Βρίσκεστε εδώ / Κοινωνία / Διίστανται οι απόψεις των στελεχών ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝ.ΕΛΛ για τον Σινίκογλου
%ce%b5%ce%bc%ce%b9%ce%bd-%cf%83%ce%b9%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%bf%ce%b3%ce%bb%ce%bf%cf%85-%cf%83%cf%84%ce%b7-%ce%bc%ce%bf%cf%85%cf%86%cf%84%ce%b5%ce%b9%ce%b1

Διίστανται οι απόψεις των στελεχών ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝ.ΕΛΛ για τον Σινίκογλου

Γρ. Στογιαννίδης: «Αλλαγή στο πρόσωπο και στον θεσμό αλλά όχι βιαστικά»

Χρ. Ούτση: «Τιμούμε το πρόσωπο και δεν θέλουμε αλλαγές στον θεσμό»

Η δημόσια συζήτηση που έχει ανοίξει στην Ξάνθη αναφορικά με το θέμα του μουφτή Ξάνθης, Αχμέτ Εμίν Σινίκογλου και της προσπάθειας του υπουργείου Παιδείας να τον ωθήσει σε παραίτηση, όπως ο ίδιος άλλωστε παραδέχθηκε ανοιχτά σε δηλώσεις του στην «Θ», έχει φέρει στην επιφάνεια την σημαντική διάσταση απόψεων που όλοι γνώριζαν ότι υπάρχει μεταξύ των τοπικών στελεχών των δύο κυβερνητικών εταίρων, ΣΥΡΙΖΑ και Ανεξάρτητων Ελλήνων.

Βέβαια και οι δύο πλευρές προσπαθούν να κρατήσουν, όσο γίνεται, χαμηλά τους τόνους και να μην εμπλέξουν στην διάσταση αυτή των απόψεων τους αρχηγούς των κομμάτων τους, Αλέξη Τσίπρα και Πάνο Καμένο, εμμένοντας στην υπηρεσιακή φύση του θέματος, όμως οι θέσεις τους σε ζητήματα που έχουν να κάνουν τόσο με το πρόσωπο του κ. Σινίκογλου όσο και με την λειτουργία του θεσμού του νόμιμου μουφτή είναι εμφανείς.

Κατ’ αρχήν, όπως τονίζει σε δικές του δηλώσεις στην «Θ» ο βουλευτής Ξάνθης του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Γρηγόρης Στογιαννίδης, «η άποψη του ΣΥΡΙΖΑ είναι γνωστή από καιρό και σε αυτήν εμπεριέχεται η κατάργηση της Σαρία και συνεπακόλουθα των δικαστικών αρμοδιοτήτων του εκάστοτε μουφτή, με τον αντίστοιχο περιορισμό των καθηκόντων του σε αποκλειστικά θρησκευτικό επίπεδο». Η αντίστοιχη θέση των ΑΝ.ΕΛΛ., όπως εκφράζεται από τις δηλώσεις της περιφερειακής του εκπροσώπου για την ΑΜΘ κας Χρύσας Ούτση, συνοψίζεται στο ότι: «Η Σαρία είναι ένα προνόμιο που δόθηκε στους μουσουλμάνους της Θράκης, είναι ο ιερός τους νόμος τον οποίο οι ίδιοι δεν θέλουν να καταργηθεί».

Όσον αφορά τον τρόπο ανάδειξης του μουφτή ο κ. Στογιαννίδης επιμένεις πως: «Θα πρέπει σε αυτόν με κάποιον τρόπο να έχει λόγο και η μειονότητα», ενώ αντίστοιχα η κα Ούτση υποστηρίζει πως: «Αυτό δεν γίνεται πουθενά στον κόσμο, δηλαδή να εκλέγεται ο μουφτής από τους πιστούς».

Τέλος, αναφορικά με το ίδιο το πρόσωπο του κ. Σινίκογλου η θέση του κ. Στογιαννίδη είναι ότι: «Δεν μπορεί να παραμένει στην θέση του βάση του νόμου 1920/1991, αφού έχει δικαστικές σε βάρος του καταδίκες οι οποίες δεν μπορούν να συνυπάρξουν με τις δικαστικές αρμοδιότητες της θέσης του», την ίδια ώρα που η κα Ούτση υποστηρίζει ότι: «δεν γνωρίζουμε αν οι καταδίκες του έχουν τελεσιδικήσει όμως τρέφουμε σεβασμό στο πρόσωπο του κ. Σινίκογλου ο οποίος ασκεί κάτω από δύσκολες συνθήκες και με πιέσεις από το εσωτερικό και το εξωτερικό τα καθήκοντά του από το 1991 μέχρι και σήμερα».

Είναι ηλίου φαεινότερο δηλαδή ότι τα τοπικά στελέχη των δύο κομμάτων που συγκυβερνούν την χώρα σήμερα έχουν διαμετρικά αντίθετες απόψεις σε ουσιαστικά ζητήματα που αφορούν το θέμα του μουφτή στην Ξάνθη τόσο αναφορικά με το πρόσωπο όσο και αναφορικά με τον ίδιο τον θεσμό και την λειτουργία του, απόψεις οι οποίες μένει να δούμε πως θα εκφραστούν στην πράξη καθώς και ποια από τις δύο θα επικρατήσει τελικά μέσα στις αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης.

ΓΡ. ΣΤΟΓΙΑΝΝΙΔΗΣ: «ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΘΕΣΜΟ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΒΙΑΣΤΙΚΑ»

%cf%83%cf%84%ce%bf%ce%b3%ce%b9%ce%b1%ce%bd%ce%bd%ce%b9%ce%b4%ce%b7%cf%83-%ce%b3%cf%81%ce%b7%ce%b3%ce%bf%cf%81%ce%b7%cf%83Αναλυτικότερα και ερωτηθείς για τον θόρυβο που έχει δημιουργηθεί τελευταία γύρω από το όνομα του κ. Σινίκογλου και το ενδεχόμενο της αντικατάστασής του ο κ. Στογιαννίδης δήλωσε ότι: «Κατ’ αρχάς θέλω να πω ότι εμείς, ως βουλευτές, δεν έχουμε ενημερωθεί ότι είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η αλλαγή αυτή τη στιγμή του μουφτή Ξάνθης. Από εκεί και μετά αν ο ίδιος ο μουφτής είχε επαφές με κάποιον υπηρεσιακό παράγοντα του υπουργείου Παιδείας το γνωρίζει ο ίδιος όπως και ο ίδιος γνωρίζει σε τι τόνο έχουν ειπωθεί αυτά που έχει δηλώσει στον τοπικό τύπο, μιας κι εμείς δεν ήμασταν παρόντες σε αυτές τις συναντήσεις. Από εκεί και μετά η θέση του ΣΥΡΙΖΑ είναι γνωστή εδώ και χρόνια ότι δηλαδή σίγουρα πρέπει να αλλάξει το καθεστώς που υπάρχει αυτή τη στιγμή, δηλαδή ο μουφτής δεν πρέπει να έχει δικαστικές αρμοδιότητες, ενώ σίγουρα θα πρέπει να έχει λόγο και η μειονότητα στην ανάδειξή του. Γι’ αυτήν θα πρέπει να υπάρχει μία διαβούλευση στην οποία θα πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπ’ όψιν και η γνώμη της μειονότητας πριν τοποθετηθεί κάποιος μουφτής. Πρέπει επίσης να έχει συγκεκριμένη θητεία κι όχι αόριστου χρόνου. Ο σημερινός μουφτής για παράδειγμα διορίστηκε το 1991 με βάση νόμο της τότε κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, τον ν. 1920/1991, στον οποίο νόμο αναφέρεται ρητά ότι ο μουφτής δεν πρέπει να έχει εκκρεμότητες με την Δικαιοσύνη, κάτι που είναι λογικό στη βάση των δικαστικών αρμοδιοτήτων που έχει η θέση του. Το θέμα αυτό δεν το βάζουμε εμείς αλλά ο ίδιος ο νόμος που δεν ανέχεται να έχει καταδίκες άτομα που έχουν δικαστικές αρμοδιότητες. Σίγουρα είναι ένα θέμα πολύ σοβαρό για το οποίο πρέπει να υπάρξει διαβούλευση και διάλογος με την μειονότητα. Πάντως από την πλευρά των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ δεν γνωρίζουμε αν όντως του ζητήθηκε η παραίτησή του».

Χ. ΟΥΤΣΗ: «ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΝ ΘΕΣΜΟ»

%ce%bf%cf%85%cf%84%cf%83%ce%b7-%cf%87%cf%81%cf%85%cf%83%ce%b1Από την δική της πλευρά η κα Ούτση τόνισε ότι: «Κατ’ αρχήν πρέπει να πω ότι δεν μπορώ να μπω σε τέτοιους χαρακτηρισμούς και να μιλήσω για καταδίκες, για τις οποίες δεν γνωρίζω καν αν έχουν τελεσιδικήσει, για έναν άνθρωπο που έχει υπηρετήσει τον θεσμό αυτό από τον 1991 και τον οποίο οφείλουμε να σεβόμαστε με δεδομένο ότι επί τόσα χρόνια λειτούργησε με τις όποιες συνθήκες και τον όποιο πόλεμο δέχθηκε εσωτερικά και εξωτερικά. Αν υπάρχουν καταδικαστικές αποφάσεις υπάρχουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου για να επιληφθούν κι αυτό που σίγουρα θέλουμε είναι να εφαρμοστεί ο νόμος. Όσον αφορά το θέμα της Σαρία πρέπει να πω ότι η εφαρμογή της παραχωρήθηκε ως ένα εντυπωσιακό προνόμιο στην μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης. Πιστεύω λοιπόν ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν πρόκειται να μπει στην συζήτηση του πλαισίου εφαρμογής της με σκοπό να την καταργήσει τόσο απλά αν δεν γίνει μία ολοκληρωμένη συζήτηση με την μουσουλμανική μειονότητα κι αν η ίδια η μειονότητα, κι όχι μια ομάδα ανθρώπων, δεν το ζητήσει από μόνη της. Εκτιμώ επίσης ότι θα πρέπει πρώτα οι ίδιοι οι μουσουλμάνοι και δη οι νομικοί της μειονότητας. Μέχρι τότε ας μην ξεχνάμε ότι υπάρχει και η ελεύθερη επιλογή του Έλληνα μουσουλμάνου για το αν θα προσφύγει σε ένα τακτικό δικαστή ή στο μουφτή ως πρόσωπο που έχει τις σχετικές γνώσεις. Πιστεύω ότι υπάρχει μία μικρή ομάδα μουσουλμάνων και χριστιανών που αγωνίζεται με όχι και τόσο αγαθούς σκοπούς, για την κατάργηση αυτού του ιερού ισλαμικού νόμου γιατί πιστεύουν ότι η κατάργηση της Σαρία είναι μία απαραίτητη προϋπόθεση για να επιβάλλουν την ανάδειξη του μουφτή μέσω εκλογών όπως δηλαδή γίνεται με βουλευτές, δημάρχους κλπ. με σκοπό να μετατρέψουν τον μουφτή από θρησκευτικό λειτουργό σε έναν πολιτικό ηγέτη. Αυτό πιστεύω ότι είναι ένα παιχνίδι εντυπώσεων στο οποίο δεν συμμετέχουμε. Είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα το οποίο εξίσου σοβαρά θα πρέπει να συζητηθεί σε βάθος χρόνου με όλη τη μουσουλμανική μειονότητα κι όχι με μία μόνο ομάδα ανθρώπων. Μία τέτοια συζήτηση δεν κρίνω πάντως ότι είναι ώριμο να ξεκινήσει αυτή τη στιγμή».

Σχόλια

About alatz

Δείτε επίσης

DSCN6962-web

Ο Ποδηλατικός Μάρτης-Έναυσμα για συλλογισμούς ύπαρξης και εξέλιξης

187 Ως κατεξοχήν μήνας του ρεαλισμού φεύγει και για φέτος, ο Μάρτιος για τον Ποδηλατικό ...

Thraki Web Radio

Facebook

Twitter

YouTube