«Εξοικονομώ», φυσικό αέριο και ανοικοδόμηση «ανάστησαν» τα τεχνικά επαγγέλματα στην Ξάνθη

Β. Γιαννίκης: «’Γκρινιάζει’’ μόνον εκείνος που δεν έχει όρεξη να δουλέψει – Προσοχή στους ‘’λαθρεγκαταστάτες’’»

«Ανάσταση» για την αγορά της Ξάνθης στο σκέλος των τεχνικών επαγγελμάτων, λόγω των προγραμμάτων όπως αυτά του «Εξοικονομώ» και της τοποθέτησης φωτοβολταϊκών, αλλά και λόγω των εγκαταστάσεων φυσικού αερίου και της ανοικοδόμησης η οποία θυμίζει παλιές-καλές εποχές.

Αλουμινάδες, σιδεράδες, δομικά υλικά, υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, μηχανικοί, εγκαταστάτες και όχι μόνον, έχουν την «τιμητική» τους, αν και… μάστορας από μάστορα και εγκαταστάτης από εγκαταστάτη έχει διαφορά, όπως εξηγεί μιλώντας στην «Θ» ο  μηχανικός – εγκαταστάτης αερίου στην Ξάνθη κ. Βασίλης Γιαννίκης.

«ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΣΕ ΚΑΜΨΗ, ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ – ΘΑ ‘’ΓΚΡΙΝΙΑΞΕΙ’’ ΜΟΝΟΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΡΕΞΗ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΕΙ»

Πιο αναλυτικά ο κ. Γιαννίκης, εξήγησε στην «Θ» ότι «υπάρχει μια ανοικοδόμηση που είναι σε πολύ καλό επίπεδο όγκου εργασιών, οπότε θεωρώ ότι υπάρχει μια πολύ καλή ανάπτυξη αυτήν την στιγμή. Τα προγράμματα που μπορεί να εκμεταλλευτεί ο κόσμος είναι όντως αρκετά, ενώ το μόνο που «τραβά» πίσω είναι το αέριο, λόγω του ότι ο εργολάβος δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στους χρόνους παράδοσης του δικτύου. Κατά τα άλλα, όλα τα «Εξοικονομώ», «Εξοικονομώ – Επιχειρώ», τα προγράμματα για φωτοβολταϊκά κλπ είναι σε εξέλιξη και τώρα περιμένουμε ένα ακόμη πρόγραμμα για τους αγρότες, παράλληλα και με τις οικοδομικές άδειες που είναι ενεργές αυτήν την στιγμή (και είναι αρκετές). Ένα πρόβλημα που εντοπίζω προσωπικά στην αγορά είναι η έλλειψη εξειδιεκυμένου τεχνικού προσωπικού. Εκεί βλέπω να υπάρχει ένα θέμα. Από εκεί και πέρα, τα εμπορικά καταστήματα με εξοπλισμό για οικοδομικές εργασίες και ο,τι περιλαμβάνει η αγορά της οικοδομής, σίγουρα είναι σε «άνθιση». Αυτήν την στιγμή δηλαδή, θα «γκρινιάξει» κάποιος μόνον  αν δεν έχει όρεξη να δουλέψει, αν ασχολείται με τα τεχνικά επαγγέλματα. Κάποιος που έχει όρεξη για δουλειά, δεν νομίζω ότι έχει λόγο να παραπονιέται. Βέβαια, ακούω ότι υπάρχει ανταγωνισμός στην αγορά και ως προς τα μεροκάματα και ως προς τις τιμές, αλλά θεωρώ ότι είναι όλα σε αξιοπρεπή επίπεδα. Αυτήν την στιγμή δεν υπάρχει τεχνικό επάγγελμα που είναι σε κάμψη. Υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, ψυκτικοί, μηχανικοί, όλο το φάσμα των τεχνικών επαγγελμάτων, δουλεύει».

«ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟΥΣ… ‘’ΛΑΘΡΕΓΚΑΤΑΣΤΑΤΕΣ’’ – Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ»

Επίσης ο κ. Γιαννίκης, σημείωσε ότι «ένα σημείο που θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη του ο κόσμος, είναι οτι θα πρέπει να προσέχει το τεχνικό προσωπικό (εγκαταστάτες, υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι κ.ο.κ) να είναι επαγγελματίες. Σίγουρα με τους «λαθρεγκαταστάτες» έχει πολύ χαμηλότερο κόστος στην κατασκευή του, αλλά αυτό που δεν παρέχει ο «λαθρεγκαταστάτης» είναι η εγγύηση μετά το πέρας της εγκατάστασης. Υπάρχει νομοθεσία η οποία προβλέπει όλοι οι επαγγελματίες να έχουν συμβόλαια αστικής ευθύνης για την εγκατάσταση που κάνουν,  όπως ακριβώς υπάρχουν τα συμβόλαια στα αυτοκίνητα για αποζημιώσεις από την ασφαλιστική εταιρεία σε περίπτωση συμβάντος. Το ίδιο ισχύει και για τους επαγγελματίες. Είναι ελάχιστοι οι επαγγελματίες που έχουν συμβόλαια αστικής ευθύνης και ένας εξ αυτών είμαι και εγώ. Και όταν δίνουμε μια προσφορά σε έναν πελάτη μας, για το αν είμαστε ακριβοί ή φθηνοί, θα πρέπει να γίνεται μια αξιολόγηση στο σύνολο των παρεχόμενων υπηρεσιών. «Λαθρεγκαταστάτης» σημαίνει και ανάληψη ρίσκου για το ο,τιδήποτε συμβεί στην εγκατάσταση που θα παραλάβει ο πελάτης. Είναι κάποιος που δεν έχει τις απαιτούμενες άδειες, δεν έχει δηλωμένη επαγγελματική δραστηριότητα στην εφορία και επειδή «πιάνουν τα χέρια του» θα πάει και θα μαστορέψει.  Σίγουρα είναι μια οικονομική λύση για το καταναλωτικό κοινό, γνωρίζοντας όμως ότι θα πάρει και το ρίσκο της εγγύησης στο αποτέλεσμα που θα παραλάβει. Αυτό θα πρέπει να είναι σε γνώση του καταναλωτικού κοινού. Επειδή είμαστε όλοι άνθρωποι και μπορεί να συμβεί κάποια αστοχία, για αυτό έχουν προβλεφθεί από την νομοθεσία τα συμβόλαια αστικής ευθύνης, ώστε η αστοχία να πληρωθεί από μια ασφαλιστική εταιρεία. Στην περίπτωση χρήσης ενός «λαθρεγκαταστάτη», απλώς κάνουμε όλοι τον Σταυρό μας για το πώς μπορούμε να βρούμε μια λύση στο πρόβλημα. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα οχήματά μας, όπου και εκεί είναι υποχρεωτική η ασφάλεια».