Εκτός «Νυμφώνος» για το Πάσχα η Ξάνθη

A boulevard in Xanthi, Greece.

Και ενώ μετακινείται η… μισή Ελλάδα λόγω πενθήμερης αργίας…

Απ. Αγκόρτσας: «Νεκρική ησυχία στα ξενοδοχεία-Δεν είμαστε προορισμός»

Παρά το γεγονός, ότι (και) λόγω πενθήμερης αργίας (από αύριο Μ. Παρασκευή μέχρι και την Τρίτη ημέρα του Πάσχα λόγω μεταφοράς της αργίας της Πρωτομαγιάς), θα μετακινηθούν χιλιάδες συμπατριώτες μας σε διάφορους προορισμούς, εντούτοις φαίνεται πως η Ξάνθη θα παραμείνει εκτός… τουριστικού «νυμφώνος», καθώς επικρατεί «νεκρική ησυχία» στα ξενοδοχεία της περιοχής, μετά την προσωρινή ανάσα που πήραν από το Φεστιβάλ «Ξάνθη, Πόλις Ονείρων», όπως εξηγεί μιλώντας στην «Θ» ο Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης κ. Απόστολος Αγκόρτσας. Ο ίδιος επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι είναι καθαρά θέμα πολιτικής βούλησης να συγκαταλεχθεί η Ξάνθη ως προορισμός, κάτι για το οποίο – όπως διευκρινίζει – δεν απαιτούνται πάρα πολλά χρήματα, δεδομένου ότι το απαραίτητο υλικό υπάρχει από το 2015. Επιπλέον ο κ. Αγκόρτας, ερωτά, μέσω της «Θ»,  σε τι στάδιο βρίσκονται διάφορα ζητήματα που μπορούν να συντελέσουν θετικά στην αύξηση της επισκεψιμότητας  στην περιοχή, ενώ αναφέρεται και στο αθλητικό γεγονός του περασμένου Σαββατοκύριακου στην ορεινή Ξάνθη, το οποίο… δεν γνώριζε κανείς.

«ΝΕΚΡΙΚΗ… ΗΣΥΧΙΑ – ΚΑΘΑΡΑ ΘΕΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΒΟΥΛΗΣΗΣ, Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ ΩΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ»

Πιο αναλυτικά ο κ. Αγκόρτσας, εξήγησε στην «Θ» ότι «έχει… νεκρική ησυχία. Δυστυχώς τελείωσε η μεγαλύτερη μουσική εκδήλωση της Ξάνθης, που ήταν τα μουσικά σχολεία και τα πράγματα πήγαν πολύ ωραία (πήραμε μια καλή ανάσα) αλλά από εδώ και εμπρός δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον. Θα μπορούσε δηλαδή η Ξάνθη με βάση το περιβάλλον που έχει αλλά και με την Παλιά Πόλη, να είναι προορισμός για το Πάσχα. Αλλά είμαστε εκτός τουριστικών προορισμών. Παίζουμε όμως πουθενά σαν διαφήμιση; Θα πρέπει να μπούμε σε κάποια sites τουρισμού, που είναι γνωστά και σταθερά και τα έχουμε αναφέρει πολλάκις στο παρελθόν. Θα πρέπει να μπούμε στην τουριστική έρευνα. Δεν είμαστε εκεί. Δείτε τι κάνει ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής Κερκύρας, η οποία Κέρκυρα είναι από μόνη της τουριστικός προορισμός. Δείτε τι γίνεται στην Ύδρα, στις Σπέτσες που έχουν Τουριστικό Οργανισμό. Τι να το κάνουμε το να υπάρχει Αντιδημαρχία Τουρισμού και Τουριστική Επιτροπή και να συνεδριάσει και 10 φορές το μήνα; Δεν κερδίζουμε τίποτα μόνον από αυτό. Εκείνο που χρειαζόμαστε είναι να ληφθούν κάποιες πρωτοβουλίες και να συγκαταλεχθούμε σε διάφορα sites. Τα κοστολόγια είναι πολύ χαμηλά. Δεν έχουμε να κάνουμε ούτε φωτογράφιση, ούτε σκηνοθεσία. Όλα αυτά υπάρχουν. Είναι έτοιμα και τα κάναμε με 9.500 ευρώ το 2014-2015. Υπάρχουν όλα αυτά στον Δήμο. Απλά χρειάζεται καθαρά πολιτική βούληση. Υπάρχουν μέχρι και τα banners, οι μακέτες για τα φυλλάδια (που πλέον δεν χρειάζονται, αφού όλα πια γίνονται ηλεκτρονικά). Είναι συγκεκριμένα τα sites. Είναι η google πάνω από όλα και προβάλλεσαι εκεί. Δεν χρειάζονται ιδιαίτερα χρήματα για να γίνουν αυτά τα πράγματα. Με 9.000 το ανώτερο μπορεί να γίνει προβολή για ένα χρόνο σε ένα από τα καλύτερα sites όπως το Discovery Greece, το Travelling Greece κ.α. Είναι καθαρά πολιτική βούληση και όσον αφορά στην Περιφέρεια και όσον αφορά στους Δήμους».

«ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ; – ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟΥ ΣΤΗΝ ΟΡΕΙΝΗ ΠΕΡΙΟΧΗ;»

Ο ίδιος συνέχισε λέγοντας: «Τι έγινε με τα κάμπινγκ; Σε τι στάδιο βρισκόμαστε; Έχουμε ένα ιδιωτικό κάμπινγκ που «σαρώνει» (Μάνδρα) αλλά τι γίνεται με το κάμπινγκ του ΕΟΤ στο Φανάρι, για παράδειγμα; Θα περνούσαν από καινούρια κρίση οι όροι δόμησης και οι όροι αξιοποίησης των παραθαλάσσιων περιοχών, επί του κ. Μέτιου.  Είχαν πει ότι προσπαθούσαν να εφαρμόσουν πιο βελτιωμένες δραστηριότητες στις παραθαλάσσιες περιοχές μας για να αναπτυχθεί η περιοχή της Κομοτηνής και της Ξάνθης. Είναι οι δυο υποανάπτυκτες περιοχές. Τι κάνουμε με αυτό; Πουθενά η Συνθήκη Ραμσάρ δεν απαγορεύει την ήπιας μορφής ανάπτυξη. Εμείς δεν είπαμε ποτέ να σηκώσουμε ουρανοξύστες, ούτε καν τριώροφα. Ας δοθούν όμως κίνητρα για να αναπτυχθούν οι παραλίες ιδιωτικά. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να τρέχουμε σε Δημοτικές και Νομαρχιακές Επιχειρήσεις ή Κρατικές Επιχειρήσεις. Και όλο αυτό πάει «αλυσίδα» για τους επισκέπτες στη περιοχή μας. Αυτό που λένε ορισμένοι ότι έρχονται οι Βούλγαροι που δεν ξοδεύουν τίποτα και τα κουβαλούν όλα από την περιοχή τους, είναι στον «αέρα». Κάποιοι μπορεί όντως να κουβαλούν και το νερό από την περιοχή τους και καλώς κάνουν. Και μόνο την «σκόνη» τους που φέρνουν είναι κέρδος. Γιατί γεμίζει η Θάσος; Γιατί υπάρχει τουριστική προβολή. Εμείς είμαστε τελείως εκτός. Οι Τούρκοι είναι 20 εκ. στα 400 χλμ και αδιαφορούμε εντελώς για αυτούς. Το να γεμίσει ένα τουριστικό κατάλυμα των 5 δωματίων δεν σημαίνει ότι η Ξάνθη έχει 100% πληρότητα. Είναι μια παρέα 4 αυτοκινήτων. Και μιλάμε για μια Ξάνθη που έχει χάσει 5 ξενοδοχεία. Πρέπει να αυξήσεις και τις δραστηριότητες που κάνει κάποιος. Γιατί να μην οριοθετήσει ο Δήμος Ξάνθης μια περιοχή όπου μπορούν να έρχονται τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, εννοείται, επι χρήμασι; Να πω επίσης ότι έγινε ένας αγώνας ορεινού τρεξίματος 75 χλμ το περασμένο Σαββατοκύριακο που ονομάζεται Route, με 210 συμμετοχές ενώ άλλοι τόσοι ήταν οι βοηθητικοί. Δεν το ήξερε κανείς. Εκκίνηση ήταν το Δασικό Χωριό. Είναι δυνατόν να γίνεται εκδήλωση και να μην το έχουμε πάρει χαμπάρι; Τι συμμετοχή είχε σε αυτό η Περιφέρεια και ο Δήμος και αν δεν εμπλέχθηκαν, γιατί; Ποιοι ενημερώθηκαν για αυτό; Τι χρειάζονται οι ιδιώτες που το οργάνωσαν για να οργανωθεί καλύτερα αυτό; Θυμίζω ότι όταν καταφέραμε και φέραμε 4 λεωφορεία με Αμερικανούς το 2011,  με πολλή προσπάθεια, μας έβαλαν πολύ κακές κριτικές γιατί ήταν άνθρωποι που είχαν έρθει από τα κρουαζιερόπλοια στην Καβάλα, όσον αφορά στις χημικές τουαλέτες, σε θέσεις λεωφορείων στην Παλιά Πόλη, σε πληροφορίες που δεν υπήρχαν, σε οδούς που δεν υπήρχαν στα Αγγλικά και στο ότι δεν υπήρχε καμία ταμπέλα που να λέει που είναι τα μουσεία. Πήραμε καλό βαθμό μόνον για την φιλοξενία γιατί κάναμε μια ξενάγηση (με τρεις υπαλλήλους της Διεύθυνσης Πρασίνου) και μια πορεία.

Είναι δυνατόν να μην έχουμε ακόμη ένα ημερολόγιο όλων των εκδηλώσεων που γίνονται στον νομό μας για να μην έχουμε επικαλυπτόμενες εκδηλώσεις;

«ΚΑΜΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΜΑΣ, ΕΝΩ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΣΥΣΤΗΣΕΙ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΝ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ»

Τέλος, ο κ. Αγκρότσας, σημείωσε:

«Επίσης που βρίσκεται η δημιουργία Αναπτυξιακής; Η Αναπτυξιακή έδινε περίπου 10 εκ. ευρώ τον χρόνο στην αγορά της Ξάνθης και ο επαγγελματίας ήταν υποχρεωμένος να δώσει άλλα 10 εκ. Ήταν λεφτά. Αυτό – δυστυχώς – το καταστρέψαμε οι προηγούμενες δημοτικές αρχές (και με την συμμετοχή την δική μου). Πολλές φορές μπήκα μπροστά καθώς ήμουν ενάντια στο να κλείσει, αλλά δεν έγινε τίποτα. Επίσης υπήρχε ένα πρόγραμμα που θα ξεκινούσε επί της προηγούμενης δημοτικής αρχής που θα ενίσχυε τα κτίρια στην Παλιά Πόλη και θα επιχορηγούσε 100% πρόσοψη και στέγη. Γιατί δεν ασχολούνται με αυτό; Είναι τόσο δύσκολο;

Από εκεί και πέρα, δεν υπάρχει καμία επικοινωνία με τους Δήμους του Νομού. Μπορούν βέβαια να απευθυνθούν και στον κ. Παλάκίδη αν θέλουν να ενημερωθούν. Αντίθετα στους υπόλοιπους Δήμους – πέραν του Νομού Ξάνθης – έχουν ήδη συστήσει επιτροπές, συνεργασίες και γίνονται προτάσεις».