«Φάουλ» του Δήμου με τις έξι δωρεάν αίθουσες προκάτ – Τις έχασε μέσα από τα «χέρια» του

Ν. Ανταμπούφης: «Στενός μικροκομματικός τρόπος σκέψης, ανικανότητα και προχειρότητα»

Θ. Γιαννώτα: «Ναι στην φοίτηση προνηπίων, αλλά έπρεπε να μας ρωτήσουν νωρίτερα για την στέγαση»

 

Το θέμα της απώλειας έξι (6) αιθουσών προκατ νηπιαγωγείων από τον Δήμο Ξάνθης, έθεσε στα «εκτός» ημερήσιας διάταξης θέματα, του προχθεσινού Δημοτικού Συμβουλίου ο επικεφαλής των «Πολιτών για την Ξάνθη» κ. Νίκος Ανταμπούφης, χωρίς μάλιστα να πάρει καίριες απαντήσεις από τον Δήμαρχο, ο οποίος ενώ στην αρχή επικαλέστηκε την απουσία του αρμοδίου υπαλλήλου, τελικά…απάντησε εν μέρει για το θέμα, διαφωτίζοντας μάλιστα το σώμα με το ότι «υπάρχουν σχολικά κτήρια και…άνευ αδείας στον Δήμο Ξάνθης».

Και όλα αυτά βέβαια σε «βάρος» των παιδιών προσχολικής ηλικίας (σ.σ. προνήπια) αφού ως γνωστόν ο Δήμος Ξάνθης, δεν κατάφερε να ενταχθεί φέτος στην Δίχρονη Υποχρεωτική Εκπαίδευση, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους δήμους του Νομού Ξάνθης.

Για όλα τα παραπάνω μίλησε στην «Θ» ο Επικεφαλής των «Πολιτών για την Ξάνθη» κ. Νίκος Ανταμπούφης ο οποίος κάνει λόγο για «αδράνεια» του δήμου και σε αυτό το ζήτημα, όπως άλλωστε τόνισε και ο ίδιος κατά την περασμένη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η «Θ», στο πλαίσιο της αναζήτησης προκειμένου οι αναγνώστες της να έχουν μια «σφαιρική» εικόνα για το θέμα, απευθύνθηκε και στην Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης κ. Θεοδώρα Γιαννώτα, η οποία εξέφρασε την δική της γνώμη για το θέμα (ως εκπαιδευτικός και δημοτική σύμβουλος) ξεκαθαρίζοντας παράλληλα ότι το θέμα δεν άπτεται των αρμοδιοτήτων της Σχολικής Επιτροπής.

«ΕΓΚΡΙΘΗΚΑΝ ΕΞΙ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΗΡΑΝ ΟΥΤΕ ΤΙΣ…ΤΡΕΙΣ ΟΠΩΣ ΕΙΧΑΝ ΠΕΙ»

Πιο αναλυτικά ο κ. Ανταμπούφης ανέφερε στην «Θ» ότι «πρώτα από όλα να ξεκαθαρίσουμε δυο – τρία σημεία. Το ένα έχει να κάνε με το ότι αφενός για την ερώτησή μου στο Δημοτικό Συμβούλιο, υπήρξαν καταγγελίες εκπαιδευτικών (που είδαν το «φως» της δημοσιότητας το προηγούμενο διάστημα, σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα. Το δεύτερο είναι πως το ένα πρόγραμμα για την παροχή δωρεάν προκατασκευασμένων αιθουσών στους δήμους, με τον σχεδιασμό για την προσχολική αγωγή, δεν συνδέονται άμεσα, αλλά τα έχει συνδέσει από μόνος του ο ίδιος ο Δήμαρχος Ξάνθης. Μέσα στο καλοκαίρι είχαμε την υλοποίηση ενός προγράμματος από την μεριά του υπουργείου στο πλαίσιο του οποίο υπήρχε η δωρεάν παροχή προκατασκευασμένων αιθουσών για τις μονάδες προσχολικής αγωγής (νηπιαγωγεία). Στην περίπτωση του Δήμου Ξάνθης, εγκρίθηκε η παροχή 6 τέτοιων αιθουσών σε 6 διαφορετικά νηπιαγωγεία, τα οποία είχαν ορισθεί από τον ίδιο τον δήμο. Όταν ξεκίνησε να υλοποιείται το πρόγραμμα, ζητήθηκε από την μεριά του δήμου να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να προχωρήσει η πολιτεία στην παράδοση των αιθουσών. Τότε λοιπόν, διαπιστώθηκε από την μεριά του δήμου και πάλι, ότι οι τρεις περιπτώσεις από τις έξι, δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις, διότι δεν υπήρχαν οι σχετικές άδειες. Κάτι που είναι φαινόμενο που υπάρχει και σε άλλα σχολικά κτίρια (και όχι μόνο στον Δήμο Ξάνθης) και κάτι το οποίο παραδέχθηκε ο ίδιος ο δήμαρχος. Η προσπάθεια που έγινε τις τελευταίες ημέρες πριν λήξει η ημερομηνία δήλωσης για να προχωρήσουν στην υλοποίηση ήταν και από την μεριά των εκπαιδευτικών αλλά και από την δική μου μεριά, να πείσουμε διευκρινιστεί από την μεριά του δήμου, ότι θα ενδιαφερθεί για τις υπόλοιπες τρεις περιπτώσεις ώστε να μην χαθεί αυτή η ευκαιρία για την δημιουργία χώρων σε νηπιαγωγεία της πόλης μας».

 

«ΙΔΟΥ Ο ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ Ο ΔΗΜΟΣ ΕΧΑΣΕ ΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ…»

«Εκείνος όμως που διαπιστώσαμε είναι ότι φτάσαμε τώρα, 1,5 – 2 μήνες μετά, να έχουν ξεκινήσει οι παραδόσεις και οι εγκαταστάσεις αυτών των προκατασκευασμένων αιθουσών σε άλλους δήμους της χώρας. Έτσι λοιπόν, ερευνώντας και πάλι το τι έχει γίνει με τον Δήμο Ξάνθης, διαπιστώνουμε ότι δεν έχει γίνει κάποια ενέργεια από την μεριά του δήμου. Άρα λοιπόν οι δηλώσεις του κ. Δημάρχου, αν μη τι άλλο, δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα που ακολούθησε μετά. Όπως και εσείς διαπιστώσατε από την τελευταία συνεδρίαση, σε πρώτη φάση ο Δήμαρχος Ξάνθης προσπάθησε να αποφύγει την απάντηση, λέγοντας μια δικαιολογία ότι ο αρμόδιος υπάλληλος λείπει και ο ίδιος δεν γνωρίζει τι έχει κάνει πριν από…δύο μήνες ο δήμος, ενώ η επαφή μας και οι δηλώσεις που έγιναν ακριβώς την τελευταία ημέρα (κάτι που σημαίνει ότι από την επομένη της συνάντησής μας, γνώριζε τι έχει κάνει ο δήμος) εν τέλει αποφάσισε να απαντήσει και η απάντησή του ήταν διαφωτιστική. Ξεκαθάρισε ότι κάποιες ενέργειες δεν έγιναν διότι ο Δήμος Ξάνθης (όπως είπε ο ίδιος) είναι ενάντια σε αυτό το πρόγραμμα. Χαρακτήρισε μάλιστα κοντέινερς τις προκατασκευασμένες αίθουσες. Εδώ να σημειώσουμε ότι πρόκειται για ειδικά διαμορφωμένες προκατασκευασμένες αίθουσες που μπορούν να έχουν αυτόνομη λειτουργία και είναι κάτι που το έχουν «καλοδεχθεί» στην πλειοψηφία τους οι δήμοι της χώρας» συνέχισε ο ίδιος, τονίζοντας ότι «αντίθετα ο Δήμαρχος Ξάνθης, με την δήλωσή του, όχι μόνον επιβεβαίωσε ότι ο Δήμος Ξάνθης δεν ενδιαφέρθηκε τελικά για το συγκεκριμένο ζήτημα, αλλά δικαιολόγησε και την στάση του λέγοντας οτι ακολουθεί αυτήν την «σκληρή» – στενά μικροκομματκή γραμμή της ΚΕΔΕ, έναντι στον σχεδιασμό και την διεύρυνση της προσχολικής αγωγής σε μικρότερες ηλικίες. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο ο Δήμος Ξάνθης, δεν εφαρμόζει αυτήν την διευρυμένη προσχολική αγωγή. Αυτός είναι και ο λόγος που ο Δήμος Ξάνθης αυτήν την στιγμή δεν κάνει και κάποιες ενέργειες ώστε να αμβλυνθεί το πρόβλημα της σχολικής στέγης γενικότερα. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν δέχθηκε τελικά, την δωρεάν παραχώρηση από πλευράς πολιτείας και την δωρεάν βοήθεια επάνω σε αυτό το ζήτημα».

 

«ΣΤΕΝΟΣ ΜΙΚΡΟΚΟΜΜΑΤΙΚΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΣΚΕΨΗΣ, ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ»

Κλείνοντας ο κ. Ανταμπούφης σημείωσε ότι «η Δημοτική Αρχή και ο Δήμαρχος Ξάνθης για άλλη μια φορά επιβεβαιώνουν τον στενό μικροκομματικό τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται τα πράγματα στον δήμο. Για άλλη μια φορά επιβεβαιώνουν την ανικανότητά τους και την προχειρότητα με την οποία φαίνεται ότι λειτουργεί ο Δήμος Ξάνθης. Είναι θλιβερό το «θέαμα» και θλιβερή η απάντηση που δίνεται σε ερωτήσεις που κάνουμε και λένε «θα σας απαντήσουμε τον επόμενο μήνα, γιατί αυτήν την στιγμή δεν ξέρουμε τι να σας…απαντήσουμε». Είναι ντροπή και για την διαδικασία του Δημοτικού Συμβουλίου».

«ΔΕΝ ΑΠΤΕΤΑΙ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟ ΘΕΜΑ»

Από την πλευρά της η κ. Γιαννώτα, ξεκαθαρίζει ότι «ως Σχολική Επιτροπή, έχουμε στην αρμοδιότητά μας τις συντηρήσεις των σχολείων, τα λειτουργικά τους κλπ. Το θέμα δεν άπτεται των αρμοδιοτήτων της Σχολικής Επιτροπής».

 

«ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΦΟΙΤΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΝΗΠΙΩΝ, ΑΛΛΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΑΣ ΡΩΤΗΣΟΥΝ ΝΩΡΙΤΕΡΑ ΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΥΝΑΝΟΤΗΤΑ ΣΤΕΓΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ»

Ως εκπαιδευτικός αλλά και ως Δημοτική Σύμβουλος η ίδια εκφράζοντας την άποψή της για το συγκεκριμένο ζήτημα αναφέρει ότι «προσωπικά λέω «ναι» στην φοίτηση των προνηπίων στα νηπιαγωγεία. Να γίνει. Μας ρώτησαν όμως νωρίτερα, αν εμείς ως δήμος έχουμε την δυνατότητα να στεγάσουμε αυτά τα παιδιά; Πήραν την απόφαση και μετά έπρεπε να βρούμε χώρους να στεγάσουμε τα παιδιά. «Πάρε και γέμισε λοιπόν τους αύλειους χώρους των σχολείων με λυόμενα». Στερεί κάποιος έτσι ή δεν στερεί ζωτικό χώρο παιχνιδιού από τα παιδιά; Αν το κάνουμε αυτό τι θα πετύχουμε; Ουδέν…μονιμότερο του προσωρινού. Σαφώς και έπρεπε (και αυτό ισχύει για όλη την Ελλάδα και όχι για την Ξάνθη) να ερωτηθούμε. Προσωπικά λέω «ναι», να πάνε και τα προνήπια στα νηπιαγωγεία, όμως έλα πρώτα να δεις πως μπορώ να τα στεγάσω; Και πάλι εμείς ως δήμος είπαμε να πάρουμε λυόμενα, να βοηθήσουμε με την καλή μας «ψυχή», αλλά όταν το υπουργείο μας ζήτησε να δηλώσουμε, είπε ότι θα κάνει το ίδιο την προμήθεια και θα τα φέρει να τα στήσει και εκ των υστέρων μας είπε να κάνουμε εμείς τον ηλεκτρονικό διαγωνισμό (να αναγράφεται μέχρι και η τελευταία λεπτομέρεια, να είναι τα πάντα τακτοποιημένα οικοδομικά), κάτι που δεν μπορεί να γίνει μέσα στο χρονικό διάστημα που ζήτησε το υπουργείο. Το έστειλε το καλοκαίρι και είπε τον Μάρτιο να προμηθευθούμε τις αίθουσες. Ένας ηλεκτρονικός διαγωνισμός, θέλει κάποιο χρόνο για να γίνει. Πίσω από αυτόν υπάρχουν υπηρεσίες, υπάλληλοι κλπ. Άλλοι μικροί δήμοι που δήλωσαν ένα προκάτ, το πήραν με απευθείας ανάθεση. Εδώ μιλήσαμε για έξι, με την λογική να βοηθήσουμε το υπουργείου, όμως δεν γίνονται έτσι αυτά τα πράγματα. Όταν ξεκίνησαν μας είπαν να το δηλώσουμε και ότι θα πάνε να τα πάρουν και να μας τα δώσουν και έρχονται εκ των υστέρων και μας λένε να τα προμηθευθούμε εμείς. Τι θα πει δεν είμαστε στην υποχρεωτική φοίτηση; Δεν πηγαίνει το παιδάκι στον παιδικό σταθμό; Στους παιδικούς τα έχουν χωρισμένα σε νήπια και σε προνήπια. Τα νηπιαγωγεία σχολούν στις 12.30 και τα…προνήπια του παιδικού στις 15.00 – 16.00 στα ολοήμερα (που είναι άλλη «πονεμένη» ιστορία».