Ουρές χιλιομέτρων στο «φανάρι» της ΣΕΒΑΘ – Να επιμηκυνθεί το «πράσινο» τις ώρες αιχμής

Ο κακός χαμός, σημειώθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο (και κάθε Σαββατοκύριακο) και ιδιαίτερα τις απογευματινές ώρες της… επιστροφής στην ουσία των λουομένων από τις παραλίες, στο φανάρι της ΣΕΒΑΘ, όπου δημιουργούνται ουρές οχημάτων, που οδηγούν στον εκνευρισμό των οδηγών, με ότι αυτό σημαίνει για την οδηγιστική τους συμπεριφορά…  

Πολλές φορές μάλιστα, οι καθυστερήσεις αυτές, αγανακτούν κάποιους οδηγούς που με ελιγμούς και προσπεράσεις, φτάνουν ακόμη και στο σημείο να περάσουν με «κόκκινο», κάτι που εγκυμονεί κινδύνους ατυχημάτων ή και δυστυχημάτων.

Η «Θ», μέσα από το παρόν ρεπορτάζ, για την αποσυμφόρηση του δρόμου, προτείνει δυο λύσεις:

Η πρώτη, που μάλλον είναι και η πιο πρακτική, αφορά στην επιμήκυνση του χρόνου για τον πράσινο σηματοδότη, ώστε να μην δημιουργούνται ουρές και η δεύτερη στην παρουσία Τροχονόμου που θα ρυθμίζει την κυκλοφορία, ιδιαίτερα κατά τις επίμαχες, απογευματινές, ώρες.

Η πρώτη λύση βρίσκει απόλυτα σύμφωνους τόσο τον Πρόεδρο του Σωματείου Ραδιοταξί Ξάνθης κ. Φραντζή Καπετανόπουλο, όσο και τον Πρόεδρο της Συνδικαλιστικής Κίνησης Αστυνομικών Ν. Ξάνθης κ. Παναγιώτη Δροσίδη, ο οποίος παράλληλα εξηγεί τους λόγους για τους οποίους είναι επικίνδυνη η παρουσία Τροχονόμου στο σημείο. Άλλωστε, όπως τονίζει, οι Αστυνομικοί της Ξάνθης και ιδιαίτερα τα όργανα των Περιφερειακών Αστυνομικών Τμημάτων Αβδήρων και Τοπείρου, έχουν επιφορτιστεί αφενός με τις διασταυρώσεις προς της παραλίες του νομού, όπου είναι συχνά ακόμη και τα τροχαία δυστυχήματα, καθώς και με την εξάλειψη του φαινομένου των κλοπών από παρκαρισμένα οχήματα λουομένων στις παραλίες.

Πιο αναλυτικά ο κ. Καπετανόπουλος, επισήμανε στην «Θ» ότι «έχω τύχει και σε ατυχήματα που έχουν γίνει (τα οποία γίνονται και από αγανάκτηση του κόσμου) στο σημείο. Για παράδειγμα, έχει τύχει να είναι κόκκινο το φανάρι που έρχεται από την θάλασσα και κάποιοι που είναι εξοργισμένοι, να κάνουν διπλό-προσπεράσεις και βλέποντας ότι δεν έρχεται κάποιος από την άλλη, να βγαίνουν. Έχουν συμβεί και ατυχήματα λοιπόν. Το καλύτερο είναι αυτό που αναφέρετε. Να αλλάξει δηλαδή ο χρόνος σε εκείνο το φανάρι (πράσινο) ώστε να μην υπάρχει μεγάλο κομφούζιο από οχήματα και να έρχεται ο κόσμος στο «αμήν». Άλλοι φεύγουν για Κομοτηνή και κάνουν αναστροφή (που είναι πάλι επικίνδυνο). Γενικά πρέπει να επιμηκυνθεί ο χρόνος των φαναριών, αλλά δεν βλέπω να γίνεται τίποτα. Διότι και για άλλα σημεία της πόλης, όπου υπάρχει το ίδιο πρόβλημα, το έχουμε θέσει και δεν βλέπουμε να γίνεται κάτι. Ο κόσμος πλέον αγανακτεί και αυτός είναι και ένας λόγος που παρανομούν πολλοί και γίνονται και ατυχήματα. Εγκυμονούν πολλοί κίνδυνοι, με διπλό-προσπεράσματα κλπ. Αν αυξηθεί λίγο ο χρόνος στο πράσινο, θα είναι πολύ καλύτερη η κατάσταση και δεν θα μαζεύονται τόσα οχήματα στην ουρά. Και από εδώ και πέρα, που αυξάνεται η θερμοκρασία, αυτό το φαινόμενο θα δημιουργείται καθημερινά και όχι μόνον τα Σαββατοκύριακα. Και τα απογεύματα σε καθημερινές που είναι κλειστή η αγορά, υπάρχει το ίδιο θέμα με τα αυτοκίνητα που επιστρέφουν από την θάλασσα. Η μόνη λύση είναι αυτή. Διότι το να υπάρχει Τροχαία με αυτόν τον καιρό, με αυτόν τον καύσωνα, δεν είναι καλό. Καλό θα είναι να αλλάξει το χρονόμετρο στους σηματοδότες, για να μην μαζεύονται τόσα οχήματα και να υπάρχει μια ομαλή ροή στην κυκλοφορία».

Από την πλευρά του ο κ. Δροσίδης, ανέφερε ότι: «το γνωρίζουμε σαν πρόβλημα, απλώς η διαχείριση των φαναριών είναι  θέμα της Περιφέρειας. Διότι εκείνος ο δρόμος ουσιαστικά ανήκει στην Περιφέρεια. Η αστυνομία μπορεί να κάνει μια πρόταση. Νομίζω ότι κάθε Καλοκαίρι γίνεται αυτό, απλώς φέτος, λόγω του καιρού, ξεκίνησαν πιο νωρίς τα προβλήματα. Το να υπάρξει εκεί ένας πεζός Τροχονόμος είναι λίγο επικίνδυνο, γιατί είναι ένας δρόμος όπου αναπτύσσονται και μεγάλες ταχύτητες. Και ίσως κάποιος που έρχεται από Κομοτηνή (από Βαφέικα) ή αυτός που έρχεται από Ξάνθη για Βαφέικα, να μην δει τίποτα και να περάσει. Είναι επικίνδυνο και για τον Αστυνομικό που θα είναι εκεί για να κάνει την ρύθμιση, αλλά και για τους οδηγούς στα οχήματα (μη συμβεί κάποιο τροχαίο). Διότι οι ρυθμίσεις συνήθως γίνονται σε δρόμους όπου δεν αναπτύσσονται (ή που δεν είναι εύκολο να αναπτύσσονται) μεγάλες ταχύτητες. Επίσης είναι κάτι δύσκολο, διότι κάτι τέτοιο απαιτεί τουλάχιστον δυο περιπολικά. Τα περιπολικά θα πρέπει να κάνουν εμφανή την παρουσία τους από πιο νωρίς στον οδηγό, οπότε θα πρέπει να είναι τουλάχιστον δυο για να αντιληφθούν όλοι οι οδηγοί ότι πρέπει να μειώσουν την ταχύτητά τους, να σκεφτούν ότι μπορεί να υπάρχει κάποιος πεζός τροχονόμος για την ρύθμιση κλπ. Που και αυτό, το να χάσουμε τόσο προσωπικό, είναι επίσης δύσκολο για εμάς γιατί εκείνες τις ημέρες, ειδικά η Τροχαία και τα περιφερειακά Αστυνομικά Τμήματα Αβδήρων και Τοπείρου, είναι επιφορτισμένα με τις διασταυρώσεις των παραλιών, όπου δυστυχώς παρατηρούμε τα θανατηφόρα τροχαία. Επίσης, τα περιπολικά των περιφερειακών τμημάτων είναι επιφορτισμένα με το φαινόμενο των κλοπών (που βλέπουμε κάθε χρόνο) στις παραλίες. Είναι δηλαδή και φύσει αδύνατον. Δεν μπορούμε να είμαστε τόσοι πολλοί για να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο και σε αυτό. Είναι λοιπόν μια πολύ καλή λύση να μεγαλώσει ο χρόνος τουλάχιστον στο φανάρι που «έρχεται» από την παραλία των Αβδήρων, προκειμένου να έχουν μια ομαλή ροή όλα τα οχήματα και να αποκατασταθεί έτσι η κίνηση. Βέβαια, αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα που χρήζει αστυνομικής παρουσίας, εμείς θα είμαστε εκεί. Θεωρώ ότι θα φτάσουν τα παράπονα στον Διοικητή της Τροχαίας και στον Διευθυντή της Διεύθυνσης και θα λάβει ο ίδιος τις αποφάσεις του. Τα δεδομένα όμως, σας τα έχω θέσει. Είναι δηλαδή επικίνδυνο τόσο για τον Αστυνομικό που θα είναι στην διασταύρωση όσο και για τους οδηγούς και ο λόγος είναι ότι έχει την ευχέρεια ο καθένας να αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα. Αν κάποιος κατεβαίνει (για παράδειγμα) από την Κομοτηνή (έξοδο Εγνατίας) μπορεί να πιάσει 70-80 χλμ. Για μια διασταύρωση όπου υπάρχει κάποιος Τροχονόμος, αν δεν τον έχει δει οδηγός, αυτή είναι μια ταχύτητα με την οποία δεν μπορεί να αντιδράσει. Αν ρυθμιστεί το φανάρι, θα εξομαλύνει κατά πολύ την κατάσταση. Είναι ένα αίτημα που θεωρώ ότι η ηγεσία του Τμήματος Τροχαίας το έχει κάνει ή αν δεν το έχει κάνει, θα το κάνει εντός των επόμενων ημερών. Είναι μια λύση. Αν όμως δούμε ότι θα συνεχίσει να υφίσταται το πρόβλημα, φυσικά και θα συνδράμουμε και όπου απαιτείται θα είμαστε παρόντες. Επαναλαμβάνω οτι εμείς είμαστε περισσότερο επιφορτισμένοι στις διασταυρώσεις των παραλιών, επειδή μπροστά στην καθυστέρηση, η ζωή είναι το ύψιστο αγαθό. Είμαστε εκεί γιατί είναι πολλοί ξένοι οδηγοί, πολλοί απερίσκεπτοι οδηγοί που παραβιάζουν κάπoια stop (και το πρόβλημα δεν συναντάται τόσο στην διασταύρωση των Αβδήρων όπου υπάρχουν φανάρια, όσο στις διασταυρώσεις Μαγγάνων και Μυρωδάτου) και συν τοις άλλοις, τα περιπολικά των περιφερειακών Α.Τ είναι επιφορτισμένα και με τα περιστατικά των κλοπών και έχουν αυξημένες εντολές στο να επιτηρούν τον χώρο όπου σταθμεύουν τα οχήματα στις παραλίες, γιατί δυστυχώς έχουμε πολλά κρούσματα».