«Ψαλίδι» σε τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιστρα φέρνει ο νέος ΚΟΚ για όσους δεν τρώνε κλήσεις

Φρένο στα τροχαία θέλει να βάλει η κυβέρνηση δίνοντας μπόνους με μικρότερα τέλη κυκλοφορίας και μειωμένα ασφάλιστρα στους προσεκτικούς οδηγούς.

Τα οικονομικά αυτά κίνητρα θα παρέχονται σε νεαρούς κατόχους Ι.Χ ηλικίας 18-38 ετών και στόχος είναι η συμμόρφωσή τους στους κανόνες του Κ.Ο.Κ και η αποφυγή σοβαρών και θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων. Το όλο θέμα έχει ήδη συζητηθεί από την Κυβέρνηση και εκπροσώπους από ασφαλιστικές εταιρείες και οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι είναι οι εξής:

-Να χορηγούνται μειωμένα ασφαλιστικά συμβόλαια σε νέους κατόχους Ι.Χ. εφόσον δεν έχουν εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα ή να τους έχουν επιβληθεί πρόστιμο μετά από έλεγχο της τροχαίας. Επιπρόσθετα θα πρέπει να πληρώνουν κάθε χρόνο τα τέλη κυκλοφορίας και να είναι συνεπείς με την ασφάλεια του οχήματός τους.

-Εάν για ένα χρονικό διάστημα άνω της 5ετίας το «πόιντ σύστεμ» είναι αρνητικό για αυτούς θα μπορούν να καταβάλουν μειωμένα τέλη κυκλοφορίας τα οποία θα απομειώνονται κατά ένα ορισμένο ποσοστό κάθε έτος.

Οι βασικές αλλαγές στον νέο ΚΟΚ

Για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας μίλησε ο γενικός Γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, Γιάννης Ξιφαράς.

Αφού είπε ότι ο ισχύων ΚΟΚ είναι «ένα καλοραμμένο πουλόβερ, έρχεται η κυβέρνηση να φέρει βελτιώσεις στα αδύνατα σημεία». Συμπλήρωσε όπως το ζήτημα της οδικής ασφάλειας είναι πολύ σημαντικό αλλά η χώρα κατάφερε να μειώσει τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα κατά 50%.

Ανέφερε πως με την βοήθεια του Ταμείου Ανάκαμψης θα υπάρξουν παρεμβάσεις για την βελτίωση των οδικών αξόνων της χώρας.

Προανήγγειλε την είσοδο τεχνητών μέσων όπως καμερών κατά την διαδικασία εξέτασης υποψήφιων οδηγών και στον γραπτό διαγωνισμό αλλά και στο πρακτικό.

«Δεν είμαι σε θέση να σας πω εάν προστεθούν κάμερες σε λεωφορεία τα οποία θα καταγράφουν παρεμβάσεις» τόνισε και πρόσθεσε ότι οι κανόνες προτεραιότητας στους κυκλικούς κόμβους δεν πρόκειται να αλλάξουν.

Κλείνοντας ανέφερε πως η βασική αλλαγή στον ΚΟΚ θα είναι ότι η παράβαση θα σταματήσει να βαραίνει το όχημα αλλά τον παραβάτη.