Οι χορηγοί επικοινωνίας, ο «ρόλος» του συμβουλίου, οι προτάσεις και οι αποφάσεις του προέδρου στο «επίκεντρο»

Σχεδόν «ομοφωνία» στο χθεσινό ΔΣ του Κέντρου Πολιτισμού
Αναλυτικά η συνεδρίαση

Με έξι θέματα «ημερήσιας διάταξης» αλλά και ένα «εκτός»  συνεδρίασε χθές το απόγευμα το Διοικητικό Συμβούλιο του Κέντρου Πολιτισμού.
Επρόκειτο κυρίως για διαδικαστικά και «λογιστικής» φύσεως θέματα, ωστόσο, το ενδιαφέρον της συνεδρίασης, επικεντρώθηκε στο τέλος αυτής, στα πλαίσια μιας συζήτησης περί Θρακικών Λαογραφικών Εορτών-Καρναβαλιού και άλλων μεγάλων θεσμών της πόλης μας, με αφορμή και μια επισήμανση του κ. Πασχάλη Λύρατζη. Η επισήμανση αφορούσε στο ότι…«ανακοινώθηκε το πλήρες πρόγραμμα του Φεστιβάλ Ξάνθη – Πόλις Ονείρων και οι ημερομηνίες που θα διεξαχθεί» σε συγκεκριμένη ιστοσελίδα και μάλιστα με την «παλιά αφίσα», το οποίο «κατέβηκε μέσα σε 45 λεπτά».
Ανταπαντώντας ο πρόεδρος του Κέντρου Πολιτισμού Δήμου Ξάνθης κ. Ηλίας Ασκαρίδης, τόνισε ότι «από το Κέντρο Πολιτισμού δεν έχει δοθεί τίποτα επίσημο, ούτε έχει ανεβάσει κάτι το Κέντρο Πολιτισμού. Πιστεύω ότι το έδωσε ο κ. Βαρδικεδόγλου (σ.σ. ο Διευθυντής του Μουσικού Σχολείου) αλλά δεν έδωσε τα φετινά στοιχεία. Τα πήραν από τα περσινά».
ο κ. Ασκαρίδης, συμφώνησε στο ότι το κέντρο πολιτισμού «εκτίθεται», ενώ διευκρινίστηκε από τον κ. Λύρατζη ότι το συγκεκριμένο φεστιβάλ, διοργανώνεται «από το Κέντρο Πολιτισμού, που δίνει τα χρήματα, σε συνεργασία με το Μουσικό Σχολείο και όχι από το Μουσικό Σχολείο», κάτι με το οποίο συμφώνησε και ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου.

 

«ΝΑΙ» ΣΤΟ COSMORADIO, ΓΙΑ ΧΟΡΗΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΑΛΛΑ ΑΦΟΥ ΠΡΟΣΚΛΗΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΤΟΠΙΚΑ ΜΜΕ

Ακολούθησε το «εκτός ημερήσιας» διάταξης θέμα, που αφορούσε στο «COSMORADIO» της Θεσσαλονίκης, για χορηγία επικοινωνίας στο Καρναβάλι Ξάνθης. Επρόκειτο για διαφημιστικά banners του Καρναβαλιού της Ξάνθης, τα οποία θα τοποθετηθούν στην Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με το αίτημα για χορηγία επικοινωνίας της φετινής διοργάνωσης, η προϋπόθεση ήταν να φαίνονται ευκρινώς τα δύο λογότυπα των ραδιοφωνικών σταθμών αλλά και η εμφάνιση, αντίστοιχα, των λογότυπων των σταθμών στα έντυπα του καρναβαλιού αλλά και στο πρόγραμμα των συναυλιών. Τέλος, ζητήθηκε η φιλοξενία τριών συνεργατών για το Σάββατο 29 Φεβρουαρίου.
Από την συζήτηση, ανέκυψε ότι υπήρξε και τα προηγούμενα χρόνια, αντίστοιχη συνεργασία με τον παραπάνω σταθμό, κάτι που επιβεβαίωσε ο πρώην πρόεδρος του Κέντρου Πολιτισμού, ο οποίος ωστόσο τόνισε ότι «το λάθος που έκανα εγώ την πρώτη χρονιά ήταν ότι έκανα χορηγό επικοινωνίας, μόνο τον εν λόγω σταθμό, ενώ την αμέσως επόμενη χρονιά έστειλα και ένα αίτημα στα τοπικά ΜΜΕ – για να μην υπάρχει παρεξήγηση. Κάποιοι το αποδέχθηκαν και κάποιοι όχι και ως χορηγός επικοινωνίας έμπαινε μπήκε και το Κοσμοράδιο και όλα τα υπόλοιπα Ξανθιώτικα ΜΜΕ». Μάλιστα ο ίδιος επισήμανε ότι θα πρέπει να μπουν και «σποτάκια»  μέσα, ενώ πρότεινε πριν αποφασισθεί η συνεργασία με τον εν λόγω σταθμό, να υπάρξει πρόσκληση προς τα ΜΜΕ της Ξάνθης για χορηγία επικοινωνίας, σημειώνοντας ότι «τα ΜΜΕ της Ξάνθης, στηρίζουν χρόνια τον θεσμό, αφιλοκερδώς και είναι κακό και άσχημο να τα αποκλείσουμε».

ΕΝΑ «BRAND» ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΧΡΗΜΑΤΑ…»

Την διαφορετική (και γνωστή γενικότερα) αντίληψή του για τον θεσμό του καρναβαλιού, που θα πρέπει να «δούμε σαν ένα προϊόν δικό μας που…πουλάμε και σαν τέτοιο να το αντιμετωπίσουμε και δεν εννοώ το «κέρδος» αλλά το να έχουμε εισροές» εξέφρασε από την πλευρά του το μέλος του ΔΣ και Πρόεδρος της ΔΕΥΑΞ κ. Ιπποκράτης Καμαρίδης, τονίζοντας ότι «εάν γίνονταν με αυτήν την φιλοσοφία, εγώ θα έλεγα όχι, για να έρθουν οι κύροι αυτοι και να προβληθούν μέσα από αυτά που εμείς κάναμε, για να το έχουμε σαν ένα brand δικό μας. Γνώρισα τους ανθρώπους αυτούς και ήταν αξιοπρεπέστατοι. Θα συμφωνήσω όμως για τα ΜΜΕ της Ξάνθης. Συνεχίζω όμως και επιμένω ότι το καρναβάλι μας και οι γιορτές που κάνουμε στην Ξάνθη, θέλει να τα χρησιμοποιήσουμε ως δικό μας προϊόν, προς πώληση. Σαν ένα brand που θα μας φέρει χρήματα….».
Τελικά, το θέμα πέρασε «ομόφωνα», με την υποσημείωση ότι αφενός πρώτα θα γίνει η πρόσκληση προς τα ΜΜΕ της Ξάνθης για χορηγία επικοινωνίας, ενώ παράλληλα υπήρξε και μια επιπλέον πρόταση, από πλευράς του μέλους του ΔΣ και αντιδημάρχου Ξάνθης κ. Μανώλη Φανουράκη, σχετικά με την προβολή στα τοπικά ΜΜΕ της πόλης.

 

ΣΧΕΔΟΝ «ΟΜΟΦΩΝΙΑ» ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ

Κατά τα άλλα, το πρώτο εντός ημερήσιας διάταξης θέμα που αφορούσε σε «έγκριση πρωτοκόλλου παραλαβής σύμβασης παροχής γενικών υπηρεσιών» και συγκεκριμένα σε τιμολόγια βάσει συμβάσεων, πέρασε ομόφωνα, ενώ ακολούθησε το θέμα της «ακύρωσης χρηματικών ενταλμάτων οικονομικοί έτους 2019 – μεταφορά χρεών στο νέο οικονομικό έτος 2019», που πέρασε «κατά πλειοψηφία», αφού καταψήφισε ο κ. Πασχάλης Λύρατζης, ενώ «λευκή» ψήφος καταγράφηκε και από τους κ. Ειρήνη Χαριτωνίδου και Γιώργο Χατζηθεοδώρου.
Η διαφωνία, που «προβλημάτισε» το «σώμα» και άνοιξε μια διαλογική συζήτηση, αφορούσε σε λογιστικής και οικονομικής «φύσεως» ζητήματα αναφορικά με τιμολόγια και συγκεκριμένα σε «παραλαβή υλικών» σε αντιπαράθεση με «τιμολόγια». Ωστόσο, όπως επισημάνθηκε κατά την συζήτηση, επρόκειτο για μια διοικητική πράξη που αφορούσε σε χρηματικά εντάλματα που «δεν πληρώθηκαν».

Ομόφωνα πέρασε και το θέμα που αφορούσε σε «εισήγηση της Ταμειακής Υπηρεσίας περί διαγραφής χρεών οφειλετών από τους χρηματικούς καταλόγους σύμφωνα με τον Ν. 3464 άρθρο 174, αλλά και το αμέσως επόμενο θέμα που αφορούσε σε «άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού ειδικού σκοπού και έκδοση κωδικών για την χρήση e- banking για την διαχείριση της πάγιας προκαταβολής του Κέντρου Πολιτισμού Δήμου Ξάνθης και ορισμός υπόλογων διαχείρισης» με την σημείωση να αναζητηθεί η τράπεζα που θα δώσει το καλύτερο «επιτόκιο».
Επίσης, ομοφωνία επικράτησε και στα δύο τελευταία θέματα της ημερήσιας διάταξης και συγκεκριμένα στην «1η αναμόρφωση προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2020» (αφού ετέθησαν διευκρινιστικές ερωτήσεις για επιμέρους κωδικούς) καθώς και στην «έκδοση εντάλματος προπληρωμής για την αντιμετώπιση δαπανών των Θρακικών Λαογραφικών Εορτών – Ξανθιώτικο Καρναβάλι 2020» για την προώθησή του μέσω facebook ενώ τέθηκε και η πρόταση, από πλευράς του κ. Φανουράκη, να αναζητηθεί και η δυνατότητα χρήσης αντίστοιχης υπηρεσίας, της Google.

Ο «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΣ» ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΣ, ΟΙ ΘΕΣΜΟΙ, ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ

Κατόπιν όλων των παραπάνω, μετά το πέρας των θεμάτων, άνοιξε και μια συζήτηση περί ΘΛΕ και γενικότερα θεσμών της πόλης μας, ενώ το μέλος του ΔΣ κ. Δημήτρης Γκαγκαλίδης, εξέφρασε την άποψη ότι το ΔΣ θα πρέπει να περάσει και σε πιο «δημιουργικό» κομάτι. Κάτι που βρήκε σύμφωνο και τον πρόεδρο της ΔΕΥΑΞ κ. Ιπποκράτη Καμαρίδη, ο οποίος επανέλαβε (για ακόμη μια φορά) την πρόταση που είχε καταθέσει για ένα τύπου «Βενετσιάνικο Καρναβάλι» στην Ξάνθη και μάλιστα με την πρόσκληση και παρουσία του «Αλ Μπάνο», του διεθνούς φήμης τραγουδιστή- «έμβλημα» της Ιταλίας.
Η συζήτηση, συνεχίστηκε με τα «παράπονα» από όλες τις κατευθύνσεις, σχετικά με την μη ενημέρωση του «σώματος» για τις επιλογές του προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Κέντρου Πολιτισμού, με αφορμή τα πρόσωπα που θα πλαισιώσουν με συναυλίες τις ΘΛΕ, για τα οποία δεν είχαν ενημερωθεί, παρά από τα τοπικά ΜΜΕ, τα μέλη του σώματος, αλλά και για την επιλογή του προσώπου που θα «στεφθεί» φέτος βασίλισσα του καρναβαλιού της Ξάνθης (σ.σ. Τζούλια Νόβα), η οποία άνοιξε μια ακόμη μεγαλύτερη συζήτηση για την…επιστροφή στα «μοντέλα», αν και τα τρία τελευταία έτη, βασίλισσα και πριγκίπισσες επιλέγονταν από τους πολιτιστικούς συλλόγους.
Σημειωτέον, ότι «πρωτεργάτες» αυτής της πρωτοβουλίας ήταν ο πρώην πρόεδρος του ΚΠ κ. Πασχάλης Λύρατζης με τον κ. Ιπποκράτη Καμαρίδη.
Είναι γεγονός, ότι η συζήτηση και η «αντιπαράθεση» των μελών του «σώματος» ήταν αρκετά έντονη, αφού τα «παράπονα» για την μη ενημέρωση τους (αν και προβλέπονται πλέον από τον νόμο οι αποφάσεις προέδρου) ήταν αρκετές.