
Νέα δεδομένα-Ως τις 31/12 το deadline για τις υποχρεώσεις των επιχειρήσεων
Σημαντική εκδήλωση χθες από την Δ/νση Ανάπτυξης στο Επιμελητήριο
Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ενημέρωση για την νέα πλατφόρμα «OpenBusiness» και προκειμένου να αναλυθούν σημαντικά ζητήματα που αφορούν σε αυτή, πραγματοποιήθηκε χθες στην αίθουσα του ΕΒΕ, από την Διεύθυνση Ανάπτυξης και το Επιμελητήριο Ξάνθης. Σε αυτήν την εκδήλωση παρουσιάστηκαν όλες οι αλλαγές στην αδειοδότηση επιχειρήσεων, ενώ αναλύθηκαν οι επιχειρήσεις που υπάγονται στη νέα διαδικασία, οι αλλαγές και οι καινοτομίες καθώς και τα πρόστιμα που προβλέπονται – σε κάθε περίπτωση – αν μια επιχείρηση δεν ολοκληρώσει τις απαιτούμενες ενέργειες, έως τις 31/12/2025.
Σημειώνεται πως από την έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας και μέχρι σήμερα, έχουν ολοκληρωθεί μόνον 75 περιπτώσεις μεταποιητικών επιχειρήσεων, στην Διεύθυνση Ανάπτυξης.
Για όλα τα παραπάνω μίλησαν στην «Θ» ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης κ. Σπύρος Μαυρίδης και η Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ξάνθης κ. Μαριάνθη Μαλλιαρουδάκη.

«ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ» ΓΙΑ ΤΟ OPENBUSSINES ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ – 31/12 ΤΟ DEADLINE

Πιο αναλυτικά ο κ. Μαυρίδης, εξήγησε στην «Θ» ότι «Η εκδήλωση θεωρώ ότι ήταν σημαντική για την ενημέρωση των επιχειρηματίων για την καινούργια πλατφόρμα αδειοδότησης, το OpenBussines και για τις υποχρεώσεις που υπάρχουν από την πλευρά των επιχειρήσεων. Η πλατφόρμα αυτή αφορά σε μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων (αν θυμάμαι καλά πρόκειται για 36 κατηγορίες επιχειρήσεων). Εμείς βέβαια, ως Διεύθυνση Ανάπτυξης, αδειοδοτούμε τις μεταποιητικές επιχειρήσεις και τα κέντρα αποθήκευσης και διανομής της αποθήκης χονδρικού εμπορίου. Επικεντρωνόμαστε μεν εκεί, αλλά οι πληροφορίες που δίνουμε αφορούν σε όλες τις επιχειρήσεις, γιατί η φιλοσοφία της νέας πλατφόρμας είναι ίδια. Από εκεί και πέρα, για κάθε κατηγορία επιχειρήσεων, υπάρχουν κάποιες εξειδικεύσεις πού -ανάλογα με την αδειοδοτούσα αρχή- διαφοροποιούνται. Αλλά η γενική φιλοσοφία είναι μία.
Το OpenBussines, ήρθε να αντικαταστήσει την προηγούμενη πλατφόρμα, το NotifyBussines. Οι επιχειρήσεις που είχαν γνωστοποίηση λειτουργίας μέσω του NotifyBussines, αυτόματα μεταπτώθηκαν στην νέα πλατφόρμα (το OpenBussines) και υποχρέωσή τους είναι (για αυτή την κατηγορία των επιχειρήσεων) ο,τι δικαιολογητικά αδειοδότησης είχαν στο NotifyBusiness, θα πρέπει να τα ανεβάσουν τώρα στη νέα πλατφόρμα. Κάθε επιχείρηση έχει μία δική της καρτέλα, από εκεί φαίνεται όλο το ιστορικό. Εκεί θα πρέπει να ανεβάσουν μέχρι τις 31/12/2025 τα δικαιολογητικά τους. Αν δεν γίνει αυτό υπάρχουν κυρώσεις. Οι επιχειρήσεις που είχαν αδειοδοτηθεί παλαιότερα, προ του NotifyBusiness, έως τις 31/12/2025 έχουν την υποχρέωση να απογραφούν στην πλατφόρμα και να δηλώσουν την ύπαρξή τους, χωρίς να ανεβάσουν δικαιολογητικά. Αν δεν το κάνουν, όποτε πάνε να το κάνουν μετά τις 31/12/2025, θα πληρώνουν ένα πρόστιμο 200€ άπαξ.
Θέλουμε να προλάβουμε λοιπόν να ενημερώσουμε τον κόσμο για τις προθεσμίες και τις υποχρεώσεις αυτές. Εμείς σαν υπηρεσία είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε. Ήδη έρχεται κόσμος για αυτήν την πλατφόρμα. Το περιβάλλον της πλατφόρμας είναι σχετικά εύχρηστο. Τέθηκε σε λειτουργία στις 3/2/2025. Βέβαια η εκδήλωση γίνεται μετά από τέσσερις μήνες, γιατί όταν ξεκίνησε είχε πάρα πολλά προβλήματα και δεν μπορούσε να λειτουργήσει σωστά και εμείς οι ίδιοι σαν υπηρεσία, δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε πώς λειτουργεί. Όλες οι Διευθύνσεις Ανάπτυξης (και η δική μας) στην Ελλάδα, κάναμε πολλές παρατηρήσεις στο Υπουργείο Ανάπτυξης και το καλό είναι ότι έχουν ενσωματωθεί όλες οι αλλαγές στις παρατηρήσεις που κάναμε. Φτάνουμε σήμερα λοιπόν να πούμε ότι είναι πολύ λειτουργική πλατφόρμα, για αυτό και τώρα είμαστε σε θέση να ενημερώσουμε και να απαντήσουμε σε ερωτήσεις και να βοηθήσουμε τους επιχειρηματίες. Για αυτό καλέσαμε και το Επιμελητήριο Ξάνθης – και εδώ θέλω να ευχαριστήσω την κ. Μαλλιαρουδάκη, που αποδέχτηκε άμεσα την πρόσκλησή μας – να κάνει μία ημερίδα, να προσκαλέσει τα μέλη της κλπ. Θέλουμε να ξεκινήσουμε από την ενημέρωση. Ίσως αν χρειαστεί κάτι τέτοιο να επαναληφθεί. Αξίζει να σημειώσουμε ότι, για να έχετε μία εικόνα με νούμερα, από τον Φεβρουάριο που τέθηκε η νέα πλατφόρμα σε λειτουργία μέχρι και σήμερα, έχουμε 75 ενέργειες (αυτό μπορεί να σημαίνει απογραφή, ανάρτηση δικαιολογητικών, αίτηση για αδειοδότηση). Θα έλεγα ότι είναι πολύ μικρό το ποσοστό, μπροστά στις ενεργές μεταποιητικές επιχειρήσεις του νομού. Για αυτό το κάνουμε τώρα. Ώστε να μην τρέχουμε τον Δεκέμβριο και εμείς και οι επιχειρήσεις και δεν προλάβουμε. Αντιλαμβάνεστε ότι αν συγκεντρωθούν πολλές ενέργειες μαζεμένες, δεν έχουμε το στελεχιακό δυναμικό για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε».

ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΘΑ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥΣ – ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ

Από την πλευρά της η κ. Μαλλιαρουδάκη, επισήμανε τα εξής: «έγινε ενημέρωση για το OpenBusiness, που είναι μια πλατφόρμα που αντικαθιστά το NotifyBusiness και πλέον γίνεται μια ψηφιοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης των επιχειρήσεων (μεταποιητικών, βιομηχανιών, βιοτεχνιών, μονάδων αποθήκευσης, logistics) που ναι μεν συνεχίζεται να γίνεται από το Τμήμα Ανάπτυξης, αλλά όχι με φυσική παρουσία. Δεν πηγαίνουμε πλέον τον φάκελο στην αντίστοιχη υπηρεσία. Όλα γίνονται ηλεκτρονικά μέσα από αυτήν την πλατφόρμα και μια νέα επιχείρηση μπορεί σταδιακά να ανεβάζει όλα τα δικαιολογητικά μέχρι να γίνει η γνωστοποίηση, ώστε να πιστοποίηση η υπηρεσία ότι όλα αυτά που έχει δεσμευθεί η επιχείρηση (με έγγραφα) ισχύουν όντως και να λάβει την αδειοδότηση. Για τις παλιές επιχειρήσεις, υπάρχουν δύο καθεστώτα που αφορούν σε επιχειρήσεις που έκαναν γνωστοποίηση μέσω του NotifyBusiness και για αυτές που πήγαν στο Τμήμα Ανάπτυξης τον φυσικό φάκελο. Οι πιο παλιές επιχειρήσεις θα κάνουν απλά μια απογραφή των στοιχείων τους μέσα στην πλατφόρμα του OpenBusiness με ο,τι τους ζητηθεί (θα ψηφιοποιήσουν στην ουσία την ύπαρξή τους), ενώ για όσες επιχειρήσεις το έχουν κάνει μέσω της προηγούμενης πλατφόρμας (NotifyBusiness) η απογραφή θα γίνει αυτόματα, όμως θα πρέπει να περάσουν μέσα οι ίδιοι όλα τα πιστοποιητικά που έχουν στον φυσικό τους φάκελο. Θα πρέπει να ψηφιοποιηθούν και να ανέβουν. Στην περίπτωση των πιο παλιών επιχειρήσεων, το πρόστιμο είναι 200 ευρώ για όποιον δεν κάνει απογραφή. Στις επιχειρήσεις όμως που έχουν κάνει την έναρξή τους μέσω του NotifyBusiness, το πρόστιμο θα είναι για κάθε έγγραφο που δεν έχει αναρτηθεί. Οπότε αντιλαμβάνεστε ότι τα πρόστιμα μπορεί να φτάσουν και μεγάλο ποσό. Στην εν λόγω παρουσίαση, παρουσιάστηκε διαδραστικά το πώς μπορεί ο επιχειρηματίας να μπει στην πλατφόρμα, να απογραφεί, να ανεβάσει τα δικαιολογητικά του κλπ, οπότε δεδομένου ότι είμαστε αρκετά ώριμοι ψηφιακά, οι περισσότερες επιχειρήσεις θα μπορέσουν να το κάνουν και μόνες τους με την βοήθεια του Μηχανικού τους. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να ενημερωνόμαστε γιατί οι αλλαγές είναι πολλές και αυτοί που επιβιώνουν είναι αυτοί που μπορούν και προσαρμόζονται. Άρα θα πρέπει να αφιερώνουμε λίγο χρόνο για να ενημερωνόμαστε και να γνωρίζουμε οτι είμαστε σωστοί απέναντι στο κράτος, οπότε να έχουμε και εμείς απαιτήσεις από αυτό. Είναι πολύ θετικό ότι υπάρχει αυτή η συνεργασία με το Τμήμα Ανάπτυξης, ώστε να διευκολυνθούν και οι επιχειρήσεις αλλά και το ίδιο το τμήμα, ως αδειοδοτούσα αρχή, να κάνει καλύτερα το έργο της».