
Δεν προλαβαίνουν να «κουμπώσουν» αλλά ούτε και να εκπαιδευτούν μέχρι 1/7
Ρ. Μπατζακίδου και Μ. Μαλλιαρουδάκη μιλούν στην «Θ»
Υποχρεωτική θα είναι από την 1η Ιουλίου η εφαρμογή του Ψηφιακού πελατολογίου αρχής γενομένης για τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες του κλάδου αυτοκινήτου.
Ωστόσο, τόσο από μηχανογραφικής άποψης, όσο και από άποψη εκπαίδευσης, μόνον έτοιμοι δεν είναι οι επαγγελματίες των παραπάνω κλάδων στον Ν. Ξάνθης, ώστε να ξεκινήσουν την εφαρμογή, με λογιστές – φοροτεχνικούς, να ζητούν παράταση.
Για την αναγκαιότητα να παραταθεί η εφαρμογή (που επιφέρει και πρόστιμα), στους κλάδους των επαγγελματιών που αφορά το μέτρο αλλά και τα…ζητήματα που δημιουργούνται, μίλησε στην «Θ» η γνωστή φοροτεχνικός, πρώην πρόεδρος της ΕΦΕΕΞ και αντιπρόσωπος της Ομοσπονδίας κ. Ρένα Μπατζακίδου.
Εν τω μεταξύ το Επιμελητήριο Ξάνθης, πρόκειται να ζητήσει παράταση με επιστολή του προς τον αρμόδιο Υπουργό, όπως επιβεβαιώνει από την δική της πλευρά, η πρόεδρος κ. Μαριάνθη Μαλλιαρουδάκη.

ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΠΑΡΑΤΑΣΗ

Πιο αναλυτικά η κ. Μπατζακίδου, ανέφερε στην «Θ» τα εξής:
«Το ψηφιακό πελατολόγιο είναι μια εφαρμογή που ετοίμασε η ΑΑΔΕ για επιχειρήσεις όπως συνεργεία αυτοκινήτων, φανοποιεία, επιχειρήσεις με αντικείμενο την τοποθέτηση συναγερμών, ηχοσυστημάτων και οργάνων σε οχήματα, βαφεία, ενοικιάσεις αυτοκινήτων, πλυντήρια αυτοκινήτων, πάρκινγκ κλπ και έχουν σκοπό, σιγά – σιγά, να το επεκτείνουν και σε άλλες κατηγορίες επαγγελμάτων.
Τον Απρίλιο ανακοινώθηκε αυτό το ψηφιακό πελατολόγιο και μόλις προχθές βγήκε η επιχειρησιακή ανάλυση από την ΑΑΔΕ για την μορφή αυτού του ψηφιακού πελατολογίου.
Όταν για παράδειγμα νοικιάζεται ένα αυτοκίνητο, ο επαγγελματίας είναι υποχρεωμένος να ανεβάσει τα στοιχεία στην ΑΑΔΕ οπότε ανά πάσα ώρα και στιγμή που θα έρθει έλεγχος, να βλέπει αν αυτό το αυτοκίνητο είναι μέσα ή έχει βγει, αν έχει κοπεί απόδειξη ή όχι. Είναι προς την κατεύθυνση κατά της φοροδιαφυγής.
Το ζήτημα είναι ότι εδώ δημιουργούνται χίλια μύρια προβλήματα, διότι μόλις προχθές ανακοινώθηκε η επιχειρησιακή ανάλυση, ενώ πολλές από τις εταιρείες λογισμικών δεν έχουν εντάξει το ψηφιακό πελατολόγιο (να το κουμπώσουν στα προγράμματα που έχουν οι επιχειρήσεις) την στιγμή που υποχρεωτική έναρξη της εφαρμογής είναι σε λίγες μέρες και πιο συγκεκριμένα την 1η Ιουλίου 2025. Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και αν την ετοιμάσουν και την «φορτώσουν» στο παρά πέντε στις επιχειρήσεις, για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν χρειάζεται και ένας χρόνος εκπαίδευσης είτε των επιχειρηματιών είτε των υπαλλήλων.
Επίσης, υπάρχουν πολλά θέματα και όσον αφορά στον τρόπο που θα λειτουργούν στο ψηφιακό πελατολόγιο. Για παράδειγμα, αν έχω μια επιχείρηση ενοικίασης αυτοκινήτων και νοικιάσω ένα αυτοκίνητο (μέσω μιας πλατφόρμας) που θα το παραδώσω από το αεροδρόμιο, γράφω στο ψηφιακό πελατολόγιο ότι στις 22.00 η ώρα ο πελάτης θα πάρει το αυτοκίνητο. Θα πρέπει να αναγραφεί η ώρα που παραλαμβάνει το αυτοκίνητο.
Εγώ όμως θα πρέπει να εκδώσω νωρίτερα το ενοικιαστήριο. Πως θα εμφανιστεί όμως αυτό στην ψηφιακή πλατφόρμα και στο ψηφιακό πελατολόγιο, όταν εγώ θα γράψω ότι το παρέδωσα στις 22.00; Υπάρχουν δηλαδή και λειτουργικά θέματα. Το ίδιο ισχύει και για τα συνεργεία αυτοκινήτων.
Όταν μπαίνει ένα αυτοκίνητο, που πληρώνει μια εταιρεία ενοικιαζόμενων οχημάτων, δίνει ξεχωριστά εγκρίσεις για την κάθε δαπάνη που γίνεται. Συνεπώς δεν μπορεί να λειτουργήσει το σύστημα από 1/7.
Αυτό που ζητούν όλα τα Επιμελητήρια στην Ελλάδα είναι μια παράταση ώστε να μπορέσουν να εκπαιδευτούν και οι επιχειρηματίες και το προσωπικό τους.
Κανένας δεν θέλει να φοροδιαφύγει. Απλά θέλουν να κάνουν σωστά την δουλειά τους, γιατί υπάρχει πρόστιμο, ενώ μια λάθος ανάρτηση μπορεί να δημιουργήσει χίλια προβλήματα σε μια επιχείρηση αργότερα».
Η ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΚΑΝΕ ΚΡΟΥΣΗ – ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΟΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΙΜΑ
Επίσης, η ίδια σημείωσε ότι «από την πλευρά των λογιστών και από την πλευρά της ομοσπονδίας έχει γίνει κρούση για αυτό το θέμα. Χρειάζεται παράταση χρόνου γιατί υπάρχουν τεχνικά προβλήματα, προβλήματα εκπαίδευσης και προβλήματα μη συνδεσιμότητας των επιχειρήσεων με την πλατφόρμα του ψηφιακού πελατολογίου. Εννοείται ότι προβλέπονται και πρόστιμα».

ΘΑ ΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΜΕ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ

Από την πλευρά της η κ. Μαλλιαρουδάκη, σημείωσε πως «επειδή οι Λογιστές και Φοροτεχνικοί έχουν τεράστια «πίεση» ως τις 15 Ιουλίου που τελειώνουν οι δηλώσεις, δεν θα μπορέσει να γίνει κάποια ημερίδα -ενημέρωση για το ψηφιακό πελατολόγιο. Δεδομένου όμως ότι οι εταιρείες μηχανογράφησης έχουν μεγάλες τεχνικές δυσκολίες και δεν υπάρχει κατάλληλη εκπαίδευση των επιχειρήσεων, θα προχωρήσουμε σε μια επιστολή προς το Υπουργείο και θα ζητήσουμε παράταση.
Θεωρώ ότι αυτό είναι το πιο σωστό που μπορεί να συμβεί. Διότι ναι μεν το μέτρο είναι προς την σωστή κατεύθυνση κατά της φοροδιαφυγής, αλλά με αυτές τις προϋποθέσεις που υπάρχουν, δεν μπορεί να τεθεί σε λειτουργία».