Δ. Ντούμος: Αλαλούμ με τα κρούσματα – Καμία σχέση η δια ζώσης εκπαίδευση με την τηλεκπαίδευση
Αθ. Γανίδης: Μικρή παράταση για τα δημοτικά – Καλώς περιμένουμε λίγο ακόμη
Αλλαγές σε σχέση με το lockdown του Μαρτίου, ειδικότερα στο θέμα των σχολείων , θα υπάρξουν στα νέα μέτρα που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την χθεσινή ενημέρωση. Όπως είπε χαρακτηριστικά και ο Σωτήρης Τσιόδρας το θέμα με τα σχολεία, δίχασε τους επιστήμονες, ενώ αναλύθηκαν και διεθνή δεδομένα προκειμένου για την απόφαση για τον τρόπο που θα λειτουργήσουν.
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: ΚΛΕΙΣΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΑ – ΑΝΟΙΚΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ, ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο πρωθυπουργός, για την λειτουργία των σχολείων, τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία θα παραμείνουν ανοικτά, όπως και τα ειδικά σχολεία, σε αντίθεση με τα Λύκεια και τα Γυμνάσια που θα λειτουργήσουν με καθεστώς τηλεκπαίδευση.
Όπως είπε και ο Κυριάκος Μητσοτάκης:
Είχαμε πει ότι τα σχολεία πρέπει να κλείσουν τελευταία και να είναι τα πρώτα που θα ανοίξουν. Δέχτηκα και την εισήγηση γιατί τα μεγαλύτερα παιδιά πιθανόν να ευνοούν τη μετάδοση του κορονοϊού επειδή έχουν τη δική τους κοινωνική ζωή.
Παράλληλα ο πρωθυπουργός πρόσθεσε ότι η τηλεκπαίδευση δουλεύει καλύτερα στα μεγαλύτερα παιδιά.
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΙΔΙΚΩΝ , ΑΛΛΑ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΟΛΑ ΤΑ ΤΕΣΤ
Ειδικότερα ο κ. Ντούμος ανέφερε στη Θ:
Εγώ δεν μπορώ να πάρω θέση και να πω ότι πρέπει να κλείσει το σχολείο. Υπάρχει επιτροπή ειδικών και νομίζω ότι αυτοί είναι υπεύθυνοι. Εγώ αυτό που θέλω να πω είναι ότι γενικά υπάρχει ένα αλαλούμ όσον αφορά στην τήρηση των πρωτοκόλλων από τον ΕΟΔΥ και ότι υπάρχουν περιπτώσεις που ενώ υπάρχουν θετικοί συνάδελφοι στον κορωνοϊό, δεν κλείνουν τα τμήματα. Το θέμα είναι ότι θα πρέπει να γίνουν κανονικά τα τεστ στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς. Αν δηλαδή έχει ο εκπαιδευτικός, μπορεί ο μαθητής να έχει και να είναι ασυμπτωματικός ή μπορεί να εμφανίσει αργότερα συμπτώματα και ήδη να έχει μεταδώσει τον κορωνοϊό. Μπορεί να υπάρχουν μαθητές – αδέρφια, να έχει το ένα παιδί και το άλλο να πάει στο σχολείο χωρίς να έχει κάνει το τεστ. Και επίσης όταν οι εκπαιδευτικοί μπαίνουν σε καραντίνα για 14 μέρες, υπάρχει το θέμα της αναπλήρωσης. Πως αναπληρώνονται εκείνες οι ώρες στο σχολείο; Για τα σχολεία που κλείνουν ή δεν κλείνουν, το σίγουρο είναι ότι δεν μπορείς να αντικαταστήσεις την δια ζώσης εκπαίδευση με την τηλεκπαίδευση. Δεν μπορείς να έχεις ένα παιδάκι 5-6 ώρες μπροστά στον υπολογιστή για να κάνει μάθημα. Είναι και δυσχερές. Δεν είναι τόσο απλό ειδικά και σε παιδιά Α’ και Β’ Δημοτικού, που σίγουρα θα πρέπει να έχουν και κάποιον γονέα δίπλα τους. Από εκεί και πέρα, όσο και να λέμε για την ατομική ευθύνη, υπάρχει και η συλλογική ευθύνη αλλά και η ευθύνη του κράτους. Πολλές φορές και εμείς είδαμε τελευταία γεμάτα τα μπαρ, είδαμε μετακινήσεις από νομό σε νομό, να γεμίζουν χειμερινά και φθινοπωρινά θέρετρα, χωρίς να σκέφτεται κανείς τον διπλανό του και τον συνάνθρωπό του και για αυτό φτάσαμε εδώ. Έχει όμως ευθύνη η πολιτεία, γιατί είχε την εμπειρία του περασμένου χειμώνα και της άνοιξης και δυστυχώς όλο το καλοκαίρι, έδειξε εφησυχασμό, γιατί νόμιζε ότι δεν υπάρχουν κρούσματα και ότι το ξεπεράσαμε.
ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ Η ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επιπλέον ο κ. Ντούμος υπογράμμισε ότι:
Και στο θέμα των ευπαθών ομάδων, πρέπει να υπάρχουν δύο ζητούμενα, να είσαι πάνω από 65 χρονών δηλαδή και να έχεις και κάποιο υποκείμενο νόσημα για να πάρεις την άδεια. Είναι δύσκολο και επίσης είναι και η οικονομική κατάσταση δύσκολη. Είπαμε όμως ότι δεν αντικαθιστάς την δια ζώσης εκπαίδευση με την τηλεκπαίδευση. Θα μπορούσε να υπάρξει περιορισμός εκδρομών τα Χριστούγεννα, το Πάσχα και το Καλοκαίρι να πάρει 10 μέρες παράταση (σ.σ. η λειτουργία) για να μην κάνεις τηλεκπαίδευση, αλλά δεν ξέρεις ποτέ όμως τι θα γίνεται τον χειμώνα και πως θα είναι το επιδημιολογικό φορτίο. Γενικά διίστανται οι απόψεις, αλλά εγώ λέω ότι δεν αλλάζει η άποψη ότι δεν μπορεί να αντικατασταθεί η δια ζώσης εκπαίδευση, γιατί το παιδί έχει να κάνει με την επικοινωνία, την αλληλεγγύη, την δημιουργικότητα, την κοινωνικότητα κλπ.
Έχουμε πει πάρα πολλές φορές για τον αριθμό των παιδιών. Σίγουρα δεν υπάρχουν αίθουσες, αλλά όσες βρίσκονταν. Θα μπορούσαν να βρεθούν κάποιες αίθουσες και να γίνει αυτό με τον μικρότερο αριθμό των παιδιών. Και να πεις ότι πρέπει να κλείσουν, θα μας κατηγορήσουν ενδεχομένως και κάποιοι γονείς, ότι οι δάσκαλοι θέλουν να καθίσουν. Εμείς πάντως, την προηγούμενοι φορά χωρίς να έχουμε ιδέα από σύγχρονη και ασύγχρονη εξ΄αποστάσεως εκπαίδευση , καταβάλλαμε μεγάλη προσπάθεια, διαβάσαμε, βγάλαμε τα μάτια μας στους υπολογιστές προκειμένου να ανταπεξέλθουμε και το αποδείξαμε αυτό. Και το Υπουργείο Παιδείας έπρεπε ήδη να έχει προχωρήσει στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την εξ΄αποστάσεως εκπαίδευση και δεν το έχει κάνει ακόμη. Και αν κλείσουν τα σχολεία, θα έχουμε πάλι να διαχειριστούμε μια σύγχρονη εκπαίδευση, χωρίς να γνωρίζουμε πολλές φορές κάποια πράγματα.
ΟΣΟ ΠΙΟ ΜΙΚΡΟ ΤΟ ΠΑΙΔΙ, ΤΟΣΟ ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ Η ΕΠΙΤΗΡΗΣΗ – ΑΝ ΟΝΤΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ, ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΑΝ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΛΙΓΟ ΑΚΟΜΗ ΠΡΙΝ ΚΛΕΙΣΟΥΜΕ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ
Από την πλευρά του ο κ. Γανίδης επισήμανε τα εξής:
Εγώ έχω την τύχη να έχω παιδιά σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης οπότε μπορώ να μιλήσω και απο όλες τις πλευρές ως γονέας. Το θέμα είναι ότι τα μεγάλα παιδιά είναι πιο εύκολο να καταλάβουν κάποια πράγματα, αλλά το θέμα είναι ότι δεν έχουν την ανάλογη πειθαρχία, για αυτό κιόλας – τουλάχιστον τα στοιχεία έχουν δείξει – ότι τα περισσότερα κρούσματα στην Ξάνθη ήταν σε λύκεια, παρά σε δημοτικά. Κάτι τα πάρτυ που κάνουν, λίγο το ότι αδιαφορούν για κάτι που δεν είναι απτό κατά την γνώμη τους κλπ, οδηγεί τελικά απ΄ότι φαίνεται σε περισσότερα κρούσματα στα μεγαλύτερα παιδιά. Επίσης, το θέμα αφορά και στα μαθήματα που θα χαθούν. Όσο μεγαλύτερη είναι η βαθμίδα εκπαίδευσης, τόσο πιο εύκολα τα παιδιά μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης. Στις μικρές τάξεις υπάρχει ένα θέμα. Όσο πιο μικρό είναι το παιδί, χρειάζεται τόσο περισσότερη επιτήρηση από κάποιο γονέα ή κηδεμόνα την ώρα του μαθήματος. Φαντάζομαι ότι προφανώς θέλουν να αποφύγουν αυτόν τον σκόπελο για την ώρα, από την στιγμή που θεωρούν ότι δεν είναι και τόσο μεγάλος ο κίνδυνος (σύμφωνα με τις δηλώσεις που παρακολουθώ). Γενικά τα στοιχεία τους δείχνουν ότι στα δημοτικά δεν υπάρχει τόσο μεγάλη διασπορά. Επιπλέον ένας άλλος λόγος είναι ότι αν τα παιδιά αυτά παραμείνουν στο σπίτι, θα χρειαστούν οπωσδήποτε κάποιον ενήλικο μαζί τους και εκεί δυσκολεύουν λίγο τα πράγματα λόγω του ότι κάποιοι έχουν τις δουλειές τους και ίσως χρειαστεί να επιφορτίσουν την φύλαξη των παιδιών σε ηλικιωμένους (παππούδες – γιαγιάδες) και εκεί να αυξηθεί ο κίνδυνος της μετάδοσης. Νομίζω ότι αν όντως τα στοιχεία είναι όπως τα λένε, θα μπορούσαμε να περιμένουμε λίγο ακόμη πριν κλείσουμε τα δημοτικά. Να μην βιαστούμε, γιατί ήδη πέρυσι χάθηκαν πάρα πολλές ώρες και αυτό στις μικρές τάξεις είναι λίγο δύσκολο να καλυφθεί πάλι με τηλεκπαίδευση.
ΤΟ ΒΛΕΠΩ ΣΑΝ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΠΑΡΑΤΑΣΗ
Επιπλέον ο ίδιος θέλησε να τονίσει πως:
Έχουν δίκιο οι εκπαιδευτικοί για τα μικρότερα τμήματα, αλλά το θέμα είναι πως – επειδή επάνω σε αυτό το θέμα ως Ένωση Γονέων έχομε πιέσει προς όλες τις κατευθύνσεις – είναι ιδιαίτερα δύσκολο για να λυθεί άμεσα. Γιατί περισσότερα τμήματα σημαίνει περισσότερους εκπαιδευτικούς, περισσότερες αίθουσες και όλο αυτό δημιουργεί κάποια αλυσιδωτά γεγονότα που δεν μπορούν να λυθούν άμεσα, αυτήν την στιγμή. Το θέμα είναι όμως ότι αυτό που μπορούμε να κάνουμε, είναι να τηρήσουμε τους κανόνες ασφαλείας και να τους τηρήσουμε σωστά. Προσωπικά έτυχε να δώ σε κάποια σχολεία να σχολούν τα παιδιά ( ή χτυπά κουδούνι για διάλειμμα) και το ένα είναι επάνω στο άλλο. Δεν υπάρχει κάποιος να βάλει μια τάξη. Εννοείται ότι υπάρχουν και πολλοί γονείς που είτε είναι αρνητές είτε θεωρούν ότι όλα αυτά είναι φανταστικά γεγονότα και αντιδρούν και αυτό το περνούν και στα παιδιά τους. Υπάρχουν τέτοια προβλήματα, δυστυχώς. Συνεπώς, αν το δούμε με την έννοια ότι δεν θα χαθούν μαθήματα και ότι θα προχωρήσουν τα παιδιά όπως προχωρούν, είναι καλό (σ.σ. τα ανοικτά δημοτικά). Βέβαια νομίζω ότι δεν θα μείνουν για πολύ ανοικτά, αν συνεχίσουμε με αυτόν τον αριθμό κρουσμάτων. Προσωπικά το βλέπω σαν μια μικρή παράταση ώστε να προλάβουν όλοι να προσαρμοστούν. Δεν πιστεύω δηλαδή ότι τα δημοτικά θα μπορέσουν να παραμείνουν ανοικτά.