Γιατί οι Ξανθιώτες δεν επιλέγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Απαντήσεις στο καίριο ερώτημα μέσα από την «Θ» δίνει ο επισκευαστής-συντηρητής Ερκάν Κίρατζη

Διστακτικοί, αλλά και προβληματισμένοι, είναι οι περισσότεροι πολίτες που επιθυμούν να αγοράζουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, στο οποίο ούτε λίγο, ούτε πολύ δίνεται έμφαση από την παγκόσμια αγορά ηλεκτροκινούμενων οχημάτων, η οποία συνεχίζει να αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς παγκοσμίως, με το 2024 να χαρακτηρίζεται δημιουργικό έτος στον τομέα των πωλήσεων, καθώς φέτος κυκλοφόρησαν περίπου 17 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το κύριο ερώτημα που θέτουν οι αναγνώστες μας, αφορά στο κατά πόσο δυσλειτουργικό ή ακόμη και επικίνδυνο είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σε σχέση με ένα όχημα που κινείται με βενζίνη –πετρέλαιο- αέριο και βεβαίως, κατά πόσο υπάρχουν και οι κατάλληλες υποδομές στην χώρα μας (σ.σ. σταθμοί ταχείας φόρτισης), προκειμένου ένα τέτοιο όχημα να αποτελεί μέσο και όχι.. ταλαιπωρία για τον ταξιδιώτη.

Τα παραπάνω ερωτήματα απεύθυνε η «Θ» στον γνωστό ιδιοκτήτη συνεργείου αυτοκινήτων στην Ξάνθη και πρώην Αντιδήμαρχο Ξάνθης κ. Ερκάν Κίρατζη. Ο ίδιος, ξεκαθάρισε σε κάθε τόνο, ότι ο ίδιος σε καμία περίπτωση δεν θα προχωρούσε στην αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, σημειώνοντας μάλιστα με έμφαση ότι σε περίπτωση πυρκαγιάς, καλείσαι να το….εγκαταλείψεις και να το δεις απλά να καίγεται, αφού – όπως επισήμανε – «δεν υπάρχει τρόπος κατάσβεσης».

«ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΟΧΗΜΑ… ΟΥΤΕ ΚΑΤΑ ΔΙΑΝΟΙΑ!»

Αναλυτικότερα ο κ. Κίρατζη, εξήγησε στην «Θ» ότι «εγώ, σαν τεχνίτης που κάνω τόσα χρόνια αυτήν την δουλειά, το ηλεκτρικό όχημα θα ήταν το τελευταίο πράγμα που θα έπαιρνα, για πολλούς και διάφορους λόγους. Ένας από αυτούς είναι ότι σε ανύποπτο χρόνο μπορεί να πάρει φωτιά για τον Α ή Β λόγο. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις κατά τις οποίες ηλεκτρικά οχήματα έχουν πάρει φωτιά και δεν μπορείς να βρεις καν τον λόγο. Και μάλιστα, όταν πάρουν φωτιά, δεν υπάρχει και τρόπος κατάσβεσης. Απλά το εγκαταλείπεις και το κοιτάς να καίγεται. Τόσο απλά. Δεν υπάρχει τρόπος κατάσβεσης για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το γνωρίζω και μέσα από σεμινάρια που έχω κάνει. Θα ήταν το τελευταίο πράγμα που θα έπαιρνα εγώ προσωπικά. Επιπλέον, για την ώρα τουλάχιστον, δεν υπάρχουν και υποδομές. Παίρνεις ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και θέλεις να πας στην Αθήνα. Αν είναι να χρειαστείς μια μέρα ολόκληρη, ποια θα είναι η διευκόλυνσή σου; Και όταν δεν υπάρχουν ανά τακτά διαστήματα σταθμοί ταχείας φόρτισης κλπ, τι να το κάνεις το ηλεκτρικό;

Αναφορικά με τα οχήματα με αέριο, δεν υπάρχει θέμα. Για παράδειγμα, το προηγούμενο αυτοκίνητό μου, το είχα με βενζίνη και αέριο γύρω στα 10 χρόνια. Ποτέ δεν είχα θέμα. Και φανταστείτε ότι το αέριο ήταν περασμένο μετά. Στο υγραέριο, είναι διαφορετικά τα πράγματα. Εκεί υπάρχει τρόπος κατάσβεσης, αλλά στο ηλεκτρικό όχημα, όχι. Απλά προλαβαίνεις να κατέβεις και το κοιτάς να καίγεται. Προς το παρόν τουλάχιστον δεν είναι καλή επιλογή. Ακόμη δηλαδή και αν υπάρχουν σταθμοί φόρτισης, δεν είναι ταχείας φόρτισης. Αν εγώ ξεκινήσω για Αθήνα, να χρειαστεί να το φορτίσω μετά την Θεσσαλονίκη και να περιμένω 2-3 ώρες για να φορτίσει, με αυτές τις ώρες και με άλλο αυτοκίνητο, θα έχω φτάσει Αθήνα. Πρέπει να το δούμε από όλες τις μεριές».