
Ενημερωμένες οι αρμόδιες αρχές – Αναλυτικά τι προβλέπεται…
Έκλεισε τμήμα δημοτ. σχολείου στο Άλμα του Δήμου Μύκης λόγω κορωνοϊού
Μιλά στην «Θ» η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης
Με τηλεκπαίδευση λόγω κρουσμάτων covid θα λειτουργήσουν έως τις 16/12 η Β’ η Ε΄και η ΣΤ’ Τάξη του Μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου Άλματος (στον Δήμο Μύκης), αφού το ποσοστό των μαθητών του ενιαίου τμήματος των εν λόγω τάξεων που νοσούν, ξεπερνά το 50%.
Εν τω μεταξύ, δύο μαθητές δημοτικού σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Ξάνθης, παραμένουν εκτός της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς οι γονείς τους αρνούνται να διενεργήσουν τα self tests. Για τους εν λόγω μαθητές, έχουν ενημερωθεί εξ αρχής και οι αρμόδιες αρχές.
Όλα τα παραπάνω επιβεβαιώνει μιλώντας στην «Θ» η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης κ. Ευμορφία (Εύη) Στυλιανίδου, η οποία παράλληλα εξηγεί τα όσα προβλέπονται στις περιπτώσεις αρνητών γονέων και απουσίας – αποχής των μαθητών από την υποχρεωτική εκπαίδευση του δημοτικού σχολείου.

ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΤΜΗΜΑ ΜΕ ΝΟΣΟΥΝΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 50%

Αναλυτικότερα σε ο,τι αφορά στα κρούσματα σε μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Άλματος, εξήγησε ότι:
Πρόκειται για ένα τμήμα. Το σχολείο είναι διθέσιο και έχει συνολικά 17 παιδιά. Στο ένα τμήμα οι νοσούντες μαθητές είναι πάνω από 50%. Είναι μικρός ο αριθμός των παιδιών καθώς και οι χώροι σε αυτά τα σχολεία. Τα παιδιά του εν λόγω τμήματος παραμένουν στο σπίτι τους και παρακολουθούν την τηλεκπαίδεση. Η απόφαση αναφέρει χαρακτηριστικά «…του τμήματος των τάξεων…»
Αυτό σημαίνει ότι οι τάξεις αυτές κάνουν συνδιδασκαλία. Στα διθέσια, οι τάξεις είναι Α’ Ε’ ΣΤ’ ή Β’ Ε’ ΣΤ και αντίστοιχα Α’ Γ’ Δ ή Β’ Γ’ Δ, γιατί η Γ’ και η Δ΄και η Ε’ και η ΣΤ’ κάνουν συνδιδασκαλία όλα τα μαθήματα ενώ η Α’ και η Β ‘ τα κάνουν ξεχωριστά, άρα είναι σαν να είναι δυο τάξεις στο ένα τμήμα, για αυτό βλέπετε να αναφέρεται ως «Β’, Ε’ και ΣΤ’» (σ.σ. στην πλατφόρμα του Υπουργείου Παιδείας, σχετικά με την αναστολή λειτουργίας σχολικών τμημάτων εξ αιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού)
ΔΥΟ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΞΑΝΘΗ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΟΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΟΓΩ ΑΡΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΤΟΥΣ – ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΑΝ ΟΙ ΑΡΧΕΣ – ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΦΟΙΤΗΣΗ ΑΝ ΞΕΠΕΡΑΣΟΥΝ ΤΟ 50% ΤΩΝ ΑΠΟΥΣΙΩΝ
Αναφορικά με τους αρνητές γονείς μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ξάνθη, που δεν στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο, η κ. Στυλιανίδου επισήμανε ότι:
Οι μαθητές στην Ξάνθη, που δεν προσέρχονται στο σχολείο είναι δύο. Εμείς έχουμε ενημερώσει αρμοδίως από την αρχή την άρνησή τους και την αδικαιολόγητη απουσία των μαθητών από το σχολείο. Το θεσμικό μας πλαίσιο, μας λέει ότι τα παιδιά θα πρέπει να φοιτούν υποχρεωτικά στο σχολείο. Υπήρχε υποχρεωτικότητα, αλλά ως τώρα δεν υπήρχε ως «ποινικό αδίκημα» η άρνηση φοίτησης.
Εμείς δεν μπορούμε να καλύψουμε αυτήν την περίπτωση, διότι είναι άρνηση των γονέων να δεχτούν την εκπαίδευση που τους παρέχεται. Αν τα παιδιά δεν προσέρχονται, θα έχουν επανάληψη φοίτησης. Για οποιονδήποτε λόγο έχουν πάνω από το 50% των απουσιών της χρονιάς, επαναλαμβάνουν την φοίτηση της ίδιας τάξης. Αυτό υπήρχε πάντα. Σαφώς και τα παιδιά του δημοτικού παίρνουν απουσίες, απλώς δεν είναι τόσο μικρό το όριο όπως στην Δευτεροβάθμια, δηλαδή σε ώρες. Σε εμάς είναι ημέρες. Οπότε όταν υπερβούν το 50% των απουσιών από τις εργάσιμες ημέρες των σχολείων, γίνεται επανάληψη φοίτησης. Στους λόγους της άρνησης είναι και η διενέργεια του self test.

ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΙΓΟΥΡΟΙ ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΛΥΠΗΜΕΝΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΟΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Κλείνοντας η ίδια σημείωσε ότι:
Οι γονείς είναι οι πρώτοι που έχουν την επιμέλεια των παιδιών τους. Εμείς, ερχόμαστε δευτερευόντως να καλύψουμε την ανάγκη της εκπαίδευσης και να υπηρετήσουμε το Σύνταγμα και τους νόμους για την δωρεάν παιδεία. Καθείς εφ’ ω ετάχθη. Εμείς, περιμένουμε τα παιδιά στο σχολείο, διότι είναι μόνιμη η αγωνία και των εκπαιδευτικών που τα παιδιά απουσιάζουν χωρίς λόγο από το σχολείο, από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Το «50%» είναι κάπου από τις αρχές Φεβρουαρίου. Για αυτό και το Υπουργείο Παιδείας – αλλά και η επίσημη πολιτεία – προσπαθεί με όποιον τρόπο να λειτουργήσει ώστε να μην χαθεί τουλάχιστον το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου φοίτησης των παιδιών, παρότι το πρώτο τρίμηνο είναι πάρα πολύ παραγωγικό και μετά από τόσο καιρό «καραντίνας», τα παιδιά θα έπρεπε να είναι στο σχολείο. Είμαστε σίγουροι ότι τα παιδιά που δεν πηγαίνουν στο σχολείο είναι λυπημένα και είναι σίγουρο ότι δεν μπορούν να κατανοήσουν τους λόγους που επικαλούνται οι γονείς τους. Λυπούμαστε πολύ. Θα θέλαμε να έχουν πειστεί για το ότι γίνεται τεράστια προσπάθεια όλων μας – και προσωπικά της υπουργού – να παραμείνουν τα σχολεία ανοικτά.