Πανελλαδικές 2024: Αδειάζουν το πρωί τα σχολεία …  γεμίζουν το απόγευμα τα φροντιστήρια

Μαζικότερες οι προσελεύσεις στην «παραπαιδεία» και στον Ν. Ξάνθης  – Στα ίδια επίπεδα τα δίδακτρα

Μιλά στην «Θ» ο εκπρόσωπος  του Συλλόγου Φροντιστών Θράκης στην Πανελλήνια Ομοσπονδία, Ηρ. Ζωγράφος

Μπορεί να έχουν αρχίσει να… αδειάζουν οι τάξεις της Γ΄Λυκείου στα σχολεία του νομού Ξάνθης, εντούτοις δεν «γεμίζουν» τις πρωινές ώρες οι τάξεις των Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης, αφού στην συντριπτική τους – τουλάχιστον – πλειοψηφία, τα φροντιστήρια ακολουθούν καθόλη την διάρκεια της χρονιάς ένα συγκεκριμένο, απογευματινό, ωρολόγιο πρόγραμμα, όπως εξηγεί μιλώντας στην «Θ» ο  εκπρόσωπος  του Συλλόγου Φροντιστών Θράκης στην Πανελλήνια Ομοσπονδία κ. Ηρακλής Ζωγράφος. Ο ίδιος αναφέρεται επίσης και στην αύξηση του μαθητολογίου των φροντιστηρίων τα τελευταία δύο χρόνια, αλλά και στο ύψος των διδάκτρων, που όπως επισημαίνει, παραμένει ίδιο την τελευταία δεκαετία, αν και τα λειτουργικά έξοδα έχουν διπλασιαστεί. Επιπλέον ο κ. Ζωγράφος, αναφέρεται και στην τρέχουσα περίοδο για τα Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης, η οποία περιλαμβάνει εντατικές επαναλήψεις, προκειμένου να καλυφθούν και τα όποια κενά, για τους μαθητές που θα ριχθούν στην «μάχη» των Πανελλαδικών Εξετάσεων, κάνοντας λόγο για μια «πολύ πιο κρίσιμη περίοδο» και εξηγώντας ότι αυτήν την περίοδο βγαίνει και περισσότερο το άγχος των υποψηφίων.

«ΔΕΝ ΘΑ ΓΕΜΙΣΟΥΝ ΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΤΟ ΠΡΩΙ, ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΔΕΙΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ – ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΣ»

Πιο αναλυτικά ο κ. Ζωγράφος, εξήγησε στην «Θ» ότι «δεν ξέρω αν έχουν αδειάσει ακόμη οι τάξεις των σχολείων, υπό την έννοια ότι αυτό που συνήθως κάνουν τα παιδιά είναι να μετρούν τις απουσίες τους (τι όριο έχουν και πόσες ελεύθερες ημέρες έχουν ώστε να μπορούν να λείψουν από το σχολείο) και να τις χρησιμοποιούν προς το τέλος της χρονιάς για επανάληψη, διάβασμα κλπ. Οπότε το κάθε παιδί έχει διαφορετικές συμπληρωμένες απουσίες και διαφορετικό όριο απουσιών. Οι άδειες τάξεις παρατηρούνται συνήθως λίγο πιο πριν ή λίγο μετά το Πάσχα. Δεν θα γεμίσουν όμως τα φροντιστήρια το πρωί. Το πρόγραμμα των δικών μας σχολείων, δουλεύει από τον Αύγουστο – όπως το στήνουμε – με απογευματινά προγράμματα και λειτουργεί μέχρι και το τέλος της χρονιάς με το ίδιο πρόγραμμα, χωρίς αλλαγές. Αν και μπορώ να μιλήσω μόνο για το δικό μου φροντιστήριο και όχι για τους άλλους συναδέλφους, που δεν ξέρω τι μπορεί να κάνουν, δεν γίνονται πρωινά μαθήματα, Φαντάζομαι όμως ότι όπως δουλεύουμε εμείς, δουλεύουν και οι υπόλοιποι συνάδελφοι. Έχουμε ένα πρόγραμμα το οποίο φτιάχνουμε περί τον Αύγουστο – Σεπτέμβριο, οριστικοποιείται κάποια στιγμή τις πρώτες εβδομάδες του Σεπτεμβρίου και αυτό λειτουργεί μέχρι και την παραμονή των πανελληνίων. Δεν αλλάξει κάτι για εμάς. Αν εννοείται ότι κάποια φροντιστήρια μπορεί να βάλουν έξτρα ώρες τα πρωινά, γιατί λείπουν τα παιδιά, αυτό δεν μπορώ να το ξέρω και κατά την άποψή μου δεν έχει κανένα νόημα η έξτρα ώρα αν γίνεται η σωστή δουλειά στο υπάρχον πρόγραμμα. Αν γίνεται πραγματική δουλειά από το τμήμα, δεν υπάρχει λόγος για έξτρα ώρες. Σε κάθε περίπτωση, είναι δύσκολο να βγάλει κάποιος πρωινό, έξτρα πρόγραμμα επειδή λείπουν τα παιδιά από το σχολείο, διότι στα τμήματά μας μπορεί να υπάρχουν παιδιά από διαφορετικά σχολεία και σίγουρα υπάρχουν παιδιά με διαφορετικό όριο απουσιών. Σίγουρα μια φροντιστηριακή τάξη που έχει 5-6 παιδιά είναι πολύ πιο ευέλικτη από το σχολείο, αλλά νομίζω ότι δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Ίσα ίσα, το δικό μας «μότο» στο δικό μου φροντιστήριο, είναι: Παρακολουθείστε κανονικά το δημόσιο σχολείο, παρακολουθείστε κανονικά και εμάς και η επιτυχία είναι σίγουρη. Και – για να μην υπάρχει καμία παρεξήγηση – δεν νομίζω να υπάρχει κανένας συνάδελφος στην πόλη που να ισχυρίζεται το «παιδιά, φύγετε από το σχολείο το πρωί και ελάτε να κάνουμε μάθημα». Είμαι 100% βέβαιος για τους συναδέλφους μου».

«ΠΑΡΑΤΗΡΕΙΤΑΙ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ»

Σε ερώτηση της «Θ» αναφορικά με το αν παρατηρείται αύξηση ή μείωση του ενδιαφέροντος των μαθητών και των γονέων για τα Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης, ο κ. Ζωγράφος, απαντά:

«Γενικώς, τα τελευταία δύο χρόνια – μετά την περίοδο του covid – παρατηρείται αύξηση του μαθητολογίου μας. Από όσο μπορώ να κρίνω τόσο από την δική μου επιχείρηση όσο και από συζητήσεις με συναδέλφους, οι γονείς εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες εμπιστεύονταν τα φροντιστήρια και συνεχίζουν να τα εμπιστεύονται».

«ΙΔΙΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΑ ΔΙΔΑΚΤΡΑ, ΑΝ ΚΑΙ… ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΤΗΚΑΝ ΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΜΑΣ»

Σε ο,τι αφορά στα δίδακτρα, ο ίδιος υπογράμμισε ότι «και πάλι από όσο μπορώ να ξέρω από συζητήσεις με συναδέλφους, διότι κάθε φροντιστήριο κανονίζει μόνο του την τιμολογιακή πολιτική, αφού υπάρχει ενιαία τιμολογιακή πολιτική, ούτε minimum, ούτε maximum, αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι τα δίδακτρα στα φροντιστήρια δεν ακολουθούν την αυξητική πορεία που ακολουθούν οι υπόλοιπες υπηρεσίες ή τα υπόλοιπα προϊόντα. Καταλαβαίνουμε ότι τα τελευταία δυο χρόνια έχουν αυξηθεί σχεδόν τα πάντα, ξέρουμε επίσης ότι από το 2008 ζούμε σε μια  παρατεταμένη περίοδο οικονομικής κρίσης, αλλά τα δίδακτρα των φροντιστηρίων την τελευταία δεκαετία παραμένουν ακριβώς τα ίδια – και αυτό μπορώ να σας το υπογράψω – στα κλασικά τμήματα του φροντιστηρίου. Και όταν λέμε για «κλασικά τμήματα φροντιστηρίου», μιλάμε για περίπου 6 άτομα ανά τμήματα. Είναι μια άλλη διαδικασία αν ο γονιός ή ο μαθητής ζητήσει ιδιαίτερο μάθημα ή αν ζητήσει ένα μικρό κλειστό γκρουπ δύο ατόμων. Εκεί τα δίδακτρα είναι σαφώς υψηλότερα, αλλά για τα βασικά, κλασικά τμήματα των φροντιστηρίων που δουλεύει όλη η πόλη ( σε εξάδες κυρίως) δεν υπάρχει αύξηση διδάκτρων. Και επαναλαμβάνω ότι το ισχυρίζομαι με κάθε επιφύλαξη για τους υπόλοιπους, αλλά για το δικό μου φροντιστήριο μπορώ να σας το πω ξεκάθαρα. Σε αυτήν την δεκαετία βέβαια, αντιλαμβάνεστε ότι τα δικά μας λειτουργικά  έχουν διπλασιαστεί».

«ΠΟΛΥ ΚΡΙΣΙΜΗ Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΩΝ ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΩΝ ΠΟΥ ΔΙΑΝΥΟΥΜΕ – ΕΚΕΙ ΒΓΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΓΧΟΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ»

Τέλος, αναφορικά με την προετοιμασία των μαθητών και υποψηφίων φοιτητών στα Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης αυτό το διάστημα, ενόψει πανελλαδικών, ο κ. Ζωγράφος σημειώνει ότι «η ύλη έχει ολοκληρωθεί, έχει καλυφθεί, σε όλα τα μαθήματα εδώ και ένα μήνα περίπου και είμαστε στην περίοδο των επαναλήψεων. Είναι πιο έντονη και πιο απαιτητική η περίοδος των επαναλήψεων, διότι έχει περισσότερα tests, περισσότερα διαγωνίσματα, περισσότερα κριτήρια αξιολόγησης κλπ. Τα παιδιά δεν έχουν να μάθουν κάτι καινούριο και στην ουσία ολοκληρώνουν την κατοχή ύλης από τα προηγούμενα και «γεμίζουν» τα κενά τους. Η περίοδος της επανάληψης είναι πολύ πιο κρίσιμη από την περίοδο της δουλειάς μας και εκεί βγαίνει και το περισσότερο άγχος των παιδιών. Καταλαβαίνουν ότι πλέον έχει τελειώσει η ύλη, άρα θα χρειαστεί να εξεταστούν λίγο παραπάνω, θα χρειαστεί να διαβάσουν λίγο παραπάνω, να καλύψουν πράγματα, καταλαβαίνουν τι δεν έχουν καταλάβει όλη την χρονιά, ποιες είναι οι αδυναμίες τους κλπ. Οι μαθητές δεν αγχώνονται τον Μάιο – Ιούνιο που δίνουν πανελλήνιες. Αγχώνονται πολύ περισσότερο όταν ξεκινά η περίοδος των επαναλήψεων, δηλαδή περί τον Φεβρουάριο – Μάρτιο».