Μουσικό… κολέγιο το Μουσικό Σχολείο Ξάνθης

Με «καριέρες» στο μουσικό στερέωμα αλλά και στην επιστημονική κοινότητα οι απόφοιτοί του

Μιλά στην «Θ» ο Διευθυντής του κ. Χρ. Βαρδικελδόγλου

70 δάσκαλοι και 210 μαθητές και μαθήτριες «συνθέτουν» την οντότητα του Μουσικού Σχολείου Ξάνθης, το  οποίο αποτελεί το μόνο σχολείο με μουσικές καλλιτεχνικές ιδιαιτερότητες σε όλο τον νομό και παρά το γεγονός ότι αποτελεί μια κοιτίδα πολιτισμού, στεγάζεται από το 1998 μέχρι σήμερα… προσωρινά, στο Πολιτιστικό Κέντρο Διομήδειας. Οι επιτυχίες των μαθητών που διακρίνονται τόσο στο μουσικό στερέωμα όσο και στην επιστημονική κοινότητα, είναι πολλές, ενώ αν υπήρχαν και οι αρμόζουσες υποδομές, το εν λόγω σχολείο – που αποτελεί και την ψυχή του Φεστιβάλ «Ξάνθη, Πόλις Ονείρων», θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα «δωρεάν μουσικό κολέγιο»

«210 ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ 70 ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ – ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ – ΠΑΝΩ ΑΠΟ 95% ΤΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ»

Πιο αναλυτικά ο κ. Βαρδικελδόγλου, εξήγησε στην «Θ» ότι «το Μουσικό Σχολείο Ξάνθης δημιουργήθηκε το 1997 και από το 1998 μετεγκαταστάθηκε προσωρινά στο Πολιτιστικό Κέντρο της Διομήδειας. Αυτήν την στιγμή αριθμεί 210 μαθητές και 70 καθηγητές. Ξεκίνησε με μικρό αριθμό μαθητών και καθηγητών βέβαια, αλλά με τα χρόνια «γιγαντώθηκε» και θα συνεχίσει να μεγαλώνει τόσο ο αριθμός των μαθητών όσο και ο αριθμός των καθηγητών,  εάν με το καλό μπούμε στο δικό μας κτίριο. Υπάρχουν τα ατομικά μουσικά όργανα που διδάσκονται τα παιδιά και στο Μουσικό Γυμνάσιο και στο Μουσικό Λύκειο και αυτό σημαίνει πληθώρα καθηγητών μουσικής ειδίκευσης, αλλά και καθηγητές γενικής παιδείας. Στο Μουσικό Σχολείο, εκτός από τα μαθήματα γενικής παιδείας, που κάνουν όλα τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, υπάρχουν και τα μουσικά. Η διαφορά είναι ότι υπάρχει δωρεάν παιδεία επάνω στις μουσικές ειδικεύσεις. Όλα τα υπόλοιπα είναι ακριβώς ίδια με όλα τα σχολεία. Το γεγονός βέβαια ότι το Μουσικό Σχολείο κάνει μεγάλο έργο όχι μόνον στην μουσική παιδεία αλλά και στην γενική παιδεία, φαίνεται και από τα ποσοστά επιτυχίας που έχουν οι μαθητές της Γ’ Λυκείου τα τελευταία χρόνια, που είναι πάνω από 95% αναφορικά με την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, χωρίς απαραίτητα να ακολουθούν την μουσική παιδεία, αλλά και από τις πολλές διακρίσεις και τις σημαντικές στιγμές τόσο στον τομέα της μουσικής όσο και στον τομέα της ευρύτερης ζωής μας. Υπάρχουν παιδιά τα οποία έχουν βγει από το Μουσικό Σχολείο και διακρίνονται στο μουσικό στερέωμα αλλά και ως επιστήμονες στην μετέπειτα ζωή τους».

«ΚΥΡΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟ ΚΤΙΡΙΑΚΟ – ΚΟΝΔΥΛΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ  – ΑΝΑΓΚΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΚΑΤΑΝΟΜΕΣ»

Αναφορικά με τα προβλήματα του σχολείου, ο ίδιος υπογράμμισε ότι «το κυριότερο πρόβλημα είναι το κτιριακό φυσικά. Νομίζω πως έχετε πληροφορηθεί ότι ο Βουλευτής μας κ. Σπύρος Τσιλιγγίρης – μέσω του Υπουργείου Μεταφορών – εξασφάλισε ένα κονδύλι 223.000 ευρώ για την τελική μελέτη του Μουσικού Σχολείου και του ΕΕΕΚ Γενισέας. Αυτό σημαίνει ότι ολοκληρώνεται ο φάκελος του σχεδιασμού. Μέχρι τον Σεπτέμβριο περιμένουμε να ολοκληρωθεί αυτή η μελέτη και μετά θα πρέπει ο Δήμος Αβδήρων να απευθυνθεί στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, να εξασφαλίσει κονδύλια από τα προγράμματα ΕΣΠΑ (υπάρχουν πάρα πολλά και από ο,τι έχω πληροφορηθεί πολλά εξ αυτών γυρίζουν πίσω γιατί δεν απορροφώνται) ώστε να γίνει η δημοπράτηση του έργου. Επίσης, θα ήθελα να επισημάνω την ανάγκη του Μουσικού Σχολείου Ξάνθης για περισσότερες κατανομές, καθώς οι ανάγκες του σχολείου είναι μεγαλύτερες, είναι περισσότερες οι ώρες – σε σχέση με τα άλλα σχολεία – περισσότερα τα παιδιά, ενώ θα πρέπει να κουρδίζονται και να συντηρούνται τα μουσικά όργανα, να αγοράζονται νέα κλπ».

«ΣΧΟΛΕΙΟ ΟΛΗΣ ΤΗΣ Π.Ε ΞΑΝΘΗΣ, ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ… ΔΩΡΕΑΝ ΜΟΥΣΙΚΟ ΚΟΛΕΓΙΟ…»

Επίσης ο κ. Βαρδικελδόγλου, τόνισε ότι «στο Μουσικό Σχολείο Ξάνθης έχουμε μαθητές από όλη την Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης. Από το Καρυόφυτο μέχρι το Εράσμιο και μέχρι το Πόρτο – Λάγος και μέχρι τους Τοξότες. Το ενδιαφέρον των παιδιών κάθε χρόνο  είναι αυξημένο. Έχουμε κάθε χρόνο γύρω στις 85 αιτήσεις και αναγκαζόμαστε λόγω έλλειψης χώρου να παίρνουμε 40 παιδιά στην Α’ Γυμνασίου. Οι εγγραφές στο Μουσικό Σχολείο Ξάνθης γίνονται με αίτηση που κάνουν οι γονείς περί τα τέλη Μαΐου, ενώ ακολουθούν οι εισαγωγικές εξετάσεις με 5 πολύ απλά tests, περί τα μέσα Ιουνίου. Για τις υπόλοιπες τάξεις, δεν μπορούν να υπάρξουν μεταγραφές, εκτός εάν διαπιστώσουμε ότι υπάρχουν κενές θέσεις σε οποιαδήποτε άλλη τάξη (από Β’ Γυμνασίου μέχρι Γ’ Λυκείου) και προκηρύξουμε κατατακτήριες εξετάσεις τον Σεπτέμβρη για αυτές ή εφόσον γίνει μετεγγραφή ενός μαθητή από άλλο Μουσικό Σχολείο, με μετάθεση. Πιστέψτε με όμως ότι δεν προκύπτει ούτε μια θέση. Επίσης, σε αυτό το σημείο πρέπει να τονίσουμε ότι δεν είναι ανάγκη ένα παιδί να ξέρει από μουσική για να μπορέσει να κάνει αίτηση στο Μουσικό Σχολείο. Η ιστορία μας έχει δείξει ότι υπάρχουν παιδιά που έρχονται με μηδενικές μουσικές γνώσεις και βγαίνουν σε πολύ καλό μουσικό επίπεδο. Τέλος, επειδή τα τμήματά μας είναι ολιγομελή, τα παιδιά που καταλήγουν στην Β και Γ Λυκείου (κατευθύνσεις) φτάνουν σε σημείο να είναι 5-6- 7 άτομα σε κάθε  κατεύθυνση. Αυτές οι συνθήκες δεν υπάρχουν ούτε στα οργανωμένα φροντιστήρια. Επίσης είναι και η σίτιση που παρέχεται δωρεάν, αλλά και η δωρεάν μεταφορά με αστική συγκοινωνία, με μισθωμένα λεωφορεία και με ταξί. Βέβαια για την σίτιση θα έπρεπε να υπάρχει τραπεζαρία για να τρώνε τα παιδιά, αλλά εμείς δυστυχώς τρώμε όρθιοι και στην αυλή ή αν βρέχει στις τάξεις. Με όλες αυτές τις παροχές που έχει το σχολείο, είναι στην ουσία σαν ένα «δωρεάν μουσικό κολέγιο», εάν υπήρχαν οι κτιριακές υποδομές. Χρειαζόμαστε επειγόντως το κτίριο και καλώ τον κόσμο να σταθούν αρωγοί στο αίτημά μας, να μας στηρίξουν, να πιέσει ο καθένας όπως μπορεί, ώστε να ολοκληρωθεί και να μπορέσουμε να μπούμε – επιτέλους – στο κτίριο που αρμόζει σε ένα Μουσικό Σχολείο».