Με λαμπρότητα η παρέλαση για την 25η Μαρτίου στην Ξάνθη (φωτό και βίντεο)

Η Γενική Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης κ. Όλγα Καφετζοπούλου, εκπροσώπησε την κυβέρνηση

Και μουσική συναυλία και έκθεση ιστορικών στρατιωτικών οχημάτων, από την ΑΣΔΙΘ

Με σύμμαχο τον καλό καιρό, η Ξάνθη γιόρτασε με λαμπρότητα σήμερα την διπλή γιορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Μπροστά από την εξέδρα των επισήμων, πέρασαν υπερήφανα τα νιάτα της πόλης, η μαθητειώσα νεολαία, αλλά και πολιτιστικοί και εθελοντικοί σύλλογοι, καθώς και τα στρατευμένα μας νιάτα, αλλά και οι Δόκιμοι Αστυνομικοί του Τ.Δ.Α Ξάνθης.

Την κυβέρνηση εκπροσώπησε η Γενική Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης (Ε.Ε.Κ.) και Διά Βίου Μάθησης (Δ.Β.Μ.) κ. Όλγα Καφετζοπούλου.

ΔΥΟ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΣΩΤΗΡΙΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΥΠΑΡΞΙΑΚΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ

Σε δηλώσεις του, μετά το πέρας της μαθητικής και στρατιωτικής παρέλασης, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ξάνθης, για την διπλή αυτή εορτή και για τα δυο γεγονότα που «συγκλίνουν στο σωτηριολογικό και υπαρξιακό αίτημα της Ελευθερίας. Της Ελευθερίας από τα δεσμά της αμαρτίας και του θανάτου, αλλά και της Ελευθερίας από την μακροχρόνια δουλεία των προγόνων μας. Καμαρώσαμε την μαθητειώσα νεολαία, τα στρατευμένα μας παιδιά, τους συλλόγους. Έκφραση τιμής και ευγνωμοσύνης, για εκείνους οι οποίοι θυσίασαν την ζωή τους, τα υπάρχοντά τους, για να ζούμε σήμερα εμείς ελεύθεροι. Έχουμε μια υποχρέωση απέναντί τους, να διαχειριστούμε σωστά την Ελευθερία την οποία εκείνοι μας χάρισαν, να κρατήσουμε την ενότητά μας, σαν λαός, γιατί η ιστορία μας αποδεικνύει ότι κάθε φορά που ήμασταν ενωμένοι, μεγαλουργήσαμε. Ο Θεός να αναπαύσει τις ψυχές εκείνων οι οποίοι θυσιάστηκαν για να ζούμε εμείς ελεύθεροι. Εύχομαι να επικρατήσει ειρήνη στον κόσμο μας και τα έτη όλων να είναι πολλά, ειρηνικά και ευλογημένα».

Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΧΩΡΑ, ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΜΕΝΗ ΠΛΗΡΩΣ ΤΗΝ ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ

Από την πλευρά της η εκπρόσωπος της κυβέρνησης, τόνισε:

«Η 25η Μαρτίου για την Ελλάδα είναι μια διπλή γιορτή. Γιορτάζουμε την Ελευθερία, γιορτάζουμε την αρχή της Παλιγγενεσίας, αλλά γιορτάζουμε και την Ορθοδοξία, τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, που σημαίνει την ανακοίνωση των χαρμόσυνων ειδήσεων. Και στις μέρες μας, οι χαρμόσυνες ειδήσεις είναι αυτές που θέλει όλος ο κόσμος, όλοι οι Έλληνες και όλες οι Ελληνίδες. Επιτρέψτε μου να κάνω μια αναφορά στις Ελληνίδες μάνες, που κατά την διάρκεια του αγώνα, με αυταπάρνηση και αυτοθυσία, θυσίασαν ο,τι πολυτιμότερο είχαν για να μπορέσουμε εμείς σήμερα, να είμαστε ελεύθεροι. Από την πόλη της Ξάνθης, στέλνουμε και εμείς ένα μήνυμα ενότητας, ένα μήνυμα αλληλεγγύης και ένα μήνυμα ότι οι αξίες των προγόνων μας, είναι η παρακαταθήκη που ελπίζουμε να δώσουμε εμείς στους νέους, γιατί η Ελλάδα μπορεί να γίνει η καλύτερη χώρα, εμπιστευόμενη πλήρως την νέα γενιά. Χρόνια πολλά στις εορτάζουσες και στους εορτάζοντες. Χρόνια πολλά σε όλους και όλες. Να ζήσει η Ελλάδα μας και να είμαστε όλοι γεροί. Και του χρόνου με υγεία».

ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΣ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΟΥ ’21, ΣΕ ΜΙΑ… ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ

Τέλος, από την δική του πλευρά, ο Στρατηγός Διοικητής της Ανώτατης Στρατιωτικής Διοίκησης Θράκης, Αντιστράτηγος Παναγιώτης Καβιδόπουλος, σημείωσε:

«Ο αγώνας του 1821 είναι πάντα διαχρονικός και επίκαιρος. Σηματοδοτεί την μέρα που το γένος των Ελλήνων, έγινε Έθνος. Στο ρου της ιστορίας δώσαμε πολλούς αγώνες απέναντι σε αντιπάλους οι οποίοι ήταν υπέρτεροι, ποτέ όμως δεν λυγίσαμε. Είπαμε το «μολών λαβέ» από ιδεολογία, αλλά είπαμε και την φράση του Θουκιδίδη στον «Επιτάφιο του Περικλή», ότι «ευτυχισμένοι είναι οι ελεύθεροι και ελεύθεροι είναι οι γενναίοι». Αυτό σηματοδοτεί και μια σειρά ριζικών μεταρρυθμίσεων που κάνουμε οι Ένοπλες Δυνάμεις, ο Ελληνικός Στρατός και κατ΄επέκταση η Ανώτατη Στρατιωτική Διοίκηση Θράκης, που αφορά σε ένα μεγάλο φάσμα αλλαγών, είτε στην δομή δυνάμεων είτε στην επιχειρησιακή ετοιμότητα είτε ακόμη και στο προσωπικό. Αυτό που θέλω να πω ειδικά  αναφορικά με την επιχειρησιακή ετοιμότητα, είναι ότι είμαστε σε μια καινούρια εποχή. Πλέον δεν είναι συμβατικοί οι πόλεμοι. Έχει αλλάξει όλο το σκηνικό. Είμαστε σε μια εποχή των drones, των μη επανδρωμένων οχημάτων και μέσων και φυσικά πρέπει να λάβουμε υπόψη και το προσωπικό. Είναι αυτό που μας δίνει την δύναμη, αυτό που θα επανδρώσει όλα αυτά τα οπλικά συστήματα. Και βεβαίως και τις οικογένειες του στρατιωτικού προσωπικού, για τις οποίες έχουμε ξεκινήσει την μέριμνα με το οικιστικό πρόγραμμα, ώστε να καλύψουμε στο μεγαλύτερο ποσοστό τις ανάγκες τους».

ΕΠΙΜΝΗΜΟΣΥΝΗ ΔΕΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΣΤΕΦΑΝΩΝ

Νωρίτερα στο Ηρώο της πόλης, τελέσθηκε επιμνημόσυνη δέηση χοροστατούντως του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Ξάνθης και Περιθεωρίου, ενώ ακολούθησε κατάθεση στεφάνων από εκπροσώπους των πολιτικών και στρατιωτικών αρχών του τόπου, αλλά και εκπροσώπους φορέων της Ξάνθης.

ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΚΑΙ ΕΚΘΕΣΗ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΔΙΘ

Ακολούθησε συναυλία στην κεντρική πλατεία Ξάνθης, από την Στρατιωτική Μπάντα της ΑΣΔΙΘ, ενώ πραγματοποιήθηκε και έκθεση ιστορικών στρατιωτικών οχημάτων

στην Πλατεία Διοικητηρίου Ξάνθης, έναντι του αμφιθεάτρου του Κέντρου Πολιτισμού του Δήμου Ξάνθης, «Κωνσταντίνος Μπένης».

Στην έκθεση παρουσιάστηκαν εκθέματα των Συλλόγων Ιστορικών Στρατιωτικών Οχημάτων Θεσσαλονίκης και Ορεστιάδας.

Για την εν λόγω έκθεση, ο Στρατηγός Διοικητής της ΑΣΔΙΘ, σημείωσε ότι «πρόκειται για στρατιωτικά οχήματα που επανδρώθηκαν κατά περιόδους από το 1940 και μετά και φτάνουν μέχρι το όχημα« Reo» (του 2010). Είναι όλη η ιστορία μας».