Αποκλειστικό: Σε σχολικές μονάδες της Ξάνθης χθες ο Γ.Γ. του Υπ. Παιδείας

Αλ. Κόπτσης: Όταν δουν πόσο αποτελεσματικά είναι τα Πειραματικά Σχολεία, δεν θα υπάρχει καμία αντίδραση

Μπαίνουν σε όλα τα Δημοτικά και τα Γυμνάσια από Σεπτέμβριο, τα εργαστήρια δεξιοτήτων

Σε σχολεία της Ξάνθης, βρέθηκε χθες το πρωί ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας κ. Αλέξανδρος Κόπτσης και πιο συγκεκριμένα στο νεοιδρυθέν Πειραματικό Νηπιαγωγείο Ξάνθης, αλλά και στο 14ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης, όπου και έλαβε το «feedback» αναφορικά με το πιλοτικό πρόγραμμα που τρέχει και αφορά σε εργαστήρια δεξιοτήτων.
Η «Θ», εξασφάλισε αποκλειστικές φωτογραφίες από την επίσκεψη και την σύσκεψη του Γενικού Γραμματέα του Υπ. Παιδείας, με το διδακτικό προσωπικό του 14ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης, παρουσία της Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης κ. Ευμορφίας (Εύης) Στυλιανίδου αλλά και του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΑΜΘ κ. Κωνσταντίνου Μπαντίκου.

ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ «ΑΚΟΥΜΕ» ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ – Η ΞΑΝΘΗ ΠΙΑ ΕΧΕΙ ΤΟΝ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΘΕΣΜΟ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕΙ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Μιλώντας αποκλειστικά στην «Θ» ο ίδιος ανέφερε επακριβώς ότι:
Πρώτα από όλα σας ευχαριστώ για την πρόσκληση. Είναι ιδιαίτερη η χαρά μου που βρίσκομαι εδώ και θα πρέπει να ξέρετε ότι το Υπουργείο Παιδείας ζητά να ανατροφοδοτείται. Για αυτό τόσο η υπουργός και ο Υφυπουργός όσο και εγώ προσωπικά, επισκεπτόμαστε όλες τις περιοχές της χώρας – όπου είναι δυνατόν με τον φόρτο εργασίας που υπάρχει αυτό το διάστημα – καθώς θέλουμε να «ακούμε» τους εκπαιδευτικούς και το τι συμβαίνει στην σχολική μονάδα, ποια είναι τα προβλήματα, τι μπορούμε να αλλάξουμε κ.ο.κ. Κάνουμε μια μεγάλη προσπάθεια να αλλάξουμε την εκπαίδευση, να αναβαθμίσουμε τα σχολεία μας και για αυτό και επισκέφθηκα αυτό το σχολείο στην Ξάνθη (σ.σ. 14ο Δημοτικό Σχολείο). Είναι ένα από τα 218 σχολεία που εφάρμοσαν το πιλοτικό πρόγραμμα εργαστηρίων δεξιοτήτων που πήγε εξαιρετικά. Ακούσαμε τους εκπαιδευτικούς και μας είπαν τι λειτούργησε καλά, τι θα μπορούσε πιθανόν να βελτιωθεί (να το λάβουμε υπόψιν για να το αναδιαμορφώσουμε). Επίσης η Ξάνθη, έχει πια (από τον Σεπτέμβριο στην ουσία) δύο Πειραματικά, που είναι ένας ακόμη εξαιρετικός θεσμός που θα αναβαθμίσει την εκπαίδευση, γιατί στα Πειραματικά γίνονται καινοτόμα προγράμματα, πιλοτικά προγράμματα, συνεργασίες με πανεπιστήμια και όλα αυτά τα αποτελέσματα που απορρέουν, διαχέονται σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Και είναι ευτύχημα που και στην Ξάνθη – που θεωρείται μια απομακρυσμένη γενικά περιοχή (για εμάς είναι η «ψυχή» και η «καρδιά» της Ελλάδος οι παραμεθόριες αυτές περιοχές) – θα υπάρχουν (και πρέπει) πειραματικά. Και εδώ θα υπάρχουν εργαστήρια και εδώ θα χτυπά η καρδιά της εκπαίδευσης και της παιδείας και για αυτό άλλωστε βρισκόμαστε εδώ. Για να ακούμε τους εκπαιδευτικούς, για να συμμετέχουμε σε όλη αυτήν την μεγάλη προσπάθεια που κάνουν και είμαστε πραγματικά ενθουσιασμένοι (και εγώ προσωπικά) διότι όπως με ενημέρωσαν και οι εκπαιδευτικοί, λειτούργησε εξαιρετικά καλά και η τηλεκπαίδευση και παρόλο που η χρονιά ήταν πάρα πολύ δύσκολη, εντούτοις ξεπεράστηκαν τα προβλήματα. Είμαστε εδώ με «ζωντανά» και «όρθια» σχολεία και φέτος, παρά τις αντιξοότητες και θα πάμε πολύ καλύτερα του χρόνου. Θα αλλάξουμε ο,τι δεν είναι καλό στην παιδεία μας.


«ΜΠΑΙΝΟΥΝ» ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ, ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Αξίζει να σημειωθεί ότι ένας από τους λόγους για τους οποίους δόθηκε η προαναφερόμενη «ανατροφοδότηση» από τα προγράμματα εργαστηρίων δεξιοτήτων στον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, έγκειται στο γεγονός ότι από του χρόνου, τα εργαστήρια δεξιοτήτων «μπαίνουν» σε όλα τα σχολεία της χώρας.
Κάτι που επιβεβαίωσε μιλώντας αποκλειστικά στην «Θ» ο κ. Κόπτσης, ο οποίος τόνισε ότι:
Ένας λόγος είναι ότι πήραμε αυτήν την «ανατροφοδότηση» για να μεταφερθεί στις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, γιατί από Σεπτέμβριο ξεκινά σε όλη την χώρα και σε όλα τα Δημοτικά και Γυμνάσια (στην Α και Β Τάξη από 3 ώρες, στην Γ και Δ, δύο, Ε και ΣΤ, μία και Γυμνάσιο, μία) συν τα νηπιαγωγεία όπου εφαρμόζεται η Αγγλική φέτος, για πρώτη φορά. Είναι τομείς που αλλάζουν την εκπαίδευση γιατί μας ενδιαφέρει όχι πια ένα γνωσοκεντρικό σχολείο, αλλά ένα σχολείο που θα μεταφέρει στους μαθητές δεξιότητες, στάση ζωής, κριτική σκέψη, ένα σχολείο χρήσιμο και χρηστικό και θα παραλαμβάνει μαθητές και θα τους αποδίδει στην κοινωνία ώριμους και έτοιμους να ανταπεξέλθουν στα κοινωνικά προβλήματα.

ΟΤΑΝ ΔΟΥΝ ΠΟΣΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ

Σε ο,τι αφορά στα Πειραματικά Σχολεία στην Ξάνθη, αλλά και στις αντιδράσεις που προκλήθηκαν με «φόντο» την δημιουργία τους, ο κ. Κόπτσης εξήγησε ότι:
Στην Ξάνθη μιλάμε για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό. Είχαμε 62 Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία σε όλη την χώρα, ενώ φέτος έγιναν 112. Υπάρχουν φυσικά και Γυμνάσια και Λύκεια και του χρόνου ευελπιστούμε ότι και στην Ξάνθη θα έχουμε και Γυμνάσιο και Λύκειο. Οι κάποιες λίγες αντιδράσεις που υπήρχαν είναι γιατί στα Πειραματικά θα γίνεται κλήρωση, στα δε Πρότυπα θα διεξάγονται εξετάσεις. Εκεί λοιπόν, κάποιοι μαθητές λίγοι – εκτιμώ – θα χρειαστεί να πηγαίνουν σε κάποιο άλλο σχολείο. Βέβαια όταν δούν το πόσο αποτελεσματικά είναι αυτά τα σχολεία, θεωρώ ότι δεν θα υπάρχει καμία αντίδραση και του χρόνου είμαι σίγουρος ότι – είναι εδώ και η Διευθύντρια Εκπαίδευσης η κ. Στυλιανίδου – θα κάνουμε και άλλα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά αλλά και άλλα Γυμνάσια και άλλα Λύκεια πρότυπα και πειραματικά. Θα είναι τέτοια η αποτελεσματικότητα των σχολείων αυτών και στους μαθητές και στους γονείς που πραγματικά θα αναζητούμε σε λίγο, να κάνουμε ακόμη περισσότερα.

ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΕΝΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ, ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Κόπτσης, επισκέφθηκε και Γενικά Λύκεια της πόλης (και συγκεκριμένα το 3ο ΓΕΛ) ενόψει και των πανελλαδικών εξετάσεων, ενώ αναχώρησε το μεσημέρι για την Καβάλα, συνοδευόμενος από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Κωνσταντίνο Μπαντίκο, ο οποίος μιλώντας στην «Θ» για την επίσκεψη του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, ανέφερε τα εξής:
Είχαμε την χαρά και την τιμή να έχουμε μαζί μας τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας κ. Αλέξανδρο Κόπτση, ο οποίος ανέλαβε σχετικά πρόσφατα τα καθήκοντά του και μετά και από την δική του έκφραση επιθυμίας (όπως και την δική μας) ήρθε με στόχο να δει την περιοχή μας, να αποτιμήσει την πιλοτική εφαρμογή των εργαστηρίων δεξιοτήτων, που εφαρμόζονται και στο 14ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης. Επισκεφθήκαμε το νεοιδρυθέν Πειραματικό Νηπιαγωγείο, κάναμε μια συνάντηση με τους Διευθυντές Λυκείων ενόψει και των Πανελλαδικών Εξετάσεων και γενικότερα, παρά το σύντομο του χρόνου και το ασφυκτικό πλαίσιο των συναντήσεων (αφού μεταβήκαμε και στην Καβάλα) ήταν μια καλή ευκαιρία να λάβει μια πραγματική εικόνα, από το κοντά ο Γενικός Γραμματέας για τα δρώμενα, τα προβλήματα, τα θετικά και τις ενέργειες που θα πρέπει να γίνουν ώστε να ξεπεραστούν και οι οποιεσδήποτε δυσλειτουργίες αντιμετωπίζουμε.
Αναφορικά με τα Πειραματικά Σχολεία, σε αυτό το στάδιο έχουμε το Νηπιαγωγείο της Ξάνθης και το Δημοτικό (σ.σ. 17ο) Σχολείο της Ξάνθης. Στην Περιφέρειά μας, ως νέο έχουμε και το 6ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης (ήδη υπάρχει δημοτικό εκεί). Υπάρχει εκφρασμένη πρόθεση από το υπουργείο, ώστε σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα να δημιουργηθεί το ανάλογο πλαίσιο ( Νηπιαγωγείο – Δημοτικό – Γυμνάσιο ) ενός τύπου σχολείου στον οποίο η φοίτηση γίνεται με κλήρωση (δεν αποκλείεται κανείς) και απλώς με την διασύνδεση με τα πανεπιστήμια, εφαρμόζει νέες διδακτικές μεθόδους, παιδαγωγικές αρχές, νέα προγράμματα και ο,τι σύγχρονο έχει να δώσει η παιδαγωγική επιστήμη. Νομίζω ότι είναι καλό να υπάρχει και υπάρχει επίσης και η συνεργασία και η συνέργεια μεταξύ των σχολικών μονάδων, η ανταλλαγή εμπειριών και πρακτικών, κάτι που εκτιμούμε ότι σε ένα επίπεδο βελτιώνει την παρούσα κατάσταση.