
Τηλεδιάσκεψη Σ. Ζαχαράκη με τους 52 Δ/ντες της χώρας – Και το κτιριακό ζήτημα, στο επίκεντρο
Χρ. Βαρδικελδόγλου: Τα 2/3 των Μουσικών Σχολείων έχουν κτιριακό θέμα – Σημαντική η ενίσχυση, αλλά…
Την ενίσχυση των Μουσικών Σχολείων με μουσικά όργανα, υποσχέθηκε κατά διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με τους 52 Διευθυντές των εν λόγων σχολείων της χώρας, η Υπουργός Παιδείας κ. Σοφία Ζαχαράκη. Από την τηλεδιάσκεψη, δεν έλειπε φυσικά και το Μουσικό Σχολείο Ξάνθης, διά του Διευθυντή του κ. Χρήστου Βαρδικελδόγλου, ο οποίος δεν έχασε την ευκαιρία να επισημάνει και πάλι το ζήτημα του «κτιριακού», κάτι που όπως επισήμανε – μιλώντας στην «Θ» – είναι ήδη σε γνώση της Υπουργού και του Πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη. Ο ίδιος, αναφέρει παράλληλα ότι τα 2/3 των Μουσικών Σχολείων, αντιμετωπίζουν αντίστοιχα κτιριακά προβλήματα, ενώ στέκεται και στην συντήρηση – επισκευή των οργάνων και στην διαχείριση των αναλώσιμων στην καθημερινότητα του σχολείου. Κάτι που θα επισημάνει, όπως υπογραμμίζει, στην επόμενη δια ζώσης συνάντηση με την Υπουργό, αν και θεωρεί ότι η μέριμνα επί των παραπάνω θεμάτων, έγκειται στην αρμοδιότητα του Δήμου Αβδήρων.

52 ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ – 13.002 ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ – ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ, ΜΕΤΑ ΑΠΟ 17 ΧΡΟΝΙΑ
Πιο αναλυτικά, σε ανάρτησή της, η Υπουργός Παιδείας κ. Σοφία Ζαχαράκη, επισήμανε τα εξής:
«Ξέρατε ότι στην Ελλάδα λειτουργούμε 52 Μουσικά Σχολεία;
Σήμερα είχαμε μια ουσιαστική τηλεδιάσκεψη σχεδόν δύο ωρών με τους Διευθυντές όλων των Μουσικών Σχολείων της χώρας, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γιάννη Παπαδομαρκάκη και των στελεχών εκπαίδευσης.
Συζητήσαμε συνολικά τη λειτουργία των 52 σχολείων μας, όπου φοιτούν 13.002 μαθητές και μαθήτριες, δίνοντας έμφαση στην έγκαιρη κάλυψη αναγκών, στη βελτίωση του πλαισίου λειτουργίας, αλλά και σε θέματα εισαγωγικών εξετάσεων, εγγραφών και μετεγγραφών.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο μεγάλο πρόγραμμα ενίσχυσης των σχολείων με νέα μουσικά όργανα — για πρώτη φορά μετά από 17 χρόνια: Από παραδοσιακά (ταμπουράς, λύρα, ούτι, λαούτο) έως κλασικά και σύγχρονα όργανα (βιολιά, τσέλο, κιθάρες, ηλεκτρικά πιάνα, πνευστά, κρουστά) και όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό. Πήραμε αυτή την πρωτοβουλία πριν λίγους μήνες και θα διανεμηθεί εξοπλισμός στα σχολεία πριν την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς με τις διαγωνιστικές διαδικασίες.
Ακούσαμε τα ζητήματα που τέθηκαν για τις σχολικές υποδομές, τη συντήρηση οργάνων και τη λειτουργικότητα των αιθουσών, δεσμευόμενοι ότι όλες οι προτάσεις θα αξιολογηθούν με ορίζοντα εφαρμογής το σχολικό έτος 2026–2027 Πάντα σε συνεργασία και με την τοπική αυτοδιοίκηση, αρμόδια για το θέμα των υποδομών.
Έως το τέλος του έτους προγραμματίζουμε κοινή πανελλαδική συνάντηση όλων των Μουσικών Σχολείων, για να συνεχίσουμε τον διάλογο με πράξεις.
Η μουσική παιδεία έχει παρόν – και ακόμα πιο δυναμικό μέλλον.

ΠΡΩΤΗ «ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ» ΜΕΤΑ ΑΠΟ 17 ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ – ΚΤΙΡΙΑΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΑ 2/3 ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ

Μιλώντας στην «Θ» ο κ. Βαρδικελδόγλου, τόνισε ότι «ήταν η πρώτη συνάντηση (σ.σ. τηλεδιάσκεψη) μετά από 17 χρόνια, όπου έγινε ιδιαίτερη αναφορά στο πρόγραμμα ενίσχυσης των σχολείων με νέα μουσικά όργανα, που θα γίνει πρώτη φορά μετά από 17 χρόνια, με μια λίστα που ζητήθηκε από το Υπουργείο για ανάγκες που έχουμε σε μουσικά όργανα.
Με την ευκαιρία αυτή μου δόθηκε το «βήμα» να μιλήσω για το κτηριακό θέμα. Ήταν ενήμερη η υπουργός και μας είπε ότι το συζητάει με την Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης και ότι το γνωρίζει και ο Πρωθυπουργός της χώρας κ. Μητσοτάκης.
Οπότε δεν θέλησα να ρωτήσω κάτι παραπάνω, από την στιγμή που το γνωρίζει η κυβέρνηση το θέμα. Είναι αισιόδοξο αυτό.
Η τηλεδιάσκεψη διήρκησε 2ώρες και εκτός της Υπουργού κ. Ζαχαράκη, συμμετείχε ο Γενικός Γραμματέας α’ βάθμιας κ β’ βάθμιας εκπαίδευσης ο κ. Παπαδομαρκάκης. Όλοι οι διευθυντές εξέφρασαν τα παράπονα τους και τα 2/3 εξ αυτών (σ.σ. των 52 στο σύνολο Μουσικών Σχολείων στην χώρα) είχαν πρόβλημα με το κτιριακό τους.
Δεν είναι κάτι το οποίο ταλανίζει μόνο το Μουσικό Σχολείο Ξάνθης. Είναι και άλλες πόλεις που παρουσιάζουν το ίδιο πρόβλημα. Μας άκουσε όλους η Υπουργός, υπομονετικά και μας υποσχέθηκε ότι σύντομα θα υπάρξει και δεύτερη συνάντηση (διά ζώσης) στο Υπουργείο Παιδείας».
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ Η ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ, ΑΛΛΑ…;
Στο ερώτημα της «Θ» αναφορικά με το πόσο σημαντική είναι η ενίσχυση του Μουσικού Σχολείου με μουσικά όργανα, ο ίδιος απαντά ως εξής:
«Φυσικά και είναι πολύ σημαντική. Τα τελευταία χρόνια έχουνε γίνει στοχευμένες και πολύ καλές κινήσεις. Η μία είναι ότι θα λάβουμε τα μουσικά όργανα, ενώ μία άλλη ήταν η δημιουργία μουσικού στούντιο, η οποία χρηματοδοτήθηκε πέρσι από το Υπουργείο Παιδείας για κάθε σχολείο και αυτή την στιγμή μπορούμε να ηχογραφήσουμε και να κάνουμε διάφορα πράγματα που αντιστοιχούν στο σχολείο. Ασχέτως που εμείς δεν έχουμε τον κατάλληλο χώρο. Παρ’ όλα αυτά ο εξοπλισμός για το μουσικό στούντιο έχει έρθει και τον έχουμε στήσει.
Αλλά για ένα θέμα που εγώ αναρωτιέμαι και προβληματίζομαι είναι ότι, στην περίπτωση που έρθουν τα μουσικά όργανα, τα οποία χρειάζονται συντήρηση (όπως και τα υπάρχοντα), ποιος θα καλύψει αυτά τα αναλώσιμα τα οποία κοστίζουν ακριβά; Διότι δεν είναι μόνο να έρθουν, αλλά πρέπει και να συντηρούνται.
Αυτήν την ερώτηση θα θέσω στην επόμενη – δια ζώσης – συνάντηση μας με την Υπουργό. Λογικά όμως, από εκεί και πέρα είναι θέμα του Δήμου, αφού τα σχολεία υπάγονται στους Δήμους.
Θα πρέπει να μεριμνήσει ο Δήμος, έτσι ώστε να γίνει η συντήρηση των οργάνων. Δεν βλέπω κάποιον άλλο τρόπο. Παλιά είχαμε τις Σχολικές Επιτροπές, παίρναμε κάποια χρήματα και φροντίζαμε να βρούμε έναν τρόπο. Να φανταστείτε ότι είχαμε 5 φλάουτα και χρειαζόντουσαν συντήρηση και επισκευή, η οποία θα γίνει από κάποιον τεχνικό, οποίος βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη και το κόστος θα το καλύψει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων. Αυτό όμως δεν μπορεί να το κάνει συνέχεια ο Σύλλογος. Το κάθε φλάουτο στοιχίζει 80-90 ευρώ για την επισκευή του. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι το κόστος επισκευής δεν είναι μικρό. Στην επόμενη συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας εκτός από το θέμα του κτηρίου, θα συζητηθεί γενικά και η καθημερινότητα του Μουσικού Σχολείου, όσο αφορά στα αναλώσιμα».
ΜΑΛΑΜΑΤΕΝΙΑ ΑΛΑΤΖΑ
ΒΙΒΗ ΠΟΜΑΚΙΔΟΥ








