Δέκα χρόνια «ξεχασμένη» έτοιμη μελέτη για την Παλιά Πόλη

Πληρωμένη, εγκεκριμένη, που θα μπορούσε να λύσει το κυκλοφοριακό στον οικισμό, αλλά…

Ούτε ένα, ούτε δύο, ούτε τρία αλλά ΔΕΚΑ ολόκληρα χρόνια συμπληρώνονται από την παραλαβή και την έγκριση της κυκλοφοριακής μελέτης για την Παλιά Πόλη Ξάνθης από τον Δήμο Ξάνθης, η οποία όμως δεν εφαρμόστηκε ποτέ μέχρι σήμερα!

Από την διοίκηση του Χαράλαμπου Δημαρχόπουλου, ως την διοίκηση του Μανώλη Τσέπελη και μέχρι χθες, η εν λόγω μελέτη έμεινε στα… «συρτάρια» των υπηρεσιών, από τα οποία ανασύρεται τώρα προκειμένου να εφαρμοστεί, με την αρχή να γίνεται από το κομμάτι των οδών Ορφέως και Φ. Αμοιρίδη, όπου ανέκαθεν υπήρχε θέμα περί «απαγόρευσης κυκλοφορίας» και περί «ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων», ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες.

Η «Θ», ανασύροντας την υπόθεση από το… «χρονοντούλαπο», επικοινώνησε με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ξάνθης κ. Κυριάκο Παπαδόπουλο, από τον οποίο ζήτησε να πληροφορηθεί για τις ενέργειες που θα πρέπει να ακολουθηθούν ώστε να εφαρμοστεί επιτέλους η συγκεκριμένη μελέτη.

ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΜΕ ΤΩΡΑ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗΚΕ ΠΟΤΕ

Ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε αναλυτικά στο «ιστορικό» της υπόθεσης, λέγοντας τα εξής: «έγινε μια κυκλοφοριακή μελέτη που την παρέλαβε ο Δήμος και δεν εφαρμόστηκε ποτέ. Τώρα ο Δήμος Ξάνθης προχωράει στην εφαρμογή της. Για παράδειγμα, η μελέτη αναφέρει ότι η οδός Ορφέως και η οδός Φ. Αμοιρίδη, πρέπει να είναι ήπιας κυκλοφορίας και με ελεύθερους χώρους δεξιά και αριστερά για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων κλπ. Αυτό θα το εφαρμόσουμε, βάζοντας σήμανση, κάνοντας οριοθέτηση κλπ. Δεν θα αλλάξει κάτι από εκείνη την μελέτη. Θα εφαρμοστούν όλα εκείνα που δεν εφαρμόστηκαν τόσα χρόνια.

Η μελέτη αναφέρεται σε κάθετες και οριζόντιες σημάνσεις, πινακίδες κλπ. Είχε γίνει τότε και παραδόθηκε και εμείς τώρα θα την εφαρμόσουμε. Σε επέκταση του έργου με τους κυβόλιθους θα πρέπει να γίνει και η εφαρμογή αυτής της μελέτης. Πιάνοντας δηλαδή τους κυβόλιθους πρέπει να καθοριστεί που είναι η λωρίδα ΑμεΑ, που είναι λωρίδα ήπιας κυκλοφορίας, οπότε θα είναι όλα διαχωρισμένα. Για παράδειγμα, υπάρχει μια λωρίδα ΑμεΑ που είναι ανεβαίνοντας προς τα σκαλιά, ενώ η κυκλοφοριακή μελέτη την ορίζει ενδιάμεσα της λωρίδας ήπιας κυκλοφορίας».

ΘΑ «ΔΟΥΛΕΥΤΕΙ» ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ΚΑΙ ΘΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΩΝ ΟΔΩΝ ΟΡΦΕΩΣ ΚΑΙ Φ. ΑΜΟΙΡΙΔΗ

Επίσης ο ίδιος αναφέρθηκε και στους χρόνους κατά τους οποίους θα υλοποιηθεί η μελέτη: «κάποτε πρέπει να εφαρμόσουμε αυτό που παραλάβαμε, από το 2016. Δεν αλλάζει η μελέτη. Απλώς χρειάζεται να επικαιροποιηθεί και να την εφαρμόσουμε. Θα πρέπει να γίνει μια προμήθεια πινακίδων, κυβόλιθων (με το έργο της αντικατάστασης κυβόλιθων) κλπ, αλλά όλο αυτό θέλουμε να το συνδυάσουμε και με την απαγόρευση κυκλοφορίας στην Παλιά Πόλη. Ευελπιστούμε ότι θα «δουλευτεί» μέσα στο Φθινόπωρο και έτσι του χρόνου δεν θα έχουμε προβλήματα και με τα τραπεζοκαθίσματα εκεί. Σίγουρα δεν θα τελειώσει όλη η Παλιά Πόλη, γιατί χρειάζεται δουλειά, αλλά το κομμάτι της Ορφέως και της Φ. Αμοιρίδη, ευελπιστούμε ότι θα έχει τελειώσει. Όλα τα προβλήματα που εντοπίζονται εκεί, πιστεύω ότι θα λυθούν. Σημειωτέον ότι δεν είναι λίγα τα προβλήματα αυτά, όπως αυτό της οδού Δαγκλή που εδώ και τόσα χρόνια είναι πεζόδρομος, αλλά είναι χαρακτηρισμένη ως δρόμος και πρέπει να αποχαρακτηριστεί. Στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, που έγινε το 2022, δεν την έχουν αλλάξει».