
Μεγάλες εκτάσεις…μικρός πληθυσμός – Αναλυτικά στοιχεία κατοίκων και εκτάσεων
Μπορεί η Δημοτική Ενότητα Σταυρούπολης να αποτελείται από επτά Δημοτικές Κοινότητες, σε αντίθεση με την Δημοτική Ενότητα Ξάνθης που αποτελείται από τρεις, ωστόσο ο πληθυσμός τους είναι αντιστρόφως ανάλογος με την… τεράστιά έκτασή τους. Η «Θ» σας παρουσιάζει σήμερα τον σχετικό διαδραστικό χάρτη, όπου τα ορεινά της Ξάνθης, εκτείνονται σε 342,0 Km² και εκεί ζουν μόλις 1.635 κάτοικοι, ενώ τα πεδινά (Εύμοιρο, Κιμμέρια και Ξάνθη) εκτίνονται σε 153,1 Km² και συγκεντρώνουν συνολικά… 65.240 κατοίκους.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΑΝΑ ΔΗΜ. ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ
Δημοτική Ενότητα Σταυρούπολης: 1.635 κάτοικοι -342,0 Km²
Δημ. Κοινότητα Πασχαλιάς: 82 κάτοικοι – 59,8 Km²
Δημ. Κοινότητα Νεοχωρίου: 274 κάτοικοι – 46,1 Km²
Δημ. Κοινότητα Καρυοφύτου: 137 κάτοικοι – 43,1 Km²
Δημ. Κοινότητα Δαφνώνος: 235 κάτοικοι – 14,3 Km²
Δημ. Κοινότητα Σταυρούπολης: 420 κάτοικοι – 94,5 Km²
Δημ. Κοινότητα Κομνηνών: 217 κάτοικοι – 28,5 Km²
Δημ. Κοινότητα Γέρακα: 270 κάτοικοι – 55,8 Km²
Δημοτική Ενότητα Ξάνθης: 65.240 κάτοικοι – 153,1 Km²
Δημ. Κοινότητα Ευμοίρου: 2.709 κάτοικοι – 42,7 Km²
Δημ. Κοινότητα Κιμμερίων: 3.771 κάτοικοι – 77,9 Km²
Δημ. Κοινότητα Ξάνθης: 58.760 κάτοικοι – 32,5 Km²
ΑΥΤΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ

Μετά από όλα αυτά, ποιος ο λόγος ύπαρξης τόσων πολλών Δημοτικών Κοινοτήτων και ποιες είναι οι αρμοδιότητες των τοπικών συμβουλίων;
Μιλώντας στην «Θ» η πρόεδρος της Δ.Κ Σταυρούπολης, κα Μαρία Βέλλιου, επισήμανε τα εξής:
«Η Δημοτική Κοινότητα Δαφνώνα, έχει μόνο τον Δαφνώνα, με αρκετούς κατοίκους. Η Δημοτική Κοινότητα Σταυρούπολης, έχει το Λυκοδρόμιο που απαιτεί πολλή δουλειά, την Καλλιθέα, το Μαργαρίτη, την Σταυρούπολη που έχει πολλούς κατοίκους. Το Μαργαρίτι και την Καλλιθέα προσπαθούν να τα κρατήσουν οι Σύλλογοι στην ουσία, με ένα πανηγύρι τον χρόνο. Οι Πρόεδροι αναφέρουν όλα τα προβλήματα της καθημερινότητας (υπάρχουν βλάβες νερού, βλάβες δρόμων, κατολισθήσεις κλπ) και λύνονται. Σήμερα, η Καλλιθέα έχει έξι – επτά κατοίκους, το Μαργαρίτι έχει περίπου οκτώ και ανεβαίνουν τα Σαββατοκύριακα από την Ξάνθη. Τα χωριά που έχουν κόσμο, είναι το Νεοχώρι, τα Κομνηνά, ο Δαφνώνας, η Σταυρούπολη (που έχει τον περισσότερο κόσμο) το Λυκοδρόμιο και το Καρυόφυτο. Η Πασχαλιά δεν έχει τόσο κόσμο.
Αυτά τα χωριά ζωντανεύουν τα Σαββατοκύριακα και τα Καλοκαίρια, ενώ κάνουμε και διάφορες εκδηλώσεις για να τραβάμε περισσότερο κόσμο».
ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ, ΞΕΚΙΝΗΣΕ Η ΚΑΤΗΦΟΡΑ…
Η ίδια, αναφερόμενη στους λόγους της σημερινής αντιστρόφως ανάλογης πληθυσμιακής κατάστασης, σημειώνει τα εξής:
«Η Δημοτική Ενότητα Ξάνθης, έχει τρεις Δημοτικές Κοινότητες, αλλά μην ξεχνάμε ότι ο Δήμος Ξάνθης είναι εκεί. Υπάρχει Δήμαρχος, ενώ εμείς έχουμε έναν Αντιδήμαρχο. Το μεγαλύτερο λάθος που έγινε ήταν η συνένωση του Δήμου Σταυρούπολης με τον Δήμο Ξάνθης. Όλα τα προβλήματα άρχισαν από αυτό. Έφυγαν οι υπηρεσίες, τα μηχανήματα κατέβηκαν στην Ξάνθη και αυτή την στιγμή έχουμε τον Αντιδήμαρχο Αποκεντρωμένων Περιοχών, τον Μάριο Τσορμπατζίδη, ο οποίος έχει να διαχειριστεί όλες αυτές τις Δημοτικές Κοινότητες, σε συνεργασία με τον κάθε Πρόεδρο. Τα μεταφέρει κάτω και έτσι γίνονται οι δουλειές μας. Ενώ θα μπορούσαμε να είχαμε δικό μας Δήμαρχο εδώ. Από εκεί ξεκίνησε η κατηφόρα. Έφυγαν οι υπηρεσίες, έκλεισε η τράπεζα, τα τρένα σταμάτησαν κλπ. Έχουμε μόνο ένα Κέντρο Υγείας. Γενικά είναι άλλη βάση να έχεις έναν δήμο και άλλη βάση να έχεις έναν Πρόεδρο που δεν έχει αρμοδιότητες υπογραφής, αποφάσεων ή ευθυνών. Ο,τιδήποτε θα πρέπει να το μεταφέρεις στον Αντιδήμαρχο. Παρόλο που εμείς και από μόνοι μας (διότι δεν προλαβαίνει ένας Αντιδήμαρχος μόνο) επικοινωνούμε και με τους άλλους Αντιδημάρχους. Προσωπικά, δεν έχω αντιμετωπίσει πρόβλημα με την συνεργασία και την άμεση παρέμβαση. Πριν την συνένωση υπήρχε μεγαλύτερος πληθυσμός. Εκτός αυτού, δεν δόθηκε έμφαση στο στην προσέλκυση κόσμου με το να δοθούν κίνητρα. Πάντως, ακόμη και στο Λυκοδρόμιο, που έχει περί τους εξήντα κατοίκους – γιατί έχει διορθωθεί το πρόβλημα με το νερό και ο κόσμος έρχεται και αγοράζει οικόπεδα και χτίζει – είναι ένα χωριό 3χλμ. Αυτό το χωριό μπορεί να έχει βλάβη στο ένα σημείο, να έχει χόρτα σε άλλο σημείο, να έχει σπάει η γέφυρα, να έχει σπάει μέρος του δρόμου κλπ και παγματικά τρέχεις και δεν φτάνεις με τα προβλήματα. Ενώ αν υπήρχε Δήμος, νομίζω ότι θα τα λύναμε πιο γρήγορα»
ΜΑΛΑΜΑΤΕΝΙΑ ΑΛΑΤΖΑ








