
«Τύχη αγαθή» για την ΣΕΚΑΠ…
Και ενώ η ΣΕΚΑΠ μας απασχολούσε μέχρι πριν από λίγα χρόνια με τα προβλήματα που υπήρχαν στο εσωτερικό της (εργασιακά), αλλά και με τα προβλήματα στην ανάπτυξη (και άρα με το μέλλον) της εταιρείας… Και ενώ οι περισσότεροι (αν όχι όλοι) περίμεναν πως κάποια στιγμή το συγκεκριμένο εργοστάσιο- «πνευμόνι» της περιοχής μας θα όδευε σε μαρασμό και στο κλείσιμο, βρέθηκε στο «δρόμο» της ο Ιβάν Σαββίδης (ας όψεται ο Αλέκος Κοντός) και δι αυτού η Ιαπωνέζικη πολυεθνική JTI (η οποία αγόρασε τον καπνικό όμιλο του Ιβάν Σαββίδη στην Ρωσία). Η οποία JTI όχι απλά έσωσε το «μαγαζί», αλλά το αναπτύσσει και το εξελίσσει σε μια υπερσύγχρονη βιομηχανία στα πρότυπα των μεγάλων βιομηχανιών του είδους της Ευρώπης και όχι μόνο. Ένα έλλειμμα της νέας ιδιοκτησίας ωστόσο που είχα επισημάνει και στο παρελθόν, ήταν αυτό της επικοινωνίας με την τοπική κοινωνία. Δεν είναι δυνατόν για παράδειγμα η ΣΕΚΑΠ να έχει προσφέρει σε όλους σχεδόν τους κοινωνικο-πολιτιστικούς τομείς της περιοχής μας και να το γνωρίζουμε απλά από ένα φευγαλέο ευχαριστήριο των ενταύθα διοικήσεων των φορέων.
Τηλεδιάσκεψη με στελέχη της πολυεθνικής
Όλα αυτά είχα την ευκαιρία να τα συζητήσω χθες σε μία αποκλειστική τηλεδιάσκεψη με κορυφαία διοικητικά στελέχη της JTI, αλλά και με στελέχη του επικοινωνιακού επιτελείου της. Μια τηλεσυνάντηση που διήρκησε σχεδόν μία ώρα και είχαμε την ευκαιρία να ανταλλάξουμε πολλές απόψεις και από την πλευρά μου να ενημερώσω κατάλληλα μέσα από τις βιωματικές μου εμπειρίες ως Ξανθιώτης και ως εκδότης, τους ανθρώπους της εταιρείας για το τι ακριβώς συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια, τι ακριβώς συμβαίνει σήμερα και το ποια είναι η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σε σχέση με την εταιρεία και την τοπική μας κοινωνία. Θα έχουμε όμως πολλά περισσότερα να πούμε προσεχώς για ένα εργοστάσιο που ξαναγίνεται «πνευμόνι και στολίδι» της περιοχής μας, για μια βιομηχανία που δημιουργεί παρόν και ένα σπουδαίο μέλλον.
Προμήθεια… ζωής!
Σε μία πολύ σημαντική προμήθεια προχώρησε το τελευταίο χρονικό διάστημα η Περιφέρεια ΑΜ-Θ, επιλύοντας ένα χρονίζον πρόβλημα που κατά διαστήματα στοίχισε μέχρι και σε ανθρώπινες ζωές! Αναφέρομαι στην προμήθεια ενός σκάφους θαλάσσης που θα μπορεί να μεταφέρει ασθενείς σε έκτακτες περιπτώσεις από τα νησιά της Θάσου και της Σαμοθράκης σε σύντομο χρονικό διάστημα αφού είναι εξοπλισμένο με τα πλέον σύγχρονα δεδομένα για το σκοπό αυτό. Μέχρι τώρα αναγκάζονταν οι ιδιώτες ιδιοκτήτες ταχυπλόων, να προσφέρονται αν και εφόσον… Με την πρωτοβουλία αυτή ο Χρήστος Μέτιος λοιπόν βάζει μια πολύ σημαντική «σφραγίδα» στον τομέα της υγείας, που δεν αφορούσε μόνο τους μόνιμους κατοίκους των νησιών, αλλά και τους χιλιάδες παραθεριστές, αρκετοί από τους οποίους έχασαν την ζωή τους κατά την διάρκεια των διακοπών τους εξαιτίας αυτού του ελλείμματος…
Ειρωνείες και «γραφικότητες»…
Στα «χνάρια» του Δημαρχόπουλου και ο… Σάββας Μελισσόπουλος, ο οποίος τον τελευταίο καιρό επιδίδεται σε ειρωνείες και κούφιο πολιτικά-αντιπολιτευτικά λόγο, ενώ είναι αλήθεια ότι στην αρχή το πήγαινε καλύτερα το πράγμα… Και όσο για τον «στρατηγό» του, τον Παπαδάκη, που μας έχει «πρήξει» κάθε φορά που η ΔΕΥΑΞ συγκαλεί Δ.Σ δια περιφοράς, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν κάνει εντέλει αυτό που λέει παρά επανέρχεται κάθε φορά και λέει τα ίδια και τα ίδια! Και ο Καμαρίδης όταν ήταν εκπρόσωπος της αντιπολίτευσης της ΔΕΥΑΞ του Σδρέβανου είχε δηλώσει ότι δεν θα ξαναπατούσε στις συνεδριάσεις γιατί θεωρούσε παράτυπη την σύνθεση του Δ.Σ. Το δήλωσε μία φορά και το έκανε πράξη. Δεν επανέρχονταν κάθε φορά για να λέει τα ίδια και τα ίδια χάνοντας και την αξία του πράγματος! Μας το είπε και το καταλάβαμε. Δεν θα ξανασυμμετάσχει στις συνεδριάσεις της επιχείρησης (όπως και η κα Χατζηγεωργίου, όπως και η κα Παυλίδου) γιατί γίνονται δια περιφοράς. Το εννοήσαμε λοιπόν…
Πότε θα ανοίξει η «κάνουλα» είναι το ζητούμενο…
Μου μπήκαν κάτι «ψύλλοι» στ’ αφτιά αναφορικά με την έλευση του φυσικού αερίου στην Ξάνθη σε ότι αφορά τους χρόνους που θα απαιτηθούν για τις πρώτες συνδέσεις (βλέπε σχετικό ρεπορτάζ στη «Θ» του Σαββάτου 6/2). Οι «ψύλλοι» είχαν να κάνουν με την εξάπλωση του εξωτερικού δικτύου που θα πρέπει να προηγηθεί του δικτύου διακλαδώσεων και το οποίο δεν έχει ακόμη προκηρυχθεί! Δεν γνωρίζω περισσότερα χαρακτηριστικά, για το αν δηλαδή θα υπάρξει ένας άλλος τρόπος παροχής αερίου για τους πρώτους καταναλωτές που θα συνδεθούν, αλλά ωστόσο πρέπει να διευκρινιστεί τι ακριβώς θα γίνει από τον προσεχή Απρίλιο… Θα συνδεθούν απλά οι πρώτοι σε ένα δίκτυο που θα ανοίγει κάποιος την κάνουλα και θα προμηθεύονται φυσικό αέριο ή σε ένα δίκτυο «άδειο» που θα περιμένει να ολοκληρωθούν πρώτα όλες οι διαδικασίες (μετά από 1-2 χρόνια) για να ανοίξει η στρόφιγγα και να δώσει το πολυπόθητο προϊόν σε όλους τους καταναλωτές ταυτόχρονα; Να είστε σίγουροι ότι αυτό θα το διευκρινίσει η «Θ» πάραυτα και θα σας ενημερώσει αρκούντος, όπως κάνει άλλωστε σε κάθε περίπτωση…
Του Τένη Καμαρίδη