Με δυο μόλις δρομολόγια την εβδομάδα στα χωριά από το ΚΤΕΛ Ξάνθης, χωρίς τα μαθητικά – Τέλος και η επιδότηση εισιτηρίου

Θ. Γεωργιάδης: «Ούτε απογευματινά δρομολόγια υπάρχουν – Έτσι θα λειτουργήσουμε το Σαββατοκύριακο της αποκριάς»

Τέλος για την σύντομη επιδότηση εισιτηρίου. Ένα καθεστώς που είχε ξεκινήσει η Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης για δρομολόγια του ΚΤΕΛ σε χωριά της ορεινής αλλά και πεδινής περιοχής, ενώ την ίδια ώρα παραμένει προβληματική η κατάσταση αναφορικά με την μεταφορά του Ξανθιώτικου επιβατικού κοινού στον νομό, καθώς οι μαθητές που πηγαινοέρχονται στα σχολεία τους, είναι αυτοί που «σώζουν» την καθημερινότητα αναφορικά με τα δρομολόγια. Χωρίς αυτούς, το ενήλικο επιβατικό κοινό, μεταφέρεται από και προς τα χωριά μόνον δυο φορές την εβδομάδα, ενώ για απογευματινά δρομολόγια είτε μαθητικά είτε μικτά, ούτε… λόγος.

Όλα τα παραπάνω, εξηγεί αναλυτικά στη «Θ» ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Νομού Ξάνθης κ. Θέμης Γεωργιάδης, με αφορμή την συνάντηση των προέδρων των ΚΤΕΛ της ΑΜΘ με τον Περιφερειάρχη κ. Χριστόδουλο Τοψίδη, όπου συζητήθηκε και το νομοσχέδιο για τις άγονες γραμμές.

«ΕΘΙΜΟΤΥΠΙΚΗ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΘΕΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΓΟΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ, Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ»

Πιο αναλυτικά αναφορικά με την συνάντηση των προέδρων των ΚΤΕΛ της Περιφέρειας με τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Χριστόδουλο Τοψίδη, ο κ. Γεωργιάδης επισήμανε τα εξής:

«Ήταν εθιμοτυπική η συνάντηση με τον Περιφερειάρχη και φυσικά συζητήσαμε και θέματα μεταφορών για την απελευθέρωση και για το καινούριο νομοσχέδιο που επίκειται να υλοποιηθεί – καθώς έχει ήδη ψηφιστεί – και αφορά στις γραμμές που είναι άγονες. Αλλά αυτό το θέμα έχει πάρα πολύ δρόμο μπροστά του. Γιατί είναι επιταγή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά το ελληνικό δημόσιο αν εφαρμόσει αυτόν τον νόμο της απελευθέρωσης πρέπει να βρει γύρω στα 400-500 εκατομμύρια για να πριμοδοτήσει τις άγονες γραμμές. Φυσικά αυτό είναι πάρα πολύ καλό, γιατί όλα τα χωριά θα έχουν πιο συστηματική συγκοινωνία σε σχέση με σήμερα, διότι όπως έχουμε πει, δεν μπορεί κάθε ΚΤΕΛ να σηκώσει ένα τέτοιο μεγάλο βάρος στις άγονες γραμμές και υπάρχει και η νομοθεσία που δεν επιτρέπει να εκτελεί το ΚΤΕΛ ένα άγονο δρομολόγιο. Οπότε αν υλοποιηθεί αυτός ο νόμος, πιστεύω ότι θα είναι καλύτερα, όπως και αν το πάρει. Είτε εμείς είτε κάποιες ξένες εταιρείες που μπορεί να ενδιαφερθούν».

«ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΣΤΑ ΧΩΡΙΑ, ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΑΘΗΤΕΣ»

Σε ο,τι αφορά στην μεταφορά του επιβατικού κοινού (μαθητικά και ενηλίκων) σε ορεινή αλλά και πεδινή περιοχή, ο ίδιος υπογράμμισε ότι «αν δεν είναι τα σχολεία, η κατάσταση θα είναι χειρότερη. Αν – για παράδειγμα – βάλουν αγκαζέ δρομολόγια για τους μαθητές στην Σταυρούπολη (για παράδειγμα), το δρομολόγιο δεν θα εκτελείται καθημερινά. Διότι δεν μπορεί ένα δρομολόγιο να πηγαίνει με πέντε και δέκα άτομα δυο ώρες το πρωί και δυο ώρες το μεσημέρι. Τα δρομολόγια γίνονται μεικτά. Μαζί με τους μαθητές παίρνουμε και κόσμο. Εάν σταματήσουν τα σχολεία, θα υπάρχουν δρομολόγια δυο φορές την εβδομάδα, όχι μόνον για την Σταυρούπολη αλλά και για Μάγγανα, Εράσμιο, Σάτρες κλπ. Σε ορεινή και πεδινή περιοχή. Τα χωριά μας έχουν ερημώσει. Δεν υπάρχει τίποτα εκτός από τους μαθητές. Οι επιβάτες είναι πολύ λίγοι. Δεν μπορούμε να σηκώσουμε αυτήν την συγκοινωνία και αυτό δεν αφορά μόνον στο δικό μας ΚΤΕΛ, αλλά και στο ΚΤΕΛ Καβάλας, Κομοτηνής, Αλεξανδρούπολης κ.ο.κ. Όλα τα ΚΤΕΛ είναι σε αυτήν την τραγική κατάσταση. Δυστυχώς, χωρίς μαθητές τα χωριά θα έχουμε δρομολόγια μόνον δυο φορές την εβδομάδα. Εάν αυτός ο νόμος υλοποιηθεί κάποτε και πριμοδοτήσουν τις γραμμές (όπως σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα για παράδειγμα) θα υπάρχει και συγκοινωνία».

«ΟΥΤΕ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ»

Επιπλέον αναφορικά με τα μαθητικά δρομολόγια, ο κ. Γεωργιάδης, τόνισε ότι «το μαθητικό δρομολόγιο γίνεται το πρωί και το μεσημέρι. Το απόγευμα τα παιδιά δεν θέλουν να πάνε φροντιστήριο; Δεν χρειάζεται και ένα απογευματινό δρομολόγιο; Δεν υπάρχουν! Υπάρχουν μόνον για πρωί και μεσημέρι. Ένα παιδί από τις Θέρμες, δεν μπορεί να έρθει να κάνει εδώ φροντιστήριο και να ξαναγυρίσει. Το ίδιο ισχύει και για το Μυρωδάτο, τα Άβδηρα, τα Μάγγανα, το Εράσμιο κλπ. Δεν υπάρχει συγκοινωνία. Τα είπαμε στον Περιφερειάρχη. Τα γνωρίζει και μου είπε ότι δυστυχώς, δεν υπάρχουν λεφτά. Γιατί η Περιφέρεια μπορεί να το κάνει. Όπως κάναμε με τον κ. Κουρτίδη την επιδότηση εισιτηρίου, η οποία έχει σταματήσει. Και πάλι δεν ήταν καθημερινά τα δρομολόγια με την επιδότηση εισιτηρίου. Ήταν πολύ λίγα τα χρήματα. Το έκανε η Περιφέρεια για να ενισχύσει τους δημότες, να είναι πιο φθηνό το εισιτήριο, να αφήνουν το ΙΧ τους και να έρχονται στην Ξάνθη κλπ. Δεν επιδότησε όλες τις άγονες γραμμές. Έδωσε μια μικρή επιδότηση για να κρατηθούν τα ήδη υπάρχοντα δρομολόγια, χωρίς τους μαθητές. Δεν υπήρχαν χρήματα για έξτρα δρομολόγια.

 Όταν ήρθα εγώ στο ΚΤΕΛ, πριν 20-25 χρόνια, υπήρχαν και απογευματινά δρομολόγια, αλλά τώρα δεν υπάρχουν».

«ΕΤΣΙ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΩΝ, ΤΟ ΚΤΕΛ ΞΑΝΘΗΣ»

Κλείνοντας, δοθείσης της ευκαιρίας, ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Ξάνθης αναφέρθηκε και στο επικείμενο τριήμερο των καρναβαλικών εκδηλώσεων στην Ξάνθη, σημειώνοντας ότι «εμείς είμαστε έτοιμοι. Έχουμε καταθέσει και για έκτακτα δρομολόγια και για Αθήνα και για Θεσσαλονίκη. Ναυλώνουμε φυσικά λεωφορεία και από άλλους νομούς. Πέρυσι ο όγκος για Θεσσαλονίκη ήταν περίπου στα 200 λεωφορεία (από και προς) ενώ  για Αθήνα ήταν περί τα 20 λεωφορεία (από και προς).  Ήδη τα e-tickets δουλεύουν και πάνε καλά νομίζω. Προσωπικά πιστεύω ότι θα είμαστε στα περσινά επίπεδα. Όσον αφορά στο ΚΤΕΛ Ξάνθης, θα λειτουργήσει και καθόλη την διάρκεια της νύχτας του Σαββάτου, θα κάνουμε δρομολόγια και από και προς Κομοτηνή, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη (σε συνεργασία με τα ΚΤΕΛ) και για όλο το βράδυ του Σαββάτου θα υπάρχουν δρομολόγια, αλλά το ίδιο θα συμβεί και την Κυριακή μέχρι και τις 1.00-2.00 το ξημέρωμα της Καθαράς Δευτέρας».