώντας στην εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου, η υποχρεωτική εφαρμογή του οποίου ξεκινά την πρώτη μέρα του Ιουλίου.
Για τα προβλήματα που θα προκύψουν από την εφαρμογή του μέτρου μίλησαν στην «Θ» ο Γραμματέας του Σωματείου Πτυχιούχων Επισκευαστών Αυτοκινήτων Ν. Ξάνθης «Ο Προφήτης Ηλίας» κ. Άγγελος Δημητριάδης και ο επισκευαστής οχημάτων κ. Γιάννης Ζερζελίδης.

ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ 98% Η ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΞΑΝΘΗ – ΘΕΛΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΛΑΤΟΛΟΓΙΟ

Πιο αναλυτικά ο κ. Δημητριάδης, εξήγησε ότι «έχουν ήδη μοιραστεί οι αφίσες (σ.σ. της απεργίας) σε όλους τους μηχανικούς, φανοποιούς, ηλεκτρολόγους και σε όλα τα συναφή επαγγέλματα που εκπροσωπούμε και υπάρχει 95% ανταπόκριση από τους επιχειρηματίες για να κλείσουν από 1η Ιουλίου. Το 1% είπαν όχι, ενώ το υπόλοιπο 4%, αφήνει προς το παρόν το ερωτηματικό λόγω εκκρεμοτήτων. Υπάρχουν δηλαδή κάποιες παραδώσεις (με οχήματα που δουλεύουν με ευπαθή προϊόντα) που δεν μπορούν να μην τις κάνουν, ωστόσο οι πόρτες τους θα είναι κλειστές για το κοινό. Θα δουλεύουν κεκλεισμένων των θυρών, για το κοινό. Πάμε στην ουσία για πραγματική ανταπόκριση που ανέρχεται στο 98%.
Και η Ξάνθη λοιπόν θα απαντήσει με τον ίδιο δυναμικό τρόπο, όπως θα γίνει και πανελλαδικά. Για να τηρήσει αυτήν την στιγμή ένα μέσο κατάστημα το Ψηφιακό Πελατολόγιο (βιβλίο εισερχομένων – εξερχομένων) χρειάζεται ένα επιπλέον άτομο που να ασχολείται με αυτό. Αυτό σημαίνει αμέσως ότι ένα μεσαίο κατάστημα χρειάζεται 1200-1300 ευρώ μηνιαίως για έναν υπάλληλο (με δώρα, ένσημα κλπ) που θα απασχολείται μόνον με αυτό το κομμάτι και με τίποτε άλλο. Διότι και η διαδικασία που ακολουθείται είναι χρονοβόρα, επειδή γίνεται σε ηλεκτρονική μορφή (δεν γράφουμε απλά σε ένα βιβλίο ότι μπήκε ή βγήκε ένα αυτοκίνητο). Για παράδειγμα, αν έρθει ένα όχημα σε ένα συνεργείο για μια αυτοψία, έναν έλεγχο ή έστω για μια λάμπα που κοστίζει 2€, θα χρειαστεί μια διαδικασία 10-15 λεπτών για να περαστεί μέσα στο ψηφιακό πελατολόγιο. Και όλο το βάρος θα πέσει πάλι στους πολίτες, διότι μόλις εισέρχεται ένα αυτοκίνητο μέσα στο συνεργείο, η πρώτη κίνηση που θα γίνεται για τον κάθε ιδιοκτήτη, είναι να περάσει ο υπάλληλος το όχημα. Άρα θα πρέπει να πληρώσει απευθείας. Για μια λάμπα, για παράδειγμα που κοστίζει 2€ θα φτάσει να πληρώνει 20€, διότι πρέπει κάποιος να ασχοληθεί. Αν έρθει απλά για μια ερώτηση, για το λαμπάκι που ανάβει, ώστε να μάθει αν υπάρχει πρόβλημα, θα πρέπει απευθείας να πληρώσει μόνο και μόνο που θα έρθει, γιατί κάποιος θα πρέπει να καθίσει και να γράψει το αυτοκίνητο, να το βγάλει φωτογραφία, αν το περάσει στο MyData κ.ο.κ».
ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΘΑ ΣΥΡΡΙΚΝΩΘΕΙ…
Επίσης ο ίδιος τόνισε ότι «κάποιοι δεν ήταν υποχρεωμένοι να έχουν ηλεκτρονική τιμολόγηση λόγω τζίρου και τώρα υποχρεωτικά πηγαίνουν στην ηλεκτρονική τιμολόγηση. Άρα, κάποιος που δεν γνωρίζει από «ηλεκτρονικά», πρέπει να έχει ένα επιπλέον άτομο μέσα στο μαγαζί. Ειδικά οι παλαιότεροι, που δεν ξέρουν από ψηφιακά μέσα, υπολογιστές κλπ, θα έχουν πολύ σοβαρό πρόβλημα. Αυτοί πρέπει να κλείσουν τα μαγαζιά τους. Αυτοί χρειάζονται υπάλληλο, που μισθολογικά υπολογίζεται περί τα 1200-1300€, συν όλα τα άλλα έξοδα ενός καταστήματος. Και για την ηλεκτρονική τιμολόγηση και τα λογισμικά συστήματα χρειάζονται άλλα, επιπλέον, χρήματα.
Κάποιοι μάλιστα σκέφτονται να κλείσουν το μαγαζί και να δουλέψουν ως υπάλληλοι, οπότε το επάγγελμα θα συρρικνωθεί.
Και υπάρχει ήδη μείζον πρόβλημα, διότι οι νεαρότερες ηλικίες δεν ακολουθούν τα επαγγέλματά μας. Το σχετικό τμήμα στην Σχολή του ΟΑΕΔ, μάλλον θα κλείσει του χρόνου. Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Δεν υπάρχουν παιδιά να ακολουθήσουν.
Έτσι κατεβαίνουμε σε απεργία διαρκείας από 1/7 έως 4/7, επίσημα, ενώ κάποιοι συνάδελφοι, θα κλείσουν από αύριο το μεσημέρι».

ΧΡΟΝΟΒΟΡΑ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΗ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ – ΑΣ ΦΕΡΟΥΝ ΞΑΝΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΩΝ – ΕΞΕΡΧΟΜΕΝΩΝ

Από την πλευρά του ο κ. Ζερελίδης, επισήμανε τα εξής:
«Πιστεύω ότι θα συμμετέχουμε καθολικά σε αυτήν την διαδικασία της κινητοποίησης. Είναι πρόβλημα για τα συνεργεία, διότι ειδικά εδώ στην επαρχία, είμαστε και φίλοι με τους πελάτες. Πλέον, τα πράγματα αυστηροποιούνται τόσο πολύ που πάει να χαλάσει αυτή η εικόνα που έχουμε με τους πελάτες. Διότι το αυτοκίνητο – αν πρόκειται για μια απλή ερώτηση ή συνεννόηση – δεν πρέπει καν να μπει στο συνεργείο. Θα πρέπει να υπάρχει χώρος επισκεπτών ή αν θέλει κάποιος να έρθει, πρέπει να αφήσει το όχημά του μακριά από το συνεργείο, διαφορετικά θα είμαστε υπόλογοι. Θα πρέπει δηλαδή να κάνουμε εισαγωγή απευθείας το αυτοκίνητο που θα έρθει, αλλά μπορεί κάποιος να χρειάζεται να ρωτήσει δυο πράγματα, να κλείσει ένα ραντεβού κλπ. Δεν μπορούμε να κάνουμε εισαγωγή αυτοκινήτων. Είναι πολύ χρονοβόρο και δύσκολο κάτι τέτοιο. Αν το όχημα μπει στον χώρο του συνεργείου, το αυτοκίνητο θα πρέπει να γίνει «εισαγωγή», να το ελέγξουμε, να μιλήσουμε και μπορεί να μην συνεννοηθούμε για κάτι. Εγώ όμως θα πρέπει να κόψω μια απόδειξη ακόμη και δωρεάν, αλλά για αυτό υπάρχει μια χρονοβόρα διαδικασία. Χρειάζεται να προσλάβουμε προσωπικό μόνον για αυτή τη δουλειά. Είναι πολύ δύσκολο αυτό που πάνε να κάνουν. Αντιλαμβάνομαι ότι πρέπει να υπάρξει ένας έλεγχος, να μην υπάρχουν παρανομίες, να μην υπάρχει φοροδιαφυγή, αλλά ας φέρουν το βιβλίο εισερχομένων – εξερχομένων που είχαμε, ώστε να γραφτεί το αυτοκίνητο, να γίνει η δουλειά που είναι να γίνει κλπ. Αυτό μου φαίνεται πολύ δύσκολο και ειδικά για εμάς τους μεγαλύτερους σε ηλικία συναδέλφους που δεν έχουμε ιδιαίτερη πρόσβαση στα ηλεκτρονικά. Τα νέα παιδιά ίσως είναι πιο εξοικειωμένα με τα ηλεκτρονικά μέσα και τις εφαρμογές. Όλο αυτό δημιουργεί προβλήματα και περισσότερο χρονοκαθυστέρηση στα συνεργεία μας. Το όχημα θα πρέπει να το κάνω εισερχόμενο, να το βγάλω φωτογραφία (πινακίδες) κλπ και μετά να μιλήσω με τον άνθρωπο. Διαφορετικά θα πρέπει να αφήσει αλλού το αυτοκίνητο, να έρθει, να συνεννοηθούμε, να μιλήσουμε, να του πω ότι πρέπει να το ελέγξω και να το βάλω στον χώρο του συνεργείου, να το συνδέσω με τα computers, να κάνω έναν διαβιβαστικό έλεγχο και σε εκείνο το στάδιο θα πρέπει το όχημα να γίνει εισερχόμενο. Και μπορεί εγώ να το κάνω δωρεάν, αλλά από ένα σημείο και μετά δεν θα γίνεται πιστευτό. Στην πραγματικότητα όμως αυτό γίνεται. Έρχονται οι άνθρωποι, ρωτούν, ελέγχουμε ένα όχημα, συνεννοούμαστε (γιατί μπορεί κάποιος να θέλει να ρωτήσει και αλλού) κλπ. Εγώ όμως έχω φάει τον χρόνο μου. Βέβαια είναι τρομερά δύσκολο να ανταποκριθούμε σε μια τέτοια απεργία, αλλά το μέτρο αυτό, το Ψηφιακό Πελατολόγιο, μας πάει για κλείσιμο. Θα πρέπει να προσλάβουμε έναν άνθρωπο που θα πρέπει να κάνει μόνον αυτή τη δουλειά. Από πού θα βγουν αυτά τα χρήματα; Μετά, εμείς για να ανταπεξέλθουμε, θα πρέπει να ανεβάσουμε τα κοστολόγιά μας στις εργασίες που κάνουμε. Εγώ έχω 40 χρόνια το συνεργείο και δεν θυμάμαι να έχουμε κάνει τέτοια μεγάλη κινητοποίηση».