Πληρότητα στο Δασικό Χωριό για τις γιορτές των Χριστουγέννων, όχι όμως και στα ξενοδοχεία της Ξάνθης

Η τουριστική προβολή της πόλης, η Philoxenia και η ανάθεση του Δήμου Ξάνθης για… brand name

Δ. Χατζογλίδου και Γ. Ιερόπουλος, μιλούν στην «Θ»

Στο 100% βρίσκεται ήδη η πληρότητα για την περίοδο των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και τον Θεοφανείων στο Δασικό Χωριό στην ορεινή περιοχή του Λειβαδίτη Ξάνθης. Την ίδια στιγμή όμως τα ξενοδοχεία της πόλης, δεν αγγίζουν – προς στιγμήν τουλάχιστον – τέτοια ποσοστά, με τους ξενοδόχους να κρατούν τιμές «καθημερινής», για να προσελκύσουν κόσμο.

Αυτό προκύπτει από το ρεπορτάζ της «Θ» στο οποίο μιλούν η Ειδική Συνεργάτιδα του Δημάρχου Ξάνθης κ. Δέσποινα Χατζογλίδου και ο πρόεδρος των Ξενοδόχων Ξάνθης κ. Γιάννης Ιερόπουλος. Μάλιστα, ο δεύτερος σχολιάζει την απουσία της προβολής της Ξάνθης, αναφερόμενος μόνον στην συμμετοχή της ΠΑΜΘ στην Philoxenia, αλλά και την ανάθεση του Δήμου Ξάνθης για «τον σχεδιασμό και την υλοποίηση Στρατηγικού Μάρκετινγκ για τον προσδιορισμό της ταυτότητας της Ξάνθης (Στρατηγικής επωνυμίας, σχέδιο μάρκετινγκ) με σκοπό κυρίως την Τουριστική Ανάπτυξη».

«Πληρότητα για τις γιορτές στο δασικό χωριό – λίγα τα διαθέσιμα σπιτάκια για τα πρώτα σαββατοκύριακα του Δεκεμβρίου»

Αναλυτικότερα, η κ. Χατζογλίδου επισήμανε στην «Θ» ότι «όλη η περιοχή της Σταυρούπολης είναι Χειμερινός και χριστουγεννιάτικος προορισμός. Έρχεται γενικά ο κόσμος. Όσον αφορά στο Δασικό Χωριό, εδώ και πολύ καιρό υπάρχει πληρότητα για τις γιορτές από εσωτερικό τουρισμό και κυρίως από την Βόρεια Ελλάδα.  Είχαμε ενδιαφέρον και από την Αθήνα, απλώς δεν υπήρχαν ημερομηνίες για να τους κλείσουμε. Όλο το εορταστικό διάστημα είναι «κλεισμένο», από τις παραμονές των Χριστουγέννων μέχρι και την εορτή του Αη – Γιάννη. Έχουμε πληρότητα 100% στο Δασικό Χωριό. Υπάρχουν μόνον λίγα σπιτάκια διαθέσιμα για τα πρώτα Σαββατοκύριακα του Δεκεμβρίου, όμως αρχίζουν να κλείνουν και αυτά. Ο κόσμος θέλει να πηγαίνει στο βουνό τα Σαββατοκύριακα, για χειμερινό τουρισμό».

«Η Ξάνθη δεν είναι τουριστικός προορισμός – απλώς έρχονται και στην Ξάνθη για τις γιορτές»

Στον αντίποδα ο κ. Ιερόπουλος, τονίζει ότι «αυτό που υπήρχε και πριν, αυτό υπάρχει και τώρα. Η Ξάνθη δεν είναι τουριστικός προορισμός. Απλώς, για τις γιορτές, έρχονται και στην Ξάνθη. Τουριστικός προορισμός για τον Χειμώνα είναι η Αράχωβα, το Περτούλι κλπ. Υπάρχει ενδιαφέρον, αλλά δεν έχουν κλείσει ακόμη όλα τα ξενοδοχεία και δεν έχουν 100% πληρότητα. Αυτό, μπορείτε να το διαπιστώσετε και στην booking αν ζητήσετε δωμάτια. Θα δείτε ότι όλα τα ξενοδοχεία έχουν δωμάτια. Ευελπιστούμε να γεμίσουμε όλοι. Επίσης, το ότι δεν είμαστε τουριστικός προορισμός, μπορείτε να το διαπιστώσετε και από τις τιμές που πωλούν οι συνάδελφοί μου στο booking. Οι τιμές είναι χαμηλές. Είναι αυτές οι τιμές της καθημερινότητας, για να προσελκύσουμε κόσμο. Δεν έχει κάνει κανένας τίποτα για την προβολή του νομού μας. Στον κλάδο μας, αυτήν την στιγμή, οι ξενοδόχοι δουλεύουν για να βγάζουν τα έξοδά τους. Όταν στις άλλες περιοχές, η βραδιά κοστίζει 140, 160 και 200 ευρώ, στην Ξάνθη ο μέσος όρος είναι 56 ευρώ, γιατί έχει δωμάτια από 39 ευρώ έως 70-80 ευρώ. Θέλω να πιστεύω ότι θα γεμίσουν όλοι, αλλά αυτήν την στιγμή υπάρχουν μικρά καταλύματα που δεν έχουν κλείσει ακόμη ούτε ένα δωμάτιο».

«Η Ξάνθη έχει πρόβλημα προβολής αυτήν την στιγμή»

«Αυτήν την στιγμή, η Ξάνθη έχει πρόβλημα προβολής. Πρέπει κάποιοι που έχουν κάποιες θέσεις, να προβάλλουν την περιοχή. Αν δεν το κάνουν, τουλάχιστον να μην βγαίνουν φωτογραφίες. Δεν υπάρχει λόγος. Με τις φωτογραφίες που βγαίνουν – κάποιοι και όχι όλοι – δεν φέρνουν κόσμο. Κόσμο θα φέρουν αν προβάλλουν την περιοχή μας, τα μέρη μας που είναι εύκολα προσβάσιμα και έχουν και κάποια ιστορία. Ο Ν. Ξάνθης, ενδείκνυται για πολλά πράγματα, τα οποία όμως δεν τα γνωρίζουν στην υπόλοιπη Ελλάδα. Οι εποχές, που κάποτε διαφήμιζε ο Παυλίδης και ο Σαλτούρος τον νομό, δεν υπάρχου πλέον. Όλα τα κανάλια τότε μιλούσαν για τα Τέμπη του Νέστου, για τον Λειβαδίτη, για την Παλιά Πόλη, για τα Θερμά Λουτρά, για τις παραλίες, για το Δέλτα του Νέστου, για το Π. Λάγος. Σήμερα, δεν τα διαφημίζει κανένας» συνέχισε ο ίδιος, τονίζοντας παράλληλα ότι «εμείς, σαν ξενοδόχοι έχουμε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα και «πλάνο» που μπορούμε να καταθέσουμε είτε στον Δήμαρχο είτε στον Περιφερειάρχη, για να προσθέσουμε και εμείς τις απόψεις μας, για να υπάρχει προβολή. Δυστυχώς, μέχρι τώρα δεν έγινε καμία Επιτροπή Τουρισμού, για να καταθέσουμε τις απόψεις μας (και δεν είμαστε μόνον εμείς)».

«Τα διαφημιστικά φυλλάδια δεν είναι προβολή – γιατί δεν κάνει δικό του περίπτερο ο σύλλογος ξενοδόχων Θράκης;»

Αναφερόμενος στην Philoxenia, από την οποία απουσιάζει ο Δήμος Ξάνθης αλλά συμμετέχει η ΠΑΜΘ, ο κ. Ιερόπουλος, υπογράμμισε ότι «το ότι παίρνει μέρος η Περιφέρεια και μας ζητά, μονίμως με email, να δώσουμε διαφημιστικά φυλλάδια, δεν είναι προβολή της περιοχής μας. Γίνονταν και πριν 50 χρόνια. Αυτός ο περιβόητος σύλλογος της Αλεξανδρούπολης, που έχει υποτίθεται και αντιπρόεδρο στην Ξάνθη (σ.σ. Σύλλογος Ξενοδόχων Θράκης) γιατί δεν κάνει δικό του περίπτερο να προβάλλει την περιοχή της Θράκης; Εμείς, σαν Σύλλογος Ξενοδόχων δεν έχουμε ακόμη την οικονομική δυνατότητα να κάνουμε περίπτερο. Θα το κάνουμε στο άμεσο μέλλον όμως, αυτό που έκανε ο Σύλλογος της Δράμας. Αυτό να δουν αυτοί που διαχειρίζονται δημόσιο χρήμα. Συγχαίρω τον Σύλλογο Ξενοδόχων Δράμας».

«Ποιο θα είναι το…brand name της Ξάνθης;»

Τέλος ο κ. Ιερόπουλος, αναφερόμενος στην ανάθεση του Δήμου Ξάνθης για το σχεδιασμό και την υλοποίηση Στρατηγικού Μάρκετινγκ για τον προσδιορισμό της ταυτότητας της Ξάνθης (Στρατηγικής επωνυμίας, σχέδιο μάρκετινγκ) με σκοπό κυρίως την Τουριστική Ανάπτυξη, σημείωσε τα εξής:

«Όσον αφορά στα χρήματα που δαπανεί αυτήν την στιγμή ο Δήμος Ξάνθης, με κάποιες αναθέσεις για να κάνουμε την Ξάνθη «brand name», δηλαδή πως θα ονομάζεται η Ξάνθη; Ποιο είναι το όνομα που θέλει για να βάλει ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Αμβροσιάδης; Η πόλη της Ξάνθης, από τους βυζαντινούς χρόνους έχει brand name (ΞΑΝΘΙΠΠΗ). Δεν μπορώ να το καταλάβω αυτό και καλά θα κάνει να μας το εξηγήσει. Διάβασα την ανάρτησή και ρωτάω: Τι θα πει «στρατηγική επωνυμία»; Εμείς έχουμε διάθεση να συνεργαστούμε και με τον κ. Τσέπελη και με τον κ. Κουρτίδη και με την αντιπολίτευση και από τις δυο πλευρές και με τους προέδρους. Αυτά τα πράγματα είναι ντροπή για την κοινωνία μας, γιατί όποιος το διαβάσει αυτό που έχει σχέση με τουρισμό και καταλαβαίνει, θα γελάει. Δεν πρέπει να μας τα αναλύσει αυτά; Εκτός και αν αυτοί που πήραν την συγκεκριμένη ανάθεση, συνέταξαν ένα κείμενο και μας ονόμασαν «η πόλη των…Καριόκας». Αν αυτό είναι brand name, ένα πράγμα έχω να πω: Ντρέπομαι. Γιατί αυτήν την στιγμή οι ξενοδόχοι της Ξάνθης, δουλεύουν μόνον για να πληρώνουν το ρεύμα και τους υπαλλήλους».