
Δέκα κρούσματα μόνον χθες, μετρά η Β/θμια Εκπαίδευση – Αρκετά τα κρούσματα και στην Α/θμια
Πότε κλείνει ένα τμήμα, πως ορίζονται οι «στενές επαφές» και τι ακολουθεί; – Δηλώσεις των Δ/ντων στην «Θ»
Με το «αριστερό» φαίνεται πως μπήκε η νέα σχολική χρονιά για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ξάνθη, καθώς ήδη σε ότι αφορά τον κορωνοϊό, μετρούν αρκετά θετικά κρούσματα τα οποία ακολουθούν τα προβλεπόμενα – με βάση την νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση – πρωτόκολλα.
Ωστόσο, μόνον χθες Δευτέρα, εντοπίσθηκαν δέκα συνολικά θετικά κρούσματα σε μαθητές γυμνασίων και λυκείων της Π.Ε Ξάνθης, ενώ ήδη αρκετά κρούσματα μετρούν και τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία της Ξάνθης, με το ιικό φορτίο να φαίνεται αυξημένο, αφού ακόμη και εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί εμφανίζουν συμπτώματα.
Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα που ανακύπτουν από το ρεπορτάζ της «Θ» στο οποίο μιλούν οι διευθυντές Α/Θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης κ. Ευμορφία Στυλιανίδου και Χρήστος Ιωαννίδης, αντίστοιχα.
ΔΕΚΑ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ ΧΘΕΣ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ – ΤΕΣΣΕΡΑ ΣΥΝΟΛΙΚΑ TESTS ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΘΕΤΙΚΑ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ
Πιο συγκεκριμένα ο κ. Ιωαννίδης, ανέφερε στην «Θ» ότι:
Χθες (σ.σ. Δευτέρα) είχαμε ένα κρούσμα στο 1ο Γυμνάσιο, ένα στο 3ο Γυμνάσιο, ένα στο 6ο Γυμνάσιο, ένα στο 1ο ΓΕΛμ τρία στο 2ο ΓΕΛ, ένα στο 3οΓΕΛ, ένα στο 1ο ΕΠΑΛ και ένα στο Γυμνάσιο Τοξοτών. Για τις στενές επαφές ακολουθείται άλλη διαδικασία. Δηλαδή, τα παιδιά αυτά, υποχρεούνται εκτός των δυο self tests να κάνουν και δύο rapid tests τις επτά πρώτες μέρες, ώστε να είμαστε σίγουροι πως ως στενές επαφές, δεν έχουν τίποτα. Το τμήμα δεν κλείνει (σ.σ. για να κλείσει ένα τμήμα θα πρέπει να υπάρχουν 50%+1 θετικά κρούσματα) απλώς τα θετικά κρούσματα παραμένουν για 10 μέρες σε καραντίνα και οι υπόλοιποι (το τμήμα) κάνει συνολικά τέσσερα tests. Η ουσία είναι ότι όλο το τμήμα κάνει extra των δυο self tests και δύο rapid tests, στα συνεργεία του ΕΟΔΥ (έξω από το πρώην ΙΚΑ). Κάθε μέρα έχουμε περίπου τέτοια «εικόνα» με τα κρούσματα. Δηλαδή και τις προηγούμενες μέρες είχαμε αντίστοιχους αριθμούς, αλλά φανταστείτε ότι όλα αυτά είναι σε 8500 μαθητές στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Άρα στατιστικά είναι μικρός ο αριθμός των θετικών.
Για τους εμβολιασμούς των παιδιών δεν έχουμε «εικόνα». Η «εικόνα» που έχουμε αφορά μόνον στους εκπαιδευτικούς. Απλώς, είναι περισσότερα τα κρούσματα σε σχέση με πέρυσι, αλλά φανταστείτε ότι τότε δεν είχαμε την υποχρεωτικότητα που έχουμε φέτος. Τώρα προχωράμε με πιο «σφιχτό» υγειονομικό πρωτόκολλο, προσέχουμε όλοι περισσότερο και ήδη η Ελλάδα ήταν ψηλά σε κρούσματα κατά το τέλος του Αυγούστου. Πέρυσι δεν είχαμε αυτήν την «εικόνα».
Νομίζω ότι η χρονιά θα πάει δια ζώσης. Το πρόβλημα είναι το πώς αυτά τα παιδιά που φεύγουν από το σχολείο θα τα υποστηρίξουμε, διότι πλέον μπορούμε να τα υποστηρίξουμε μόνον ασύγχρονα. Δεν μπορούμε να κάνουμε τηλεκπαίδευση, γιατί ο καθηγητής και οι συμμαθητές ενός μαθητή (σ.σ. θετικού κρούσματος) θα είναι στο τμήμα, οπότε θα πρέπει αυτό το παιδί να παίρνει τα μαθήματα και τις εργασίες, ασύγχρονα (εξ΄ αποστάσεως). Εδώ, θα συντονιστούν οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν και θα το κάνουν μια χαρά. Ας είμαστε όλοι προσεκτικοί και υγιείς.
ΕΧΟΥΜΕ ΗΔΗ ΑΡΚΕΤΑ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ
Από πλευράς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, η κ. Στυλιανίδου εξήγησε ότι:
Ήδη έχουμε αρκετά κρούσματα. Σε κάποιες περιπτώσεις είναι πολλά στο ίδιο σχολείο και στο ίδιο τμήμα, ενώ στα υπόλοιπα τμήματα, κανένα. Αυτό σημαίνει ότι σε πολλές περιπτώσεις έχουμε διασπορά από πριν, την οποία δεν έχουμε εντοπίσει. Μόλις γίνονται τα τακτικά self tests και εφόσον γίνονται και υπάρχει υπευθυνότητα από τους γονείς, βλέπουμε σε ένα τμήμα, να υπάρχουν αρκετά θετικά. Υπάρχουν περιπτώσεις, όπου στους 23 μαθητές, έχουμε 8 θετικούς. Παρόλα αυτά, υπάρχει η διαδικασία ιχνηλάτησης και δεν χρειάζεται να κλείσει το τμήμα.
ΜΕ 50%+1 ΘΕΤΙΚΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΛΕΙΝΕΙ ΕΝΑ ΤΜΗΜΑ – ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΚΟΜΗ ΤΜΗΜΑ ΠΟΥ ΕΙΣΗΓΟΥΜΑΣΤΕ ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ
Σε ο,τι αφορά στις περιπτώσεις κατά τις οποίες κλείνει ένα τμήμα, η ίδια τόνισε ότι:
Το τμήμα κλείνει στην περίπτωση που έχουμε 50% + 1 μαθητή θετικό. Άρα οι πιθανότητες να κλείσει ένα τμήμα, είναι μεγαλύτερες στα μικρά σχολεία, με μικρότερο αριθμό μαθητών. Έχουμε σχολεία όπου το σύνολο των μαθητών είναι από 11 σε κάθε τμήμα, άρα όταν σε ένα από αυτά έχουμε 8 θετικούς μαθητές, το ποσοστό ανέρχεται σε πάνω από 50%. Ένα τέτοιο τμήμα, θα κλείσει. Ακόμη δεν έχουμε τμήμα που εισηγούμαστε να κλείσει. Αυτά τα παρακολουθούμε σε καθημερινή βάση. Έχουμε θετικούς μαθητές και τους διαχειριζόμαστε με την διαδικασία που προβλέπεται από την πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση. Έχουν δοθεί οδηγίες στους διευθυντές για την διαχείριση των κρουσμάτων με τον εντοπισμό των στενών επαφών ενός μαθητή.
ΑΛΛΑ ΤΡΙΑ ΔΩΡΕΑΝ SELF TESTS ΓΙΑ ΤΙΣ «ΣΤΕΝΕΣ ΕΠΑΦΕΣ» ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Πως νοείται όμως η «στενή επαφή»;
Σύμφωνα με την κ. Στυλιανίδου:
Ως «στενή επαφή» ενός θετικού κρούσματος σε μαθητή, ορίζεται ο μαθητής δίπλα του στο θρανίο, οι δύο μαθητές στον μπροστινό θρανίο, οι δύο στο πίσω και – ανάλογα με την πλευρά που κάθεται – αριστερά ή δεξιά στο θρανίο. Γύρω από το θετικό κρούσμα μαθητή, είναι περίπου 6-7 μαθητές. Αυτοί, θα πάρουν άλλα τρία δωρεάν self tests από εμάς, διότι την πρώτη μέρα και την έβδομη μέρα κάνουν rapid test στις δομές του ΕΟΔΥ. Έχουν ήδη δύο self tests από το φαρμακείο και ο διευθυντής τους δίνει άλλα τρία self tests. Έτσι, συνολικά έχουμε επτά ελέγχους για τον μαθητή – στενή επαφή κρούσματος. Ωστόσο όλοι οι υπόλοιποι μαθητές του τμήματος, έχουν τα δύο δωρεάν self tests της εβδομάδας που ήδη έχουν, αλλά κάνουν και δύο rapid την πρώτη και την έβδομη μέρα (σ.σ. από την ώρα που θα ανακοινωθεί κρούσμα στο τμήμα). Άρα έχουμε συνεχή έλεγχο για όλους. Αυτό αφορά σε ανεμβολίαστους μαθητές, δηλαδή αυτούς που είναι κάτω από 12 ετών και αποτελούν περίπου το σύνολο των μαθητών της Α/θμιας. Το ίδιο ισχύει και για τον εκπαιδευτικό του τμήματος, ο οποίος παίρνει δυο επιπλέον δωρεάν self tests από εμάς. Αυτά τα επιπλέον self tests εστάλησαν από το υπουργείο στις διευθύνσεις της πρωτοβάθμιας και έχουμε δημιουργήσει επτά κέντρα διανομής στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης, όπου ο διευθυντής του σχολείο που έχει παρουσιαστεί θετικό κρούσμα σε μαθητή, θα παραλάβει τα τρία self tests για κάθε μαθητή – στενή επαφή και τα δύο επιπλέον self tests για τον εμβολιασμένο εκπαιδευτικό (μέχρι τα Χριστούγεννα θα έχουμε παραλάβει το 50% της συνολικής προβλεπόμενης προμήθειας αυτής και θα έχουμε καλύψει πλήρως ο,τι απαιτείται)
Η παραπάνω διαδικασία, επαναλαμβάνεται και σε περίπτωση που αποτελεί στενή επαφή ένας μαθητής που ήδη νόσησε (και προσέρχεται στο σχολείο με βεβαίωση νόσησης). Είναι σημαντικό να το δούμε. Ο έλεγχος γίνεται αφειδώς από το Υπουργείο Παιδείας. Δεν θα έχουμε «απαλλαγή». Εμείς θα διαθέσουμε τα self tests και πάλι. Υπάρχει επάρκεια των self tests προκειμένου να έχουμε συνεχή έλεγχο. Αυτό που παρακαλούμε είναι να είναι τυπικοί οι γονείς κατά τον διαγνωστικό έλεγχο. Αυτό θα μας «φυλάξει» όλους. Πρέπει να συνεισφέρουμε όλοι για να κρατήσουμε ανοικτά τα σχολεία και να απομονώσουμε το θετικό φορτίο. Είμαστε όλοι επικεντρωμένοι σε αυτήν την προσπάθεια.
ΟΙ ΑΝΕΜΒΟΛΙΑΣΤΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, Η ΑΓΩΝΙΑ ΜΑΣ ΠΕΡΥΣΙ – ΦΕΤΟΣ ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΘΗΚΑΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΣΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ – ΑΡΚΕΤΟ ΤΟ ΙΙΚΟ ΦΟΡΤΙΟ – ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΕ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΕΝΟΥΣ
Σε ο,τι αφορά στην περσινή σε σχέση με την φετινή χρονιά, η κ. Στυλιανίδου εξήγησε ότι:
Ας μην ξεχνάμε ότι πέρυσι είχαμε την πολύ μεγάλη αγωνία των ανεμβολίαστων εκπαιδευτικών και όλων των συμμετεχόντων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Φέτος έχουμε εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς περίπου στο 80% στο σύνολο και αναμένουμε να αυξηθεί αυτό το ποσοστό, οπότε έχουμε επικεντρωθεί περισσότερο στα θετικά κρούσματα των παιδιών και στην διασπορά (καθώς μεταφέρουν ιικό φορτίο και στο σπίτι). Αυτό που αναμένουμε, είναι μεγαλύτερη συνέπεια της οικογένειας στον διαγνωστικό έλεγχο που κάνουν οι γονείς με τα self tests, στον έλεγχο των rapid tests, όταν υπάρχει κρούσμα (και πραγματικά παρακαλούμε πολύ να προσέρχονται στα συνεργεία του ΕΟΔΥ, καθώς βλέπουμε ότι δεν πηγαίνουν όλοι οι γονείς όταν πρέπει να γίνει το rapid test, παρά προτιμούν να κρατήσουν το παιδί στο σπίτι, να απέχει από την εκπαιδευτική διαδικασία, προκειμένου να μην κάνουν το rapid test. Δεν είναι καθολικές οι περιπτώσεις, αλλά πραγματικά υπάρχουν και προκειμένου να μην το προσκομίσουν, προτιμούν την αποχή από την εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία είναι και αδικαιολόγητη).
Τέλος, αναμένουμε να εμβολιασθούν όσοι εκπαιδευτικοί είναι ανεμβολίαστοι, διότι έχουμε θετικά κρούσματα και νόσηση από αυτούς. Το ιικό φορτίο είναι αρκετό και υπάρχουν συμπτώματα και σε εμβολιασμένους, οι οποίοι όμως είναι προστατευμένοι. Άρα δεν πρέπει να επαναπαύονται οι ανεμβολίαστοι.