
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας σήμερα στην κεντρική πλατεία
Εκπρόσωποι φοιτητών, εκπαιδευτικών, αλλά και γονέων, μιλούν στην «Θ»
Φοιτητές, δάσκαλοι και εκπαιδευτικοί, βρέθηκαν σήμερα στην Κεντρική Πλατεία Ξάνθης, προκειμένου να αντιδράσουν στην ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων. Θέμα για το οποίο μίλησαν στην «Θ» η πρόεδρος του Συλλόγου Οικοτρόφων Φοιτητών Ξάνθης Νάσια Κοντίδου, η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ξάνθης Μαρία Λουκοπούλου καθώς και ο πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Ξάνθης Αθανάσιος Γανίδης, προκειμένου να μας μεταφέρει την άποψη των γονέων για το ζήτημα.
«ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ»

Πιο αναλυτικά η Κοντίδου, ανέφερε μεταξύ άλλων στην «Θ» τα εξής:
«Το συγκεκριμένο Ν/Σ έρχεται να εμπορευματοποιήσει περεταίρω την Ανώτατη Εκπαίδευση. Έρχεται να κάνει ένα τεράστιο εξεταστικό κέντρο και τα Λύκεια με το εθνικό απολυτήριο. Αυτό σημαίνει ότι πάρα πολλοί μαθητές θα πρέπει από το δημοτικό ακόμη να ξεκινούν φροντιστήρια για να μπορέσουν να πάρουν απολυτήριο ή για να περάσουν σε μια σχολή, δεδομένης και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και όλων των εμποδίων, ενώ ταυτόχρονα διαλύει και τα πτυχία μας. Δημιουργεί δηλαδή ένα μεγάλο παζάρι πτυχίων, όπου όλα πωλούνται, όλα αγοράζονται, δημιουργούνται πτυχία διαφορετικών ειδών και ταχυτήτων στην λογική του «ο,τι πληρώνεις παίρνεις» και εμείς κάνουμε ξεκάθαρο ότι δεν το δεχόμαστε αυτό. Ταυτόχρονα έρχεται να υποβαθμίσει και τις ίδιες τις σπουδές μας, γιατί αν ένας φοιτητής δεν κατάφερε – με όλες τις δυσκολίες – να γράψει 15.000 ή 18.000 μόρια, μπορεί με 15.000 και με 20.000 ευρώ να πάει και να σπουδάσει σε ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερος ανταγωνισμός των πανεπιστημίων, φυγή πάρα πολλών Καθηγητών στα ιδιωτικά και περεταίρω υποχρηματοδότηση των πανεπιστημίων. Αν θέλουμε να μιλήσουμε και για την περιοχή μας, την Θράκη και το ΔΠΘ, σημαίνει ότι πιθανόν πολλά τμήματα να κλείσουν και στην λογική της βιωσιμότητας, όπως υπήρχε τέτοια αντίστοιχη πιθανότητα και πριν τρία χρόνια με το Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος. Και ο ίδιος ο Πρύτανης ότι είχε ανακοινώσει ότι υπάρχει αυτή πιθανότητα, λόγω Ε.Β.Ε. Καταλαβαίνουμε επομένως ότι αύριο – μεθαύριο, δεν ξέρουμε τι αντίκρισμα θα έχει το πτυχίο μας και με τι όρους θα σπουδάζουμε και τι θα γίνει με τα ιδιωτικά… Εμείς παλεύουμε να μην εφαρμοστεί, να μην περάσει, να μην συζητηθεί το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αλλά ταυτόχρονα παλεύουμε και για το πανεπιστήμιο που μπορούμε να έχουμε σήμερα…»
«ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΔΗΜΟΣΙΑ, ΔΩΡΕΑΝ, ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΣΤΙΚΑ»

Από την πλευρά της η κ. Λουκοπούλου, τόνισε μεταξύ άλλων ότι «το κάλεσμα στην κινητοποίηση είναι των φοιτητών, απλώς μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους. Είναι πολύ χαρακτηριστικό ότι την συμμετοχή στην κινητοποίηση την αποφάσισε ομόφωνα το ΔΣ της ΟΛΜΕ. Εμείς απαιτούμε δημόσια, δωρεάν, ποιοτική εκπαίδευση. Θεωρούμε ότι το πανεπιστήμιο, όπως και γενικότερα η εκπαίδευση, πρέπει να είναι κάτω από τον άμεσο έλεγχο της πολιτείας, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ανεξαρτησία του. Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια (ή όπως θέλει να τα λέει η κυβέρνηση, μη κρατικά πανεπιστήμια) σημαίνουν ότι κάποιος φορέας θα έχει βάλει λεφτά και αυτά τα λεφτά θα θέλει να του αποδώσουν. Αυτό από μόνο του (είτε έτσι είτε αλλιώς) δεν εξασφαλίζει την ελευθερία της ακαδημαϊκής έρευνας. Από την άλλη μεριά πρέπει να εντοπίσουμε ότι τα επιχειρήματα της κυβέρνησης είναι «οικονομίστικα». Θα δώσουμε εμείς την λύση στην κυβέρνηση. Να φτιάξει την δημόσια εκπαίδευση – όπως εδώ και πάρα πολλά χρόνια απαιτούμε οι εκπαιδευτικοί – και να μας βοηθήσει να κάνουμε σωστά την δουλειά μας και όχι να μας βάζει παγίδες και εμπόδια, ώστε να έχουμε μια πολύ καλύτερη, ποιοτική εκπαίδευση. Γιατί εμείς κάνουμε ο,τι μπορούμε, αλλά έχουμε την πολιτεία πάντοτε απέναντί μας. Επίσης να πάψει επιτέλους την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής ώστε να μπορούν τα παιδιά να περνούν στο πανεπιστήμιο, να σταματήσει να έχει σε κάθε τάξη ένα τύπο πανελλήνιων εξετάσεων με την Τράπεζα Θεμάτων και να φτιάξει την επαγγελματική εκπαίδευση που την ξεχνούμε συνήθως. Αν φτιάξει και την επαγγελματική εκπαίδευση, δεν θα θεωρείται το πτυχίο ως μονόδρομος για μια αποκατάσταση. Τα παιδιά που θέλουν, θα έχουν εξασφάλιση σε μια σωστή, ποιοτική, δωρεάν επαγγελματική εκπαίδευση. Επομένως νομίζω ότι αυτά τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι εκ του πονηρού. Είναι απλά για να βοηθήσει, να βελτιώσει και να «φουσκώσει» τις τσέπες των ανθρώπων που την στηρίζουν. Να πούμε επίσης ότι τα δημόσια πανεπιστήμια (με κακή χρηματοδότηση) είναι ποιοτικά και τα περισσότερα από αυτά βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των καλών πανεπιστημίων παγκόσμια…»
«ΜΑΣ ΒΡΙΣΚΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΕΝΟΥΣ ΑΥΤΗ Η ΑΠΟΦΑΣΗ – ΙΣΩΣ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΣΕ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΠΤΥΧΙΩΝ ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΙΚΡΙΣΜΑ»

Τέλος, από πλευράς των γονέων, ο κ. Γανίδης σημείωσε τα εξής:
«Η άποψη που έχουμε αυτήν την ώρα σαν Ένωση Γονέων αλλά και σαν Ομοσπονδία της ΑΜΘ, είναι ότι θέλουμε δωρεάν, δημόσια παιδεία και ουσιαστικά να γίνουν κάποιες βελτιώσεις σε αυτή, έτσι ώστε να οδηγηθούμε σε ένα καλύτερο αύριο. Μας βρίσκει λίγο προβληματισμένους αυτή η απόφαση για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, με την έννοια ότι ίσως οδηγήσει σε μια βιομηχανία πτυχίων χωρίς αντίκρισμα (όποιος έχει λεφτά θα πληρώνει και θα παίρνει ένα πτυχίο. Επομένως σαν γονείς, τουλάχιστον αυτήν την ώρα είμαστε αρνητικά απέναντι σε αυτές τις αλλαγές. Αυτό θα οδηγήσει σε έναν φαύλο κύκλο απαξίωσης της δημόσιας παιδείας και από εκεί και μετά όσοι έχουν την μεγαλύτερη οικονομική επιφάνεια θα μπορούν να αγοράζουν ουσιαστικά πτυχία. Θα γίνει μια βιομηχανία παραγωγής πτυχίων και δεν ξέρω σε τι θα ωφελήσει – τελικά – αυτό μακροπρόθεσμα την χώρα μας. Όταν ο καθένας θα έχει από ένα πτυχίο στα χέρια του, θα μειωθούν τα εργατικά χέρια (για παράδειγμα) σε κάποιες κρίσιμες κατηγορίες, θα υπάρχουν άτομα που θα εμφανίζονται ως επιστήμονες χωρίς να έχουν τις ικανότητες που πρέπει κλπ. Δημιουργούνται πολλά θέματα αν βιομηχανοποιηθεί η Ανώτατη Εκπαίδευση. Κατά τη προσωπική μου άποψη πάντως, βλέποντας αυτό που γίνεται με τα πτυχία ξένων γλωσσών που έχουν φτάσει να δίνουν πιστοποιήσεις 40-50 διαφορετικοί, έχουμε φτάσει σε επίπεδο να βλέπεις ανθρώπους που έχουν πιστοποίηση για Proficiency – για παράδειγμα – και δεν ξέρουν Αγγλικά. Δεν ξέρω λοιπόν πως θα λειτουργήσει όλο αυτό».











