Ευ. Στυλιανίδου: «Εξαιρετική και πολύ παραγωγική χρονιά στα σχολεία Α’ Βάθμιας της Ξάνθης»

Τα καινοτόμα προγράμματα, ο σχολικός αθλητισμός, η αξιολόγηση, οι συγχωνεύσεις και οι… ΕΔΕ

Παρουσιάστηκαν «εφ΄όλης» τα πεπραγμένα της Διεύθυνσης

Τα «πεπραγμένα» της Δ/νσης Α’ Βάθμιας Εκπ/σης Ν. Ξάνθης, παρουσίασε χθες το πρωί στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, η Διευθύντρια κα Ευμορφία Στυλιανίδου.

Την κα Στυλιανίδου πλαισίωσαν στο πάνελ οι Διευθυντές κ. Βαγγέλης Σιάκας (20ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης), Χρήστος Γερακάκης (6ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης), Ιμάμ Τζιχάντ (Μειονοτικό Σχολείο Κενταύρου) καθώς και η Προϊσταμένη Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Δ/νσης Α’ Βάθμιας Εκπ/σης κα Ευφροσύνη Ντόκα.

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

Η κα Στυλιανίδου, χαρακτήρισε μεταξύ άλλων ως «εξαιρετική» την λειτουργία των σχολικών μονάδων της Ξάνθης, κάνοντας λόγο για μια «πάρα πολύ παραγωγική χρονιά για τα σχολεία της Ξάνθης, (δημοτικά, ειδικά σχολεία, νηπιαγωγεία, μειονοτικά και πειραματικά).

Αναφερόμενη ιδιαίτερα στην Ειδική Αγωγή, μίλησε για τα ειδικά σχολεία, τα τμήματα ένταξης και την παράλληλη στήριξη καθώς και για το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και τους σχολικούς νοσηλευτές.

Ξεχώρισε τους υποστηρικτικούς θεσμούς και τα θετικά μέτρα των τμημάτων υποδοχής σε αρκετά σχολεία της Ξάνθης που υποστηρίζουν τους αλλόγλωσσους μαθητές στην ενίσχυση της ελληνομάθειας.

Παράλληλα στάθηκε στις «πάρα πολλές» -όπως ανέφερε χαρακτηριστικά- επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών από τους Συμβούλους Εκπαίδευσης σε όλη την διάρκεια της χρονιάς αναφορικά με την σχολική βία, καινοτόμες δράσεις (όπως αυτές του ενεργού πολίτη), αλλά και στις επιμορφώσεις από το ΙΕΠ και του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης.

ΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΦΕΤΟΣ

Αναφορικά με τα καινοτόμα προγράμματα που υλοποιήθηκαν φέτος, η ίδια τόνισε ότι «ήταν οι δράσεις ενεργού πολίτη, η εκπαιδευτική ρομποτική, η φιλαναγνωσία σε πολλές σχολικές βιβλιοθήκες, που είναι 16 και υποστηρίζονται από το Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών, η διδασκαλία της Λογοτεχνίας που γίνεται με νέα βιβλία που ήρθαν από το Υπ. Παιδείας για τις τρεις πρώτες τάξεις του Δημοτικού και έπεται να γίνει το ίδιο και για τις τρεις επόμενες, τα προγράμματα για την τοπική ιστορία και την γεωγραφία, τα οποία κυρίως θα υλοποιηθούν από την επόμενη χρονιά, αλλά όλος ο προγραμματισμός γίνεται τώρα και βεβαίως τα ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus και E-twinning που υλοποιούνται στα σχολεία και ένα από αυτά θα παρουσιαστεί και στην εκδήλωσή μας» (σ.σ. την Τρίτη 10 Ιουνίου 2025, στις 6 μ.μ. στο Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης).

ΕΝΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝ…

Επιπλέον η κα Στυλιανίδου, στάθηκε και στο φαινόμενο  της σχολικής βίας και της «μεγάλης ενασχόλησης της εκπαίδευσης με αυτό το φαινόμενο», όπως επισήμανε, αναλύοντας όλα όσα περιλαμβάνει, όπως οι πολλές επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών στα σχολεία και διαδικτυακά και με βιωματικά εργαστήρια από τους συμβούλους εκπαίδευσης, οι ενημερώσεις της τοπικής κοινωνίας από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και τους Συμβούλους Εκπαίδευσης ανά δήμο. Μάλιστα, όπως τόνισε χαρακτηριστικά «στο τέλος της περσινής χρονιάς είχε γίνει στον Δήμο Μύκης και μάλιστα στο συγκρότημα της Γλαύκης και φέτος έγινε στο παλιό Δημαρχείο για τους δημότες του Δήμου Ξάνθης και στην Διομήδεια για τους Δημότες Τοπείρου και Αβδήρων. Δεν μπορώ να πω ότι ήμουν πολύ ικανοποιημένη από το μέγεθος συμμετοχής των γονέων σε αυτές, γιατί πραγματικά όταν επικαλούμαστε την σχολική βία, θα πρέπει να ξέρουμε τι είναι, τι περιλαμβάνει και ποιο είναι το εύρος της».

Επίσης, διευκρίνισε ότι «η σχολική βία μπορεί να υπάρχει και στα παιδιά του νηπιαγωγείου, αλλά εμείς είμαστε υποψιασμένοι και δίνουμε μεγάλη σημασία σε αυτό», ενώ αναφέρθηκε στην πλατφόρμα του Υπουργείου Παιδείας για το bulling, αλλά και στις διμελείς ομάδες (στα σχολεία) και στην τετραμελή ομάδα  (στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης) για τα καταγγελλόμενα περιστατικά  – που ερευνώνται σε κάθε περίπτωση – για το εν λόγω φαινόμενο, σημειώνοντας με έμφαση ότι «με πολύ μεγάλη χαρά μπορώ να σας πω ότι για όλη την χρονιά είχαμε ένα περιστατικό, το οποίο ήταν αβάσιμο. Δεν ήταν σχολική βία. Είμαστε θετικοί στο να γίνονται οι καταγραφές και είμαστε εδώ να το παρακολουθούμε».

ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ -ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ – 700 «ΤΡΙΤΑΚΙΑ» ΣΤΟ ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟ

Ακολούθως, η ίδια αναφέρθηκε στην ενδυνάμωση των γονέων, στις εκδηλώσεις για τον σκοπό αυτό, στις δυο σχολές γονέων που λειτουργούν στο 6ο Νηπιαγωγείο και στο 9ο Δημοτικό Σχολείο, αλλά και στις εκδηλώσεις των σχολείων στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού έργου (θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες, γιορτές νεολαίας κ.α) καθώς επίσης και στον σχολικό αθλητισμό και στους σχολικούς αγώνες, με την σημείωση ότι «ο αθλητισμός προάγεται πάρα πολύ στα Δημοτικά Σχολεία. Γίνονται προσπάθειες για την βελτίωση των γηπέδων και των υποδομών σε αθλητικό υλικό και στις εγκαταστάσεις. Υπολειπόμαστε βέβαια σε Γυμναστήρια και αυτό είναι κάτι για το οποίο θα έπρεπε να έχει γίνει πρόβλεψη πολύ παλιά». Σε ο,τι αφορά στον σχολικό αθλητισμό, η κ. Στυλιανίδου, στάθηκε και στην κολύμβηση στο Κολυμβητήριο Ξάνθης, τονίζοντας ότι «είμαστε οι μεγάλοι ωφελούμενοι της λειτουργίας του κολυμβητηρίου με 700 παιδιά κάθε χρόνο της Γ’ Δημοτικού και θα πρέπει να ζητήσουμε και από τους άλλους δήμους να έχουν κολυμβητήρια».

ΜΟΝΟΝ 7 ΟΙ ΑΡΝΗΤΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ – ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΘΕΣΜΟ

Επίσης, η ίδια αναφέρθηκε στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, τονίζοντας ότι «οφείλουμε να την κάνουμε και την κάνουμε και την προωθούμε, διότι έχουμε εξαιρετικούς εκπαιδευτικούς, εξαιρετικά σχολεία και πλέον έχουμε και την «βούλα» του εξαιρετικού», επισημαίνοντας ότι «για τους νεοδιόριστους από το 2020 μέχρι το 2024, είναι μόνον 7 οι αρνητές της αξιολόγησης. Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Δεν έχουμε τίποτα να φοβηθούμε. Είναι υποστηρικτικός θεσμός και θα συνεχίζουμε να τον υποστηρίζουμε».

48 ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΧΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ «ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ» – ΔΩΡΕΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΓΕΣ ΚΑΙ Δ’ ΣΣ

Ακολούθως η κ. Στυλιανίδου, στάθηκε και στο γεγονός των μεγάλων δωρεών εκπαιδευτικού υλικού και εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων (όχι κτιριακών) και στον εθελοντικό οργανισμό «ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ» που έχει υποστηρίξει 48 σχολικές μονάδες σε όλη την Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης (με την επισήμανση ότι θα τιμηθεί στην εκδήλωση της 10ης Ιουνίου το Δ.Σ του οργανισμού). Επίσης, αναφέρθηκε και στο έργο των δωρεών από το ΓΕΣ και το Δ’ Σώμα Στρατού (διά των Διοικητών του) σε εκπαιδευτικό υλικό, σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό σχολείων κλπ, ενώ λίγο αργότερα έκανε λόγο και για «άμεση προτεραιότητα της υποστήριξης της προσχολικής αγωγής».

ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΠΡΟΤΑΘΗΚΕ Η ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ 9ΟΥ-18ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ – ΚΑΜΙΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ 4ΟΥ -12ΟΥ ΚΑΙ 5ΟΥ -10ΟΥ ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Σε ο,τι αφορά στις συγχωνεύσεις και στις μεταφορές σχολικών μονάδων, η ίδια – αφού αναφέρθηκε αρχικά στην λειτουργία των Ειδικών Σχολείων Εχίνου και Σμίνθης, που ιδρύθηκαν το 2009 αλλά ποτέ, μέχρι πριν δυο χρόνια, δεν είχαν λειτουργήσει- στάθηκε αρχικά στην μεταφορά της έδρας του Ειδικού Νηπιαγωγείου Ν. Ζυγού στα Κιμμέρια Ξάνθης, που έχει ήδη ζητηθεί, αφού διαπιστώθηκαν ανάγκες για μεγαλύτερες αίθουσες. Σε ότι αφορά την συγχώνευση του 9ου και 18ου Δημοτικών Σχολείων έκανε λόγο για «μεγάλη μείωση του μαθητικού πληθυσμού», αναφερόμενη παράλληλα και σε πολλά πρακτικά και όχι μόνον προβλήματα που δημιουργεί η συστέγαση, με την σημείωση ότι «δυο νοικοκυραίοι (σ.σ. διευθυντές) δεν χωρούν στον ίδιο νεροχύτη». Από την άλλη, ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει περίπτωση συγχώνευσης 4ου και 12ου και του 5ου και 10ου Δημοτικού Σχολείου. «Από εμένα δεν θα γίνει τέτοια εισήγηση», ξεκαθάρισε η ίδια, υπογραμμίζοντας ότι «αυτό που ακούγεται ενδεχομένως εξυπηρετεί την αναστάτωση γονέων προκειμένου να υποστηρίξουν την μη συγχώνευση 19ου – 8ου, αλλά αυτήν την στιγμή θέλω να σας πω ότι με βάση τα μαθητικά και αριθμητικά δεδομένα του 18ου σχολείου, είναι τριθέσιο», εξηγώντας πως ξεκίνησε η δημιουργία του, τότε.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ «ΚΛΕΙΝΟΥΝ» ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ…

Αναφορικά με την παύση λειτουργίας μειονοτικών σχολείων, η κ. Στυλιανίδου εξήγησε ότι «είναι πλήρως λανθασμένο ότι κλείνουν μειονοτικά σχολεία, καθώς κλείνουν και δημόσια σχολεία. Πίσω από αυτήν την εύκολη έκφραση, υπάρχουν δυο όροι. Η αναστολή λειτουργίας και η κατάργηση», εξηγώντας ότι όταν το σύνολο εγγραφών είναι κάτω από το προβλεπόμενο όριο, γίνεται αναστολή λειτουργίας, ενώ αν αυτή διαρκέσει για τρία συνεχόμενα σχολικά έτη, τότε γίνεται η κατάργηση του σχολείου και των οργανικών θέσεων που έχει. «Η διαδικασία αυτή δεν ακολουθεί μόνον τα μειονοτικά σχολεία, αλλά και τα δημόσια. Γιατί δεν μίλησε κανείς για το δημόσιο σχολείο του Ολβίου; Για το ότι θα κλείσει το δημόσιο των Κιμμερίων; Δεν θα το ακούσετε αυτό. Το μειονοτικό σχολείο ακολουθεί την ίδια διαδικασία» τόνισε η ίδια, ενώ αναφέρθηκε και σε άλλα σχολεία χωριών του νομού Ξάνθης που έκλεισαν, τονίζοντας ότι μεταξύ άλλων ότι «αυτήν την στιγμή υπάρχουν πολλά μειονοτικά σχολεία στην περιοχή μας που λειτουργούν με 10 έως 15 παιδιά. Ένα σχολείο με 10 παιδιά, λειτουργεί με δυο εκπαιδευτικούς (ένα του ελληνόφωνου και ένα του τουρκόφωνου προγράμματος), δηλαδή έχει ο καθένας από 5 παιδιά. Πείτε μου σε ποιο δημόσιο σχολείο ο εκπαιδευτικός έχει πέντε παιδιά; Άρα δίνουμε μεγαλύτερη δυνατότητα στα παιδιά να φοιτήσουν στα μειονοτικά σχολεία όπου βρίσκονται. Όταν αυτός ο αριθμός είναι κάτω από 9, τότε μπαίνει σε αναστολή. Αυτήν την στιγμή το δημόσιο των Κιμμερίων έχει 9 παιδιά με 1 εκπαιδευτικό, ενώ στα 9 παιδιά του μειονοτικού σχολείου, έχουμε 2 εκπαιδευτικούς. Άρα η πολιτεία υποστηρίζει το μειονοτικό σχολείο και δεν το κλείνει ούτε από μένος, ούτε από εκδίκηση. Οι λόγοι για τους οποίους έχουμε την μείωση των μειονοτικών σχολείων είναι – όπως και στα δημόσια σχολεία – η υπογεννητικότητα και η επιλογή κάποιων γονέων να φοιτήσουν τα παιδιά τους στα δημόσια σχολεία. Δεν κρίνουμε θετικά ή αρνητικά. Υποστηρίζουμε πλήρως το δικαίωμα των γονέων να επιλέξουν σε αυτό το σημείο την εκπαίδευση των παιδιών τους, όπως υποστηρίζεται το δικαίωμα ενός γονέα να δεχθεί να φοιτήσει το παιδί του στο ειδικό σχολείο ή όχι…»

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ

Ακολούθως, η ίδια αναφέρθηκε εκτενώς και στους λόγους ίδρυσης, στην διαδικασία αλλά και στην λειτουργία των Πειραματικών Σχολείων (Νηπιαγωγείου και Δημοτικού) στην Ξάνθη, σημειώνοντας ότι όταν έγινε η εισήγησή της για το Πειραματικό Δημοτικό είχε 80 μαθητές και σήμερα έχει 130, ενώ το ίδιο έγινε και με το Νηπιαγωγείο. «Τότε έκλαιγαν όλοι για να μην γίνει Πειραματικό και σήμερα δεχόμαστε στην Διεύθυνσή μας κλάματα γιατί δεν κληρώθηκαν στο Πειραματικό».

Σημειώνεται ότι έγινε αναφορικά και στα Σχολικά Γεύματα, με την κ. Στυλιανίδου να αναφέρεται σε όλο το «ιστορικό», που ξεκίνησε το 2017. Σύμφωνα με την ίδια όταν κλήθηκαν οι γονείς των μαθητών του Δήμου Ξάνθης, να δηλώσουν ενδιαφέρον για το πρόγραμμα, καταγράφηκε θετική απάντηση από την πλειοψηφία τους. Την ίδια διάθεση, είχε και η πλειοψηφία των γονέων των μαθητών του Δήμου Αβδήρων, ενώ στον αντίποδα, οι περισσότεροι γονείς μαθητών σε Δήμο Τοπείρου και Δήμο Μύκης, δεν «επιθυμούσαν» τα σχολικά γεύματα, χάνοντας επί της ουσίας την ευκαιρία του προγράμματος. Ωστόσο η κ. Στυλιανίδου δήλωσε ότι «είμαστε εδώ να δεχθούμε τα αιτήματα των γονέων, να τα συγκεντρώσουμε και πολύ ευχαρίστως να κάνουμε την πρόταση στο Υπ. Παιδείας» και ότι «ήδη έχει γίνει μια πρώτη ενέργεια για την επέκταση του προγράμματος». Επίσης, διευκρινίστηκε σε κάθε τόνο ότι ελέγχεται συνεχώς η ποιότητα των γευμάτων.

ΔΕΝ ΚΡΥΒΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΛΙ

Κλείνοντας, η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, αναφέρθηκε και στα περί «ΕΔΕ διά ασήμαντον αφορμή», τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι «για οποιαδήποτε καταγγελία γονέα, προφορική ή γραπτή (και ανώνυμη ακόμη) που κατά την κρίση του Διευθυντή Εκπαίδευσης μπορεί να εμπεριέχει πρόβλημα στην λειτουργία του σχολείου, θα γίνεται ΕΔΕ. Δεν θα κρύβουμε κάτω από το χαλί, τίποτε απολύτως. Η ΕΔΕ είναι μια έρευνα, αλλά γίνεται ενόρκως. Ενόρκως θα καταθέσουν όλοι εμπλεκόμενοι και βεβαίως θα βγει η αλήθεια…».