
Στην Σένγκεν εδώ και 11 μήνες η Βουλγαρία, αλλά…
Μ. Αμοιρίδης: Συνεχίζεται ακόμη η απαγόρευση λεωφορείων από Νυμφαία
«Διαπλάτυνση τώρα» και για τον δρόμο Δημαρίου – Μελιβοίων, ζητά ο πρ. Αντ/ρχης Τουρισμού, μέσα από την «Θ»
Μπορεί η Βουλγαρία να εντάχθηκε στην «Σένγκεν» από την 1/1/2025, μπορεί πλέον να μην απαιτούνται (και να μην διενεργούνται) έλεγχοι στα σύνορα, εντούτοις παραμένει εδώ και 11 μήνες η απαγόρευση διέλευσης τουριστικών λεωφορείων από τον Μεθοριακό Σταθμό Νυμφαίας – Μακάζα, αν και εκλείπουν πλέον οι λόγοι.
Ένα ζήτημα που αποτελεί πάγιο αίτημα των εμπλεκόμενων με τον τουρισμό σε Ξάνθη, Ροδόπη και Καβάλα και το οποίο χρειάζεται απλά μια… γραφειοκρατική διαδικασία και μια ρηματική διακοίνωση μεταξύ Υπουργείων, αρκεί κάποιος «να ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα», όπως εξηγεί μιλώντας στην «Θ» ο πρώην Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της ΑΜΘ κ. Μιχάλης Αμοιρίδης.
Ο ίδιος αναφέρεται και στην επιτακτική ανάγκη της διαπλάτυνσης του δρόμου Δημάριο – Μελίβοια, σημειώνοντας ότι «κινδυνεύουμε λόγω της καθυστέρησης λήψης απόφασης από κάποιους στην Περιφέρεια, να μπορέσει να ανοίξει το Ρουντοζέμ και πάλι να μην επιτραπεί η διέλευση λεωφορείων και φορτηγών γιατί είναι στενή η διατομή της οδού».
Επίσης, υπογραμμίζει ότι «δεν αρκούν έργα συντήρησης» (στην δεύτερη περίπτωση) ενώ παράλληλα καλεί τους αιρετούς της Περιφερειακής Αρχής της ΠΑΜΘ «να ασχοληθούν και με πιο σοβαρά θέματα».



ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΜΘ ΣΟΒΑΡΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ
Αναλυτικότερα, ο κ. Αμοιρίδης, εξήγησε στην «Θ» ότι «η διέλευση τουριστικών λεωφορείων από τον Μεθοριακό Σταθμό Νυμφαίας – Μακάζα προς την ενδοχώρα της ΑΜΘ, ήταν ένα πάγιο αίτημα όλων των εμπλεκόμενων με την τουριστική βιομηχανία στην περιοχή. Τα προηγούμενα χρόνια που υπήρχαν έλεγχοι επειδή η Βουλγαρία δεν ήταν στην Συνθήκη «Σένγκεν», υπήρχαν τεράστιες ουρές οχημάτων και η επίσημη δικαιολογία που υπήρχε και από την βουλγαρική πλευρά, ήταν ότι θα έπρεπε να δημιουργηθεί μια πρόσθετη λωρίδα ελέγχου για λεωφορεία και μια ζυγαριά για τα επαγγελματικά φορτηγά, που θα διέρχονταν από το σημείο για να γίνεται ο αντίστοιχος έλεγχος. Αυτό δεν γίνονταν, γιατί υπήρχαν διάφορα γραφειοκρατικά κωλύματα από την βουλγαρική πλευρά. Οπότε αυτό ήταν επισήμως το πρόβλημα που δεν επέτρεπε να διέρχονται τα λεωφορεία. Από την στιγμή που από 1/1 η Βουλγαρία έχει γίνει πλήρες μέλος της Συνθήκης «Σένγκεν», δεν είναι απαιτούμενοι οι έλεγχοι και δεν γίνονται πλέον στα σύνορα. Συνεπώς θα έπρεπε να έχει εκλείψει και ο λόγος και θα έπρεπε να επιτρέπεται διέλευση τουριστικών λεωφορείων και επαγγελματικών φορτηγών από το σημείο. Αυτό δεν έχει γίνει. Δεν γνωρίζω γιατί δεν έχει γίνει, αλλά θεωρώ ότι θα έπρεπε η Περιφερειακή Αρχή να έχει ασχοληθεί με το ζήτημα και να έχει πιέσει και – εδώ και 11 μήνες – να έχει λύσει το θέμα. Να είχε ενημερώσει τα αντίστοιχα Υπουργεία και να είχαν προχωρήσει σε όλη την διαδικασία για να διέρχονται αυτά τα οχήματα από Βουλγαρία προς Ελλάδα και από Ελλάδα προς Βουλγαρία. Ενδεχομένως στην Αθήνα να μην τους απασχολεί πολύ, να μην τους ενδιαφέρει πολύ ή να μην το ξέρουν το ζήτημα. Ωστόσο θα έπρεπε να έχει τεθεί από τον Θεματικό Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού προς τα αρμόδια Υπουργεία (που είναι κατά αρχήν το Υπουργείο Εξωτερικών) ώστε να γίνει μια κοινή ρηματική διακοίνωση μεταξύ των δύο Υπουργείων Εξωτερικών, να αρθεί η παλιά ρηματική διακοίνωση που απαγορεύει την διέλευση τουριστικών λεωφορείων και φορτηγών και να επιτραπεί πλέον η διέλευση. Διότι, όπως προανέφερα, εδώ και 11 μήνες έχει εκλείψει ο λόγος για τον οποίο απαγορεύονταν η διέλευση αυτών των οχημάτων. Πέρα από το ότι η διέλευση θα διευκολύνει και τις μεταφορές των ελληνικών προϊόντων προς την βαλκανική ενδοχώρα, αυτό είναι ένα πάγιο αίτημα των ανθρώπων του τουρισμού και από Θάσο και από Καβάλα και από Ξάνθη και από Ροδόπη. Θεωρούν ότι έτσι θα έχουμε ένα μεγαλύτερο τουριστικό ρεύμα προς την περιοχή μας από την βαλκανική ενδοχώρα. Θεωρώ ότι θα έπρεπε αυτοί που ασχολούνται με την διαχείριση των πραγμάτων στην περιοχή (Αντιπεριφέρεια Ροδόπης, Αντιπεριφέρεια Ξάνθης, Περιφερειάρχης) να έχουν ασχοληθεί, διότι αυτό το ζήτημα μπορεί να μην το έχουν υπόψη τους στο Υπουργείο. Θα πρέπει κάποιος, όχι μόνον να τους ενημερώσει αλλά να ασκεί και μια συνεχή πίεση ώστε να λυθεί το θέμα. Θεωρώ ότι δεν έχουν ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα».

ΣΤΕΝΟΣ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΣΤΟΝ «ΑΓΙΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ» – ΧΡΗΖΕΙ ΔΙΑΠΛΑΤΥΝΣΗΣ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΔΗΜΑΡΙΟ-ΜΕΛΙΒΟΙΑ – ΔΕΝ ΑΡΚΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ
Όσον αφορά στην δίοδο του «Αγ. Κων/νου» αλλά και για τον νέο Κάθετο Άξονα (Δημάριο – Ρουντοζέμ) και ειδικά για το σημείο Δημάριο – Μελίβοια, ο ίδιος τόνισε ότι «εκεί δεν επιτρέπεται η διέλευση λεωφορείων άνω των 12 θέσεων, διότι υπάρχει μια στενότητα του δρόμου. Είναι θέμα διατομής του δρόμου. Αυτό είναι κάτι που ισχύει και σίγουρα δεν μπορεί να αλλάξει. Όμως, από τον νέο άξονα στην πλευρά του Δημαρίου – Ρουντοζέμ θα μπορούσαν να διέρχονται τα λεωφορεία. Ο νέος δρόμος, είναι ικανής διατομής. Βέβαια και εκεί, η Περιφέρεια που της ανήκει ο δρόμος, από το Δημάριο μέχρι τα Μελίβοια, θα έπρεπε να έχει φροντίσει και για την διαπλάτυνση του δρόμου. Διότι μόλις περάσει κάποιος από το καινούριο κομμάτι που έκανε η ΕΓΝΑΤΙΑ και έχει παραδώσει στην Περιφέρεια, που φτάνει από τα σύνορα (Ρουντοζέμ) μέχρι το Δημάριο θα φτάσει σε έναν δρόμο που παρουσιάζει προβλήματα (το κομμάτι Δημάριο – Μελίβοια) και το κυρίαρχο είναι η στενότητα διατομής. Θα έπρεπε να έχουν φροντίσει για την διαπλάτυνση. Διάβασα κάπου ότι η ΠΑΜΘ έβγαλε ένα μεγάλο κονδύλιο για συντηρήσεις οδών κλπ και θεωρητικά ανέφερε ότι θα φροντίσει και για αυτό το κομμάτι, πλην όμως αυτό το κομμάτι δεν θέλει μόνο συντήρηση, αλλά χρειάζεται και διαπλάτυνση για να είναι ασφαλές και να αναλάβει τόσο μεγάλη κίνηση από το Ρουντοζέμ. Διότι κινδυνεύουμε λόγω της καθυστέρησης λήψης απόφασης από κάποιους στην Περιφέρεια, να μπορέσει να ανοίξει το Ρουντοζέμ και πάλι να μην επιτραπεί η διέλευση λεωφορείων και φορτηγών γιατί είναι στενή η διατομή της οδού μεταξύ Μελιβοίων – Δημαρίου. Και επανέρχομαι στην Ροδόπη και λέω ότι θα έπρεπε να υπάρχει πίεση γιατί είναι ένα γραφειοκρατικό ζήτημα και θα έπρεπε – κατά την άποψή μου – να έχει λυθεί μέσα στον πρώτο μήνα, αρκεί κάποιος να ασχοληθεί. Ελπίζω αν διαβάσουν αυτό το ρεπορτάζ σας να ασχοληθούν για να το λύσουν. Καλό είναι να πηγαίνουμε και στις εκθέσεις, να παίρνουμε και βραβεία, αλλά θα πρέπει κάποια στιγμή να δούμε και την ουσία των πραγμάτων. Η ουσία είναι να κάνουμε αυτά που πρέπει (χειροπιαστά) για τον κόσμο της περιοχής. Όσο για την Ξάνθη, η Περιφέρεια θα έπρεπε να έχει φροντίσει για να βγάλει έργο διαπλάτυνσης. Δεν αρκούν έργα συντήρησης. Έχει ένα τμήμα δίπλα σε ένα χείμαρρο, που χρειάζεται διαπλάτυνση και αυτή χρειάζεται πιο σοβαρές μελέτες. Όχι μελέτες συντήρησης. Θα έπρεπε λοιπόν, με την προοπτική ότι το κομμάτι Ρουντοζέμ – Δημάριο έχει τελειώσει πλέον και είναι να παραδοθεί στην ΠΑΜΘ προς χρήση, να έχουν φροντίσει από καιρό και για τις διαπλατύνσεις αυτού του κομματιού. Διότι ένα έργο που το περιμένουμε χρόνια και χρόνια, θα δοθεί στην κυκλοφορία και δεν θα μπορούμε να το αξιοποιήσουμε».
ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕ ΠΙΟ ΣΟΒΑΡΑ ΘΕΜΑΤΑ
Κλείνοντας ο κ. Αμοιρίδης σημείωσε ότι «δυστυχώς δεν ασχολούνται με πράγματα με τα οποία θα έπρεπε να ασχοληθεί κάποιος στην περιοχή μας. Καλές είναι και οι διαγραμμίσεις, καλές είναι και οι καθαριότητες, αλλά θα πρέπει να ασχοληθούν και με πιο σοβαρά θέματα».
«Θ»








